Wolfsburg

Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

2022.10.21.

Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában.

Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai szerint, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás során is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét. Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás során – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan pedig még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan fejleszti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és versenytársaival.”

Ennek során a biztonság fontos elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely immár a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés esetén segít megelőzni az elöl ülők közötti fejkontaktust. Az első ülések - a szériafelszereltséghez tartozó - medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, illetve a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba kerül.

A „Vezetői segédrendszerek” („Assist Systems") kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol többek között az Automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Ugyancsak kedvezően alakította az eredményt az egyaránt az alapfelszereltséget bővítő Vezetőfigyelmeztető rendszer (Driver Alert) és a Bekanyarodás-asszisztens.

Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély esetén milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

A Volkswagen mindezzel ismét magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein. 2022 márciusában az ID.5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, korábban pedig az ID.4 2021 áprilisban, a kompakt ID.31 2020 októberben, míg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel.

Az Euro NCAP értékelési program immár 1997 óta szolgál az új járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül Európában, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a népszerű új modellek biztonságáról. Rendszeres időközönként – mintegy kétévente – jelentősen szigorodnak a teszteljárások, illetve a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények. Az egyes tesztek részletei a www.euroncap.com oldalon nyilvánosan is megtekinthetők.

1 ID.3 – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEDC): 13,7-12,9, szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+++

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....