Máté Autó Kft

Több mint három évtized után is bővíti kínálatát a Máté csoport

2022.09.30.

Krisztusi korba lépett a Dunántúl egyik legrégebbi és túlzás nélkül állítható, egyik legpatinásabb autókereskedés és szervízhálózata, a 32 évvel ezelőtt Máté Márton gépészmérnök által alapított Autó Máté cégcsoport. Különös és jópofa fintora a sorsnak, hogy - mint az autószerktornak mesél Máté Márton - az első jármű amit értékesített legelső telephelyükön Balatonbogláron egy háromkerekű Piaggio Ape miniteherautó volt, amely Máté úr információi szerint mind a mai napig hűséggel szolgálja tulajdonosát. 32 év elteltével pedig megkezdte az Autó Máté csoport az immáron korszerű, az egész világon közkedvelt Piaggio Porter kisáruszállító család forgalmazását.

 

Képre kattintva galéria nyílik!

- Hiszünk abban, hogy van létjogosultsága és piaca a takarékos, praktikus járműveknek, hiszen olyan időszak elé nézünk, amikor bizony még a jól menő vállalkozások is folyamatosan monitorozni fogják a megtakarítási lehetőségeket. Nos egy olyan cég, amely szállítójárművével naponta kevesebb mint 100 km-t tesz meg, két tonnánál kisebb mennyiségű árút, gépet szállít, az elfog gondolkozni azon, hogy egy ilyen célra jócskán túlméretezett árúszállító helyett, a Porter több száz(!) változatának valamelyikét válassza. - magyarázza Máté Márton, aki mint ahogy mindig, ezúttal is személyes tapasztalatai alapján hozott döntést: sok száz kilométert megtéve, végig járva a Balaton térségét, magamon teszteltem először a Portert, és csak a saját tapasztalataimat követően kértem ki a kollégák véleményét és döntöttem a forgalmazás megindítása mellett, hangsúlyozza a hazai autókereskedelemben fiatalos, sportos megjelenése ellenére az egyik legendás veteránjának számító szakember. 
 
A nagy szerelemmel, a Peugeot-tal kezdődött, majd a konszern társ Citroen-nel bővült, és a Ford forgalmazásával, a középdunántúli autókereskedelem egyik legfontosabbikává vált a Máté csoport, sem Siófokon, sem Bogláron, sem pedig Dunaújvárosban nem ült a babérjain. Máté úr és két nagyfia, a szintén gépészmérnök Gergő és Marci, a kezdetektől nyitottan viszonyultak az elektromobilitáshoz. Magyarországon az elsők között tanulták és taníttatták ki kollégáikat a villanyautózás tudományából. Ma már minden bázisukon villanytöltőkkel, akumulátor cserére és javításra is felkészült szakemberekkel várják azokat, akik a villanyautózás mellett döntenek. Talán ennek a jövő iránti nyitottságnak a következménye, hogy a Máté csoport néhány héttel ezelőtt megkezdte a patinás Nissan márka forgalmazását is. 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
- A Nissan a nagysorozatban gyártott villanyautók világelső márkája, de korábban is a megbízhatóság, a tartósság, a praktikum és a sportosság szinonímája volt világszerte, ezért megtiszteltetés és kihívás számunkra ennek az óriási átalakuláson, és megújuláson átmenő márkának a forgalmazása, - magyarázza Máté Márton hozzátéve: a Nissan hazai importőre szemében vélhetően érték volt az Autó Máté három évtizedes stabilitása és az a villanyautós tudásbázis és infrastruktúra, amit a Máté csoport az elmúlt években létrehozott. A harminc éves jubileum és a Krisztusi kor között eltelt két esztendő újdonságai ezzel azonban még nem értek véget. Szintén néhány hete kezdte meg a Máté csoport az egykori nagyhírű angol, de azóta kínai kézbe került MG márka forgalmazását. Rendkívül tetszetős kitűnő ár-érték arányú hi-tech villanyautók és megbízható, jól felszerelt, korszerű belső égésú motorral hajtott járművek szerepelnek a kínálatban, amelyek szintén minőségi, de racionális döntést jelenthetnek a magyar családoknak, valamint a hazai kis- és középvállalkozásoknak egyaránt - mondja Máté Márton, aki nem kis büszkeséggel beszél arról, hogy náluk szinte magától értetődő és zökkenő mentes volt a generáció váltás, két gépészmérnök üzletember fia egymással is kitűnő testvéri barátságban, ma már teljes kompetenciával képesek a jócskán megnövekedett és egyre szerteágazóbb autóipari, műszaki és kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport vezetésére. 
 
Az Máté család autóipari tevékenysége 1991-ben Balatonbogláron kezdődött, ahol 1994-ben nyílt meg az első Peugeot márkakereskedés és szervíz, amelyet  egy újabb, a "Balaton fővárosában", Siófokon épült látványos "Peugeot palota" követett 2002-ben. Mivel Máté Márton, és két fia, ifj Máté Márton és Máté Gergely - szintén gépészmérnökök - ekkor már tudatosan regionális autópiaci szereplőként kívántak a Balaton régióban és a Közép Dunántúlon tevékenykedni, logikus lépés volt, hogy 2013-ban Dunaújvárosban is szeviz és autókereskedelmi bázist hozzanak létre, amely mára a hazai Ford hálózat egyik ékköve. 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....