Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ táblák | Autoszektor
Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ táblák

2014.07.27.

Átvesszük a kerékpárosokra is vonatkozó KRESZ-táblákat

Múlt héten foglalkoztunk már a Kerékpárosokra vonatkozó szabályok egy részével. Ezen a héten pedig megismerkedünk néhány alapvető táblával és azok jelentéseivel, valamint hogy ezek hol engedik, vagy tiltják a közlekedést.

A táblák

Az alapvető táblák jelentését mindenkinek érdemes ismerni, mert bringásoknak is ugyanúgy kihelyezik őket, mint az autósoknak, és ha esetleg nem is kerékpárúton bringázunk, akkor is tudjuk, hogy ránk is vonatkoznak az oda kihelyezett táblák.

A táblák színe minden esetben árulkodik a jelentéséről! A kék alapú táblák lehetnek utasítást adó (pl. kötelező haladási irány), valamit tájékoztató táblák (pl. kórház, buszmegálló, gyalogátkelőhely). A piros színt tartalmazó táblák tiltótáblák (pl. balra kanyarodni tilos, kerékpározni tilos), vagy veszélyt jelző táblák (pl. veszélyes útkanyarulat)  lesznek.

Az elsőbbséget szabályzó tábláink (elsőbbségadás kötelező és a STOP) a piros szín mellett egy extra tulajdonsággal is bírnak, hátulról is egyértelműen felismerhetők.

Néhány kiemelt példa kerékpárosoknak 

A kerékpárutak sem mindig kétirányúak! Itt is csak az egyik irányból ér behajtani!

Az egyirányú utcák esetén elég gyakori, hogy a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő táblával jelzik a bringásoknak, hogy számukra a továbbhaladás a kijelölt sávon megengedett.

Ezt az út másik oldalán lévő egyirányú utca táblánál is jelzik az autósoknak, hogy ugyan az utca egyirányú, de szembeforgalomra számíthatnak kerékpárosok formájában!

Egyre több helyen támogatják már a kerékpározást, mint közlekedési formát és egyre többen is választják ezt jó időben fő közlekedési eszközüknek. Ennek köszönhetően már sok nagyvárosban építettek ki kerékpárutakat, valamint a nagyobb forgalmú utak mentén kerékpársávokat. Íme egy kerékpársávot jelölő tábla:

A parkolósávtól elválasztott kerékpársáv szintén egyre több városban alkalmazott módszer. Olyan helyeken alkalmazzák, ahol elegendő hely van a kialakítására. 

A forgalomban kerékpározni veszélyes üzem és rajtunk kerékpárosokon is nagy a felelősség, szóval csak óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.28
Döbbenetes tragédia történt ma hajnalban Ausztriában, az A1-es autópályán St.Pölten közelében.....
2023.01.28
Benzinválság, ajtónkon dörömbölő recesszió, szankciók, ukrajnai háború és koronavírus-járvány ide....
2023.01.28
A neves, tapasztalt Yamaha Maco Racing Team színeiben indul az idei hosszú távú, azaz endurance....
2023.01.28
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak az elektromos meghajtású járművek az európai piacon:....
2023.01.28
A közvéleményt és az európai, benne a magyar sajtót továbbra is élénken foglalkoztatja, hol építi....
2023.01.28
Elég télen a négyévszakos gumiabroncs? Van értelme ilyenkor lemosatni az autót? Milyen típusú....
2023.01.27
A Katasztrófavédelem jelenti péntek este:     ..
2023.01.27
Az új kezdeményezés hétről hétre több érdeklődőt vonz. ..
2023.01.27
Tavaly több mint 21 millió utast fogadtak a romániai repülőterek, ami mintegy 88 százalékos....
2023.01.27
És hogyan befolyásolja a fűtés az üzemanyag-fogyasztást?   ..