Alpine

Kevesebb, mint egy hónap van hátra az Alpine új, elektromos crossoverének, az A390-es bemutatásáig. Az autógyártó egy újabb beharangozó videót tett közzé a modellről, amelyben a Michelin Ladoux Technology Center vizes pályáján tesztelték az autót.
Az Alpine a Michelinnel közösen fejlesztette ki az A390-es gumiabroncsait. A crossover 20 colos Pilot Sport EV, vagy 21 colos Pilot Sport 4S gumiabroncsokkal lesz majd kapható a forgalomba kerülésekor. Az Alpine-nál továbbra is használják majd az aktív nyomatékvektor-szabályozást és a három villanymotort is. Öt fajta vezetési mód közül választhatunk a jármű vezetésekor, köztük egy új 'Track' móddal, amely a még lendületesebb vezetés érdekében állítja be az elektromos stabilitásszabályozást is.
A többi elektromos autóhoz hasonlóan az A390 is egyedi hangzásvilággal érkezik majd, két opcióval. Az Alpine szerint az egyiket az A110 motorzajából származtatták, de anélkül, hogy pontos másolatot készítettek volna a belső égésű motor hangjáról. A másik hangzást pedig a mindennapi használatra tervezték meg, így kevesebb basszussal látták el. Az viszont nagy könnyedséget okozhat a jövendőbeli tulajdonosoknak, hogy akár teljesen ki is kapcsolhatják majd a hangot.

Képek forrása: Alpine
Az A390-es mérete hasonló lesz a Ford Escape-hez. A pontos paramétereket tekintve 4,65 méter hosszú, 1,52 méter magas és 1,84 méter széles lesz az autó. Három villanymotorral lesz felszerelve, de a teljesítményét illetően még nem kaptunk információkat.
A crossover a Renault AmpR Medium platformjára épül, ami a Nissan Ariya alapját is képezi. A Nissan azonban csak két villanymotorral kínálja az elektromos autóját, amelyek a 'Nismo' változatban összesen 429 lóerő leadására képesek. Ezek alapján pedig arra következtethetünk, hogy az új Alpine több, mint 600 lőerős is lehet.
Biztos információkat azonban csak május 27-én, az A390 Franciaországban történő bemutatása után tudunk majd közölni.
