eredmények

Továbbra is a győri Audi a világ legnagyobb motorgyára

2023.04.07.

Az Audi Hungaria több mint 10 éve verhetetlen motorgyártásban. Az egész világot beleértve nincs nagyobb motorgyár. E szép cím megőrzéséhez tavaly 1 677 545 járműhajtást kellett gyártani a Kisalföld székhelyén.

Harminc éves a győri Audi. Felidézte a kezdetet, 1993-at Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. A Volkswagen legendás tulajdonosát, vezérigazgatóját, majd felügyelőbizottsági elnökét Ferdinand Piëch-et idézte, aki 1993-ban azt mondta, 1994-ben napi ezer motor legyártása lesz a cél.

Mesés fejlődésen mentünk keresztül -  fogalmazott Dintner. Ma napi 9 ezer motort gyártunk és 1700 autót. Valóban mesés a 30 év mérlege: 42 millió motor és 2 millió autó.

Piëch úr büszke lenne ránk – jelentette ki Alfons Dintner, majd sorolta a tavalyi év eredményeit.

Az Audi Hungaria a kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2022-es üzleti évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról (beleértve a brazil SKD-gyártás számára készült gépkocsikat is). A vállalat a tavalyi évben 8,436 milliárd euró árbevételt ért el és összesen 220 millió euró értékű beruházást hajtott végre. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót, melynek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként és az ország legvonzóbb munkahelyeként 11 957 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén.

„A globális kihívásokra kompetenciáinknak és nagyfokú rugalmasságunknak köszönhetően megfelelően reagáltunk, így csapatunkkal 2022-ben ismét stabil évet zártunk. A bizonytalan  gazdasági helyzetre mi lehetőségként tekintünk és tovább folytatjuk utunkat Next Level stratégiánk mentén. A jövőben termék- és szolgáltatási portfóliónk további bővítésével növeljük versenyképességünket, új szintre emelve vállalatunk a magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernen belül betöltött szerepét“, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

A vállalat beruházásai első sorban az elektromobilitás területére, ezen belül az elektromos hajtások gyártásának, valamint a belső égésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártásának előkészítésére fókuszáltak. Emellett jelentős beruházási terület volt a Szerszámgyár kapacitásainak bővítése, mely során 6 300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzívszériás gyártás számára, így immár 58 300 négyzetméteren, a legmodernebb technológiák segítségével készítik a győri munkatársak az Audi és Volkswagen Konszern csúcsmodelljeinek karosszériaelemeit. A vállalat alapítása óta az összberuházás értéke 2022-ben elérte a 12,172 milliárd eurót*.

A vállalat 2023-ban tovább növeli versenyképességét, többek között egy önálló leányvállalat, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. alapításával, mely a pénzügy, IT és beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál az egész Volkswagen Konszern számára.

„Vállalatunk – a piacokon tapasztalható bizonytalanságok és a megnövekedett nyersanyagköltségek ellenére – legfőképpen egyszeri pozitív hatásoknak köszönhetően az előző évi eredménnyel hasonló szinten tudta zárni a tavalyi évet. Az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak, hiszen az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és egyik legnagyobb exportőre. Az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-vel új szintre emeljük kompetenciaalapú szolgáltatási portfóliónkat és új üzleti modellünknek köszönhetően tovább erősítjük versenyképességünket”, mondta Dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi Hungaria, mely 2022-ben ismét elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkahelye címet, a tavalyi év végén 11 957 munkatársat foglalkoztatott, mellyel az ország egyik legnagyobb munkáltatója.

Az Audi Hungaria 2020 óta mérlegben karbonsemlegesen működik. A vállalat többek között Európa legnagyobb tetőre épített, összesen 160 000 négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergia-felhasználás segítségével biztosítja energiaellátásának jelentős részét. Ezen felül a keletkezett hulladék szinte 100 százalékát hasznosítja – például az Aluminium Closed Loop projekttel, melynek keretében a vállalat zárt körforgásba vezette az alumíniumot, így jelentős mennyiségű nyersanyagot és CO2-kibocsátást takarít meg.

Az Audi Hungaria idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját és a jubileumi évben további meghatározó lépéseket tesz a vállalat jövőképessége erősítésére. Az elektromobilitásra történő átállás tovább folytatódik: a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának (PPE – Premium Platform Electric), valamint az új, úgynevezett MEBeco (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtások gyártására. Ezen felül 2024-ben megkezdődik a CUPRA Terramar modell gyártása az Audi Hungariánál.

Az évértékelő sajtótájékoztatón az igazgatóság valamennyi tagja részt vett.

Robert Buttenhauser motorgyártásért felelős igazgatósági tag kifejtette, 3032-re kifut a belsőégésű motorgyártás, helyét fokozatosan a villanymotorok veszik át. Az Audi készül a váltásra, felkészül a változásra.

Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a Cupra Terramar modelljének gyártási integrációja folyamatban van, április első két hetében az átállás miatt a gyártósoron termelési szünet lesz. A gyártás 2024-ben kezdődik.



 

Kérdésre válaszolva Alfons Dintner elmondta: az Audi nem épít akkumulátorgyárat Győrben. Anyavállalatuk a Volkswagen-konszern azonban a térség négy országát vizsgálja, döