szervizbemutato

Szervizlátogatás – NS Expert Service

2020.09.23.

Folytatjuk hazai körképünket a járműjavító vállalkozásokról

Ha azt mondom, szervizlátogatás, sok autós kollégának az időszakos kötelező karbantartás, olaj- és szűrőcserék ugranak be először. Mi most is más célból látogattunk el javítóműhelybe, azért hogy a koronavírus járvány helyzet után (meg előtt?) képet kapjunk, hogyan érintette a szervizeket a pandémia, megérkezett-e a várva várt javítási igény hullám és úgy általában milyen kilátásai vannak ma egy dinamikusan növekvő szervizhálózat részeként működő szerviznek.

A hely szelleme

Vendéglátónk Nóvé István, az NS Expert Service tulajdonos-ügyvezetője volt. A szerviz a Q-Service hálózat tagjaként a budapesti 18. kerületben működik, a Nefelejcs utában. 2015-ben költözött be a vállalkozás a Magyar Autóklub tulajdonában és üzemeltetésében álló telephelyre, ahol négy szervizállást, irodát és raktárt bérelnek.

Nóvé István, az NS Expert Service tulajdonos-ügyvezetője

A helyszín adottságainak legnagyobb előnye, hogy akkreditált műszaki vizsga sorral rendelkezik, így a vizsgáztatás – megfelelő szerződésekkel természetesen – szervizen belül valósulhat meg, csak úgy, mint az eredetiségvizsgálat, ha erre az ügyfélnek igénye van.

Meg kell mondani őszintén, belépve nem csilli-villi, tervezett belsővel és megvilágítással rendelkező, márkaszervíz színvonal fogad, hanem mintha egy kis időutazáson vennénk részt, gyermekkorom hangulata köszön vissza a szerviz épületéről. Ha nem lenne a homlokzaton az „NS Expert Service” egységes, Q-Service dizájn szerint homologizált cégére és nem állnának korszerű autók a szervizben és az udvaron, simán elhinném, hogy 1983-ban járunk.

Mindez persze csak a külcsín

A szervizben nem csak az autók korszerűek, hanem naprakészek a kollégák, modern az informatikai rendszer, a diagnosztikai berendezések, vadi új a legtöbb szerszám és garázstechnika, na, meg a cégvezetői hozzáállás is XXI. századi.

De ne szaladjunk ennyire előre, mert kedvenc kérdésemre, hogy

hogyan lesz valakiből szerviztulajdonos?

nagyon érdekes történetet mesélt el a tulajdonos. István 1975-ben született Budapesten és az Ihász Dániel Közlekedésgépészeti Szakközépiskolában érettségizett. A matúrát rövid kitérő követte a katonaságnál, majd a rendőrségnél teljesített szolgálatot, de mindvégig azt érezte, hogy az ő újta nem ez lesz. Csak úgy, mint a szakközép, első szakmai munkahelye, az Opel Gombos is a múlté lett mára, de a régi, budakalászi buszgarázsból márkaszervizzé alakított műhely létrehozásában eltöltött idő máig meghatározó az életében. Úgy fogalmaz: ez az időszak volt az iskola utáni tanulás időszaka, ahol a „nagy öregektől” lehetett elsajátítani a szakma finomságait.

Két év alatt küzdötte fel magán egyszerű segéd munkaerőből vezető szerelővé, amire – hozzáteszem, joggal – a mai napig nagyon büszke. A vezető szerelő egyébként a bonyolultabb, összetettebb hibákkal tárja fel, és amellett, hogy saját szervizálláson is dolgozik, a munkatársak hozzá fordulhatnak, ha elakadnak egy autó javítása közben. Különlegességként a ma már minden autóban jelen lévő CAN-bus rendszerek működésének elsajátítását említi, hiszen akkoriban (1996-98-at írtunk) a modern technika bizony kihívások elé állította a KGST-járműveken nevelkedett szerelőket.

A kiugrás

A Gombosnál eltöltött összesen 7 év után nyílt meg Gyömrői úton egy új telephely, ahol szintén vezető szerelő, majd munkafelvevő lett. 2008-ban hívták a rákospatak mellett lévő Citroën-Skoda-Volkswagen márkaszervizbe, ahonnan 2014-ben szerelt le, mint vevőszolgálati vezető.

Egyik kollégájával kézen fogva vágtak bele saját szerviz létesítésbe, és a mostani telephelytől 3 utcányira lévő első műhelyüket egy év alatt ki is nőték. István 2018-tól önállóan, tehát üzlettárs nélkül folytatja tevékenységét.

Az Inter Cars-szal, mint alternatív alkatrész beszállítóval, már korábban is megvolt az együttműködés. Nem csak korábbi munkahelyein kerültek kapcsolatba, de szakmai kiállításokon is többször találkoztak, így nem csupán a cégek közötti üzleti, de személyes jó viszont is kialakult vezetők között. Nem is volt kérdés, hogy az új, saját szervizben is a legmesszebb menőkig számítanak az Inter Cars szolgáltatásaira.

Irány a hálózat

Üzleti szempontból nem kérdés, hogy egy nagy szervizhálózat tagjának lenni legnagyobb előnye az alkatrészekre elérhető jelentős árkedvezmény. De ez csak napi üzletmenetet érinti. Az Inter Cars által létrehozott és sikeresen működtetett, dinamikusan növekvő Q-Service hálózat tagjai nem csak alkatrészeket, hanem egy szerviz életében nélkülözhetetlen minden kelléket, szerszámokat, garázstechnikát, ügyviteli rendszert, sőt, szervizadatbázist és diagnosztikai berendezéseket, valamint a hozzájuk tartozó szoftvereket is kedvezményesen, jogtiszta körülmények kötött szerezhetik be.

