új Alpine A110
Talán hallottuk már ezt a sztorit korábban is, de ha mégsem, akkor most itt van: egy autógyártó azt tervezi, hogy szeretett, ikonikus sportautóját elektromosként fogja árulni a jövőben, de végül ezt a tervet átgondolja a lassuló piac miatt. Porsche 718 Boxster? Vagy a Cayman? Mindkettő igaz, de ez esetben most nem a német gyártó, hanem az Alpine léphet erre az útra.

Az új generációt korábban csak elektromosként akarták piacra dobni.
Az A110-es modellt nem kell bemutatni senkinek, a Renault Csoport sportmárkájának egyik leghíresebb darabja. Azonban a cég úgy döntött, hogy a következő generáció csak elektromos motorral lesz elérhető. Most visszakoznak. Lehetséges, hogy a sportautó visszatér belső égésű motorral, pontosabban hibridként. Az Alpine vezérigazgatója, Philippe Krief úgy nyilatkozott, hogy az A110 következő generációja elektromosként és hibridként is elérhető lesz majd.
Krief semmi pontosat nem árult el, hogy mi az oka annak, hogy a korábbi tervekkel ellentétben mégis megmarad a benzines változat, még ha nem is teljesen. Persze a válasz ott van mindenhol, hiszen az EV-piac teljesen lelassult, a sport szegmensre pedig hatványozottan igaz ez a tendencia. Krief szerint az új A110 2027-ben érkezhet mindkét hajtással. Elérhető lesz kétüléses kupéként, kabrióként és akár 2+2-esként is, hátsó ülésekkel szerelve. Krief annyit hozzátett, hogy "az új modell dizájnja mellett a jelenlegi autó réginek fog tűnni".

Az új A110 sokban fog hasonlítani az A390-eshez.
Érdemes még azt is hozzátenni, hogy remek hallani, hogy az Alpine továbbra is árulni fog belső égésű motorral szerelt autót, nem szabad elfeledkezni az elektromosról sem. Az EV-modell két motort fog kapni, hátsókerék-meghajtást, és több, mint 464 lóerőt, ami jelenleg csak az A390 SUV-nál van meg. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Alpine ezen modellje tényleg innovatív külsőt kapott és ha az új generációs A110 ezt az utat követi, tényleg emlékezetes modell lehet belőle.
Az új modellről még azt is lehet tudni, hogy az A390 akkumulátorát szerelik majd bele és nagyjából 1,3 tonna súlyú lesz. Az Alpine azt is szeretné, ha az akksi teljes mértékben cserélhető lenne, ezzel ösztökélve a tulajdonosokat, hogy az újabb, fejlettebb akkumulátorok megjelenésével cseréljék őket és ezzel elkerüljék azt, hogy a régiek egyre gyengébbek legyenek. A francia gyártó azt reméli, hogy az A110 méltó ellenfele lesz a Porschénak.
Képek forrása: Alpine