Kékszalag

Több mint hatszáz hajót várnak a szervezők az 50. Kékszalagra

2018.07.25.

Több mint hatszáz hajót várnak a szervezők a csütörtökön rajtoló jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjra - közölték a vitorlásverseny rendezői szerdán Balatonfüreden.

"A viadalra szerda délig már több mint ötszáz hajó nevezett, az este tíz órai határidőig a várakozások szerint hatszáz fölé nő a regattán indulók száma" - jelentette be Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) főtitkára. A Kékszalag csütörtökön 9 órakor rajtol Balatonfüredről, a vitorlásoknak Balatonkenese, Siófok és Keszthely érintésével több mint 150 kilométert megtéve kell visszaérkezniük Balatonfüredre.

Kollár Lajos, a szervező MVSZ elnöke a Kékszalagot a Balaton egyik legnagyobb ünnepének nevezte és örömét fejezte ki, hogy évről évre nő a versenyen résztvevők száma. Hozzátette: a jubileumra érmét bocsájtottak ki és könyv is megjelenik a Kékszalag 1934-ig visszanyúló történetéről számos fotóval. Emellett a verseny ideje alatt fotókiállítás is várja a közönséget Balatonfüreden.

A Kékszalag címvédője, a tizenháromszoros bajnok Litkey Farkas a sajtótájékoztatón elmondta: másfél hónapja heti öt edzéssel készülnek a versenyre. Hozzátette, csapatukba családalapítás után visszatért több régi tag, és abban bízik, hogy hajójuk, a Festipay a legkiegyensúlyozottabb teljesítményre lesz képes a tavon.

A Kékszalag időrekordját tartó kétárbocos Fifty-Fiftyre két új orrvitorlát szereltek fel, melyeket a sajtótájékoztató alatt is a tavon tesztelt Józsa Márton. Gémesi Jóka, a csapat vezetője hangsúlyozta, szoros küzdelmet vár, melyben a Fifty-Fifty jó szélben akár közel hatvan kilométer/órás sebességre is képes lehet.

Roland Gäbler olimpiai bronzérmes vitorlázó, a Black Jack kormányosa is kemény versenyre számít, de úgy érzi, gyengébb szél esetén is jól fog menni a hajója. A Kékszalag különlegességét a versenyző abban látja, hogy a hagyományos hajók mellett a legmodernebb technológiák is megjelennek. Kaiser Kristóf új hajóval, egy szárnnyal szerelt AC-45-össel vág neki a Kékszalagnak. A vitorlás kialakításánál nagy hangsúlyt fektettek az áramlásoptimalizásra. Roman Hagara és Hans-Peter Steinacher olimpiai, világ- és Európa-bajnok vitorlázók 32, illetve 40 lábas vitorlással állnak rajthoz. A két versenyző 2010-ben már részt vett a Kékszalagon, melyen idén öt-tíz csomós szélre és ideális esetben akár győzelemre számítanak.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet először 1934-ben rendeztek meg. A Balatonfüredről induló 155 kilométeres tókerülő verseny teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésükre. A Kékszalagot tavaly Litkey Farkas a Festipayjel 10 óra 5 perc 17 másodperces idővel nyerte, a verseny abszolút időrekordját a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű hajó 7 óra 13 perc 57 másodperccel tartja, mely 2014-ben ért el.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....