Opel Frontera GRAVEL

Autósporttal átitatott cseperedésem egyik meghatározó része volt, ahogy édesapámmal minden este 11-kor, álmos szemekkel leültünk a Eurosport elé, hogy megnézzük együtt a Dakar Rally aznapi összefoglalóját. Akkor még Afrikában zajlott a verseny, számtalan sikeres magyar pilótával, köztük Szalay Balázzsal, akinek rikító zöld Opel Fronteráját bármelyik közvetítésben könnyedén észre lehetett venni, akár még a háttérben is. Szintén a rutin része volt, hogy a maratoni verseny után kiállították az Opel Dakar Team 2004 és 2006 között használt Opel Fronteráját a Mammut nagy szökőkútja mellett.


Szóval azonnal elmosolyodtam, amikor az Opel Magyarország bejelentette, hogy 10 évvel később újra egy Opel Frontera kiállítására készülnek a Mammut bevásárló központ aulájában. Elhozták ugyanis Magyarországra az a Frontera GRAVEL tanulmányautót, amit még az XS Carnight rendezvényre készítettek fel Ausztriában. Ez végülis a híres wörthersee partján tartott Volkswagen, illetve mára inkább német autó találkozó maradvány eseménye, amit május 30-án tartottak meg idén.


Az esemény tematikájából kiindulva elsősorban a tuning vonalat célozták meg a Frontera GRAVEL-lel, ám egy kis terepes hangulattal vegyítve. Így kapott az egyébként teljesen hagyományos családi crossover 16-colos Borbet felniket, terep gumikat, trepniket az oldalára vagy extra tankot. Kapott egy csörlőt az orrára és egy jókora tetőtárolót, hogy a legzordabb terepre is fel tudjunk készülni. A hatalmas fényhidakról nem is beszélve. Mindezt matt bronz fényezéssel és narancs kontraszt színekkel fejelték meg.

Felismerhetően németes a tuning irányzat, de ez mit sem vesz el az értékéből, hogy a német gyártók még mindig adnak arra, hogy szóljanak a fiatalokhoz ilyen módon. Így kell sikeres kampánnyal az európai piacra küldeni egy olyan modellt, ami egyébként indiai padlólemezre épül a költségcsökkentés jegyében, cserébe méreteit meghazudtolóan tágas és praktikus, a Stellantis ügyes költségcsökkentő megoldásaival. Minden adott, hogy az Opel kínálatának jelenleg legolcsóbb modellje sikeresen legyen egy ilyen árérzékeny piacon, mint a magyar is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!