útdíj

A tavasszal együtt az autópályákon is berobbant az élet

2019.03.07.

A hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan mind a forgalom nagyságrendje, mind az átlagsebesség növekedésnek indult a sztrádákon: márciustól kezdve egészen a nyár derekáig folyamatosan nő majd az átlagsebesség – az autópályákon megengedett sebességhatár közelébe. A változékony, de koratavaszi időnek köszönhetően – a megszokottnál némileg hamarabb – már a motoros szezon is a kezdetét vette.

Újabb és újabb hőmérsékleti rekordokkal beköszöntött a meteorológiai tavasz, és az elmúlt napokban már az autópályákon is berobbant az élet. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. elemzései szerint a hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan mind a forgalom nagyságrendje, mind az átlagsebesség fokozatos növekedést mutat: februárban már 115 kilométer per óra volt az átlagsebesség a magyarországi sztrádákon az e-matricás járművek körében. Bár ez csak kis mértékben haladja meg a NÚSZ januárban mért adatait, márciustól kezdve egészen a nyár derekáig folyamatosan nő majd az átlagsebesség az autópályákon megengedett sebességhatár közelébe.

A jó időnek köszönhetően – a megszokottnál némileg hamarabb – már a motoros szezon is a kezdetét vette. Ha a napi középhőmérséklet átlépi a 10 Celsius fokot, a korábbi évek tapasztalatai szerint mind többen pattannak a kétkerekű járgányukra. A motorkerékpárosok „kirajzását” leghamarabb az M0-son lehet érzékelni, majd sorrendben az M1-es és az M3-as autópálya következik vélhetően a fővárosba ingázók miatt. Nyáron az összes szakasz közül az M7-es forgalma ugrik meg a legjobban. A motorkerékpárosok száma általában júliusban éri el a csúcspontot: míg a téli tartós mínuszok idején alig pár száz motorost látni az autópályákon, addig nyáron hetente akár 15 ezren is roboghatnak az utakon.

Körükben egyre nagyobb népszerűségnek örvend a motoros (D1M) matrica, melynek ára nem emelkedett a bevezetése óta. (Az országos 10 napos matrica mindössze 1470, a havi pedig 2500 forintba kerül.) „A havi motoros matrica elérte a célját, a motorosokjól fogadták a megjelenését. A tavaly májusi bevezetése óta több tízmillió forintot takarítottak meg azok, akik háromdarab heti motoros e-matrica helyett egy havit vásároltak” – közölte Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója. A múlt esztendőben az előző évihez képest 16 százalékkal több, mintegy százezer motoros e-matrica fogyott. Egyharmaduk a külföldiek körében talált gazdára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....