István nem is tud olyan dologra mutatni a műhelyben, amelyet nem az Inter Cars-tól vettek. Ez még mindig a kiadás oldal, de mi a helyzet a bevétellel?

A hálózat azonnal érezhető előnyei

A tulajdonos nem rejti véka alá, hogy az „utcáról betérő” magánszemély ügyfelek, inkább a kisebb részét képezik a portfóliójuknak. Túlnyomó többségében flottakezelésben lévő járművek fenntartására vannak leszerződve különböző cégekkel, akik számára ismerősen és jól cseng a Q-Service név, hiszen tudják, hogy a hálózat minden tagjának meg kell felelnie bizonyos minőségi és esztétikai elvárásoknak is.

A hálózat tagjaként azonnal könnyebbé vált tehát a tárgyalás, egy új ütőkártya került a szervizvezető kezébe. Ezen túlmenően, amennyiben a hálózat vezetését szabad műhelykapacitásról tájékoztatják, akkor a felülről érkező ajánlások útján is új flottás ügyfeleket szerezhet egy szerviz. István is beszámolt egy ilyen, jelentős munkát jelentő megállapodásról.

1.200-1.500 autó évente

Az NS Expert Service-ben nincs különösebb márkára való specializálódás. A szerelő kollégák többsége legnagyobb tapasztalattal a PSA- és a Volkswagen Csoport autóval bír, azonban a flottakezelt járművek szerelése természetesen magával hozott néhány további modellt, amelyek mára felülreprezentáltak a rendszerben. Gondolunk itt elsősorban a Ford típusokra.

Zömében az említett típusokból gyengébb években 1.200, erősebb években akár 1.500 is megfordul a szervizben. A kimutatások szerint a javításokra vállalt garancia körében kezelt esetek 1%-nál alacsonyabb számot mutatnak. Ez a szám egy márkafüggetlen szerviznél nagyon jónak számít!

Előnyök és irányok

Egy szervizhálózati tag, akkor prosperál jól, ha egy elvárt mennyiség megjelentik az alkatrészrendelésben. Akik függetlenül élik mindennapjaikat, legtöbbször attól tartanak, hogy hálózati tagként nem fogják tudni teljesíteni az elvárt rendelési mennyiséget. István ezt a félelmet gyorsan elhessegetné mindenkinél, ugyanis a szerződésben vállalt kvóta csaknem kétszeresét rendelik meg minden hónapban, ennek megfelelően gyűlik az Inter Cars bónuszprogramjában gyűjthető pontok száma.

Éppen ez tette lehetővé, hogy idén egy új, négytonnás csápos emelővel fejlesztették műhelyüket, ami a bónuszpontoknak köszönhetően egy fillérjükbe sem került. Az emelőgép, ha meg van töltve munkával, gyorsan kitermeli a saját árát, hiszen az azon javított autókhoz alkatrész is kell, így gyűlnek a bónusz pontok, amelyből minden hónapban jóváírják az emelőgép aktuális részletét. Klasszikus WIN-WIN szituáció.

Ami a fejlődési irányokat illeti, István rövid távú tervei között szerepel a ma még leválasztott szerelőállásokból álló műhelycsarnokká alakítása, ami után egy plusz szerelőállás jön majd létre és ezzel egy ütemben némi modernizálás is történik majd a teljes területen.

Szerviz a pandémia idején

István tapasztalata, hogy a várakozásokhoz képest, viszonylag jól vészelték át koronavírus által okozott leállás időszakát. Meg sem fordult a vezetésben az, hogy elbocsátsanak bárkit is, hiszen a megelőző időszakban annyira nehezen lehetett megbízható munkaerőt találni, hogy a csapathoz nagyon ragaszkodtak.

Az új, négytonnás csápos emelő

A túlélés kulcsát az jelentette, hogy a szellősebb időszakokban minden marketing eszközt, személy kapcsolati tőkét és befolyást megragadva csábították az ügyfeleket. Mára pedig nagyjából helyreállt a dolgok rendes menete.

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.27
Amorim Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.10.27
A rendőrök az ellenőrzések alkalmával 150 jogsértővel szemben intézkedtek. Várdombon olyan....
2020.10.27
Október végére befejeződik az M1-es autópálya tavaly elkezdett, minden eddiginél nagyobb volumenű,....
2020.10.27
A koronavírus-járvány miatt fél év késéssel, idén decemberben kezdi meg a Toyota a második....
2020.10.27
A gyártó célja, hogy további motorsport sikereket érjen el, és még jobb teljesítményautókat....
2020.10.27
Az utóbbi években új szereplő jelent meg a budapesti taxizásban a Bolt (korábban Taxify) brand....
2020.10.27
Kívülről, belülről előzgette a sokkal jobb kocsikat hajtó riválisait: tanítani való a finn pilóta....
2020.10.27
A Sanghajban készülő Model 3 típusú autókat érinti a cég döntése. ..
2020.10.27
Óriási dugó alakult ki az M0-ás autóúton, miután baleset történt. Egy időre elvesztettük a....
2020.10.27
December közepén leáll a termelés, aztán idén már nem is készül több autó az üzemben. ..