arteon

Teszten a legszebb Volkswagen

2021.06.15.

Nagyon hiányzott már valami izgalmas, stílusos autó a Volkswagen kínálatában, valami, ami megbabonázza az érdeklődőket. Az Arteon ilyen, főleg a kombi. Ha ez a modell küldi nyugdíjba a Passat Variantot, azt mondom, rendben van.

 

Hogy néz ki?

2020 nyarán ünnepelte világpremierjét a Volkswagen megújult avantgárd Gran Turismója, amely elegáns üzleti kombi, azaz Shooting Brake változatban is elérhető. Az Arteon teljesen új vezetői környezetet kapott, amely megfelel exkluzív megjelenésének.

A CC, lánykori nevén Passat CC, illetve a Phaeton szerelemgyereke az Arteon. Ilyen modell még nem volt a Volkswagen kínálatában, ezért csak ámulunk és bámulunk élre vasalt gúnyája láttán. A hűtőráccsal egybefonódó, LED-es csíkban elöl végig futó lámpatestek vonzóvá teszik a Magyar Év Autója 2021 díjas Arteon megjelenését, az ötajtós kupé kombi forma szépen végződik, a keret nélküli ajtókkal szerelt Arteon Shooting Brake szerintem most a legszebb Volkswagen.

A helykínálat bőséges elöl és hátul is (mélyen ülünk az autóban, derékfájósok, idősek nehezen kászálódnak be és ki), a csomagtartó hatalmas, 565 literes űrtartalma 1,632 köbméteresre bővíthető. Lehajtott ülésekkel simán befért egy felnőtt bringa úgy, hogy még a hokis táskámnak is maradt hely. A leghosszabb szállítható tárgy 2,09 méter hosszú lehet, az első ülésig csúsztatva.

Tegyük azt hozzá, hogy a kombi Passat 110 literrel több helyet kínál a csomagoknak. A hátsó lábtér maximális mérete 1016 milliméter, ami referenciaérték ebben az osztályban – ez akkor tűnt fel, amikor a bicikli kiemeléséhez be kellett térdelnem a lehajtott hátsó ülésre.

A jól áttekinthető utastér minden részletében minőségi kidolgozású, az ajtóbetétek éjjel sejtelmes fénnyel vigyázzák utunkat. A modern szórakoztató és információs rendszer (a középkonzoli képernyő képátlója 9,2 hüvelyk, azaz 23,4 centiméter; ennél is nagyobb a szemünk előtt elterülő digitális műszerfal, amelynek képátlója 10,25 hüvelyk, azaz 26 centiméter) kezelése könnyen megtanulható – a klímakonzol szerencsére külön felületet kapott, sajnos részben ez is digitális -, a műszerfal kialakítása ergonomikus.

Az Apple CarPlay gond nélkül futott a tesztautóban. A komfortos, otthonos érzetet támogatják a kényelmes ergoline ülések, amelyek felárért masszíroznak és jól tartanak. Bele lehet szeretni az Arteonba, nekem sikerült.

Hogy megy?

A kétliteres, 150 lovas TDI illik az autóhoz, igazi utazóautó vele az Arteon Shooting Brake. Legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm, álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 220 kilométer/óra. Fogyasztása barátságos, a közel 800 kilométeres teszt során sikerült öt liter/100 kilométer alatt tartani az átlagot.

A teljesítmény (üresen, illetve két személlyel próbálva) minden tekintetben elégséges, élvezettel tekeregtem a kocsival országúton, előzgettem a Hungárián és az autópálya belső sávjából (140 kilométer/óra sebességnél alig kétezret forog percenként a főtengely) sem kellett menekülnöm.

Milyen vezetni?

Méretei (4,866 méter hosszú, 1,871 méter széles, 1462 milliméter magas, tengelytávja 2,835 méter) és üresen 1,6 tonnás tömege ellenére könnyedén mozog, a kormány precíz, a hétfokozatú DSG-váltó finoman dolgozik (alapáron ehhez a motorhoz hat fokozatú kézi váltó jár), futóművét kényelmesre hangolták (az R-line csomag nem tartalmazott keményítést), 19-es kerekekkel sem bántó.

Csendes az autó: sem a dízelmotor, sem a futómű zaja nem hallatszik be a jól szigetelt utastérbe. A vezetősegédek – van belőlük dögivel – biztonságosan és megbízhatóan működnek, nem túl idegesítőek.

Az Arteonban az automatika a sofőr felügyelete mellett képes átvenni a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést 210 /óra sebességig. A lapkára vetített kijelzőt nem használtam, picit zavarja a látóteret.

Az intelligens LED-mátrix fényszórók kiválóan teljesítettek, nem vakították a szembejövő és az előttünk haladó autókat, jól megvilágították az út szélét. Sajnos, ezt sem kapjuk meg alapáron, 482 ezer forintot kérnek el eztért a fontos és hasznos extráért.

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban a 150 lovas dízelmotorral és kézi váltóval vihetjük haza az Arteon Shooting Brake modellt, de ekkor is 12,727 millió forintot kell leszurkolnunk a pénztárban. A tesztelt változat alapára 13,834 millió forinttól indul, a képeken látható autó azonban közel 17,5 millió forintba kerül.

Kép és szöveg: Biró Csongor

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....