Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ táblák | Autoszektor
Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ táblák

2014.07.27.

Átvesszük a kerékpárosokra is vonatkozó KRESZ-táblákat

Múlt héten foglalkoztunk már a Kerékpárosokra vonatkozó szabályok egy részével. Ezen a héten pedig megismerkedünk néhány alapvető táblával és azok jelentéseivel, valamint hogy ezek hol engedik, vagy tiltják a közlekedést.

A táblák

Az alapvető táblák jelentését mindenkinek érdemes ismerni, mert bringásoknak is ugyanúgy kihelyezik őket, mint az autósoknak, és ha esetleg nem is kerékpárúton bringázunk, akkor is tudjuk, hogy ránk is vonatkoznak az oda kihelyezett táblák.

A táblák színe minden esetben árulkodik a jelentéséről! A kék alapú táblák lehetnek utasítást adó (pl. kötelező haladási irány), valamit tájékoztató táblák (pl. kórház, buszmegálló, gyalogátkelőhely). A piros színt tartalmazó táblák tiltótáblák (pl. balra kanyarodni tilos, kerékpározni tilos), vagy veszélyt jelző táblák (pl. veszélyes útkanyarulat)  lesznek.

Az elsőbbséget szabályzó tábláink (elsőbbségadás kötelező és a STOP) a piros szín mellett egy extra tulajdonsággal is bírnak, hátulról is egyértelműen felismerhetők.

Néhány kiemelt példa kerékpárosoknak 

A kerékpárutak sem mindig kétirányúak! Itt is csak az egyik irányból ér behajtani!

Az egyirányú utcák esetén elég gyakori, hogy a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő táblával jelzik a bringásoknak, hogy számukra a továbbhaladás a kijelölt sávon megengedett.

Ezt az út másik oldalán lévő egyirányú utca táblánál is jelzik az autósoknak, hogy ugyan az utca egyirányú, de szembeforgalomra számíthatnak kerékpárosok formájában!

Egyre több helyen támogatják már a kerékpározást, mint közlekedési formát és egyre többen is választják ezt jó időben fő közlekedési eszközüknek. Ennek köszönhetően már sok nagyvárosban építettek ki kerékpárutakat, valamint a nagyobb forgalmú utak mentén kerékpársávokat. Íme egy kerékpársávot jelölő tábla:

A parkolósávtól elválasztott kerékpársáv szintén egyre több városban alkalmazott módszer. Olyan helyeken alkalmazzák, ahol elegendő hely van a kialakítására. 

A forgalomban kerékpározni veszélyes üzem és rajtunk kerékpárosokon is nagy a felelősség, szóval csak óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.13
Megszerezheti a magyar állam a Strabag tulajdoni részesedését a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-....
2024.09.13
Rétegmárkaként nem tehetik meg, hogy nem reagálnak az ügyfelek igényeire. Akik viszont egyáltalán....
2024.09.13
Három év munkálatai után az Isztriai-félszigeten pénteken átadják a forgalomnak az Ucka alagút új,....
2024.09.13
Tizenharmadik évébe lépő sikeres együttműködés folytatódik az OTP Bank – PICK Szeged férfi....
2024.09.13
- Autóbusz és személykocsi ütközött össze Becsehely és Borsfa között - adta hírül a....
2024.09.13
- Véget ért a sztrájk az Audi autógyár brüsszeli üzemében, a szakszervezetek és a vezetőség péntek....
2024.09.13
A Guinness is elismerte, hogy nincs olyan autó, ami kevesebb benzin elégetésével tenné meg a bő....
2024.09.13
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült....
2024.09.13
Három kínai autógyár,  a Geely, a Chery és a JAC elindítja modelljeinek gyártását Algériában, hogy....
2024.09.13
A Toyota-csoport új generációs típusaiba szánt, nagy teljesítményű központi számítógépeket a világ....