Ausztria
Fontos tudni ugyanakkor, hogy a tisztán elektromos járművek és a hidrogén üzemanyagcellás meghajtású járművek mentesülnek az IG-L sebességkorlátozások alól.
Ausztriában éppen húsz éve vezették be a röviden csak IG-L-nek nevezett törvényt, ami az Immissionsschutzgesetz-Luft rövidítése, és Légszennyezés-szabályozási törvényt jelent.

A lényege, hogy a különféle tartományok vezetését feljogosítja, hogy bizonyos autópálya-szakaszokon, például a lakóterületek közelében az osztrák autópályákon érvényes 130 kilométer per órás sebességhatárt 100 kilométer per órára csökkentsék a károsanyag kibocsátás csökkentése érdekében, akár időszakosan is.
A korlátozás érvényességét minden esetben táblákkal jelzik, melyeken a piros karikában virító 100-as alatt az IG-L rövidítés is látható.
A tartományok által üzemeltetett levegőminőség-mérő állomások folyamatosan közlik az aktuális légszennyezettségi adatokat az ASFINAG-ot (Ausztria Autópálya- és Autóút Üzemeltető Szervezet). A mért értékeket különböző paraméterekkel (közlekedési adatok, időjárás) kombinálják. Az IG-L sebességkorlátozás akkor lép életbe, ha az adott tartomány által meghatározott algoritmusok és küszöbértékek teljesülnek.

A sebességkorlátozás megsértése a gyorshajtásért kiszabott – amúgy is magas – szokásos pénzbírságon felül további súlyos környezetvédelmi pénzbüntetést is maga után von.
Az IG-L korlátozás túllépéséért akár összesen 5000 eurós bírság is kiszabható a gyorshajtóra, méghozzá környezetvédelmi bűncselekmény jogcíme alatt.
Forrás: dasblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!