gumitesztek

Talmácsi Gábor is tesztelte a Bridgestone legújabb Hypersport abroncsát

2019.04.18.

A Bridgestone, a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata bemutatta a Battlax Hypersport S22 motorabroncsot. A vállalat egy nagyszabású teszteseményt is szervezett a spanyolországi Circuito Permanente de Jerez motorsport-versenypályára, ahol Talmácsi Gábor, a MotoGP világbajnoka is próbára tette az utcai sportabroncsokat.

 

Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a BattlaxHypersport-ra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizesúton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását.

„Az S22 abroncsot a hipersport felhasználók elvárásaival összhangban fejlesztettük ki” – mondta NicoThuy, a Bridgestone EMEA Motorcycle Europe részlegének vezetője. „Ilyen könnyű kezelhetőséggel és kanyarodáskor fokozott visszajelzéssel a motorosok magabiztosanléphetnek a hipersportúj szintjére.”

A teszteredmények is szemléltetik a javulást. Ez alapján száraz úton 15%-kal gyorsabb kanyarodást és 1,2%-kal gyorsabb köridőt, vizesúton pedig 5%-kal gyorsabb köridőt mértek.

Talmácsi Gábor a tesztelők között

Talmácsi Gábor a Bridgestone meghívásából április 4-én egész nap a Circuito  deJerez motorsport-versenypálya tesztelteBattlaxHypersport S22 abroncsokat. A tapasztalatiról közösségi oldalán is beszámolt. „Elsőre azt érzem, hogy nagy kanyarsebességet lehet vele motorozni és az első gumi nagyon kellemes a kanyarbejáratoknál. Könnyen lehet vele fordulni és irányt váltani és jó visszajelzéseket ad minden ponton.” – írta az egykori versenyző a rajongói oldalán.

A végső tapadás receptje

A Bridgestone változó keverékstruktúrát épített be az abroncsba, amelynek középső része keményebb, húzó felületei lágyabbak, szélei pedig még lágyabb keverékek, ami optimális egyensúlyt biztosít a tapadás és a kanyarodás között. Ez az eredeti keverék optimalizált gyanta vegyületet tartalmaz az abroncs húzó felületén, míg a középső részben használt vegyületben 25%-kal megnöveltük a finom szilika molekulákat, ami növeli az útfelülettel való érintkezést.

A teljesítmény nagyarányú növelése nem befolyásolta hátrányosan sem az első, sem a hátsó abroncsok kopásállóságát.


 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.21
Bécs utcáin jelenleg 96 radardoboz van felszerelve. Legtöbbjük az elriasztását szolgálja, és csak....
2025.03.20
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.03.20
Meghalt a Ráckevén február végén elgázolt kézbesítő - közölte a Magyar Posta csütörtökön az MTI-vel....
2025.03.20
Alig néhány napja rukkolt elő a BYD a gépkocsik tetejébe integrált, AI-vezérelt drónrendszerével, a....
2025.03.20
Stratégiai partnerséget kötött a CATL és a NIO, melynek keretében a két vállalat a világ legnagyobb....
2025.03.20
Wayne Griffiths szerint még nem jött el az ideje egy Seat EV-nek, mivel először nyereségessé kell....
2025.03.20
A Tatabányai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a 11010/159/2025. bűnügyi számon....
2025.03.20
Könnyű UAS – azaz pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó – üzembentartói tanúsítványt....
2025.03.20
A Toyota a társadalmi felelősségvállalás, vagy épp a járműveink biztonságosságát, megbízhatóságát....
2025.03.20
Meghaladta a 10 milliárd forintot a sikeresen pályázók számára átutalt támogatások összege a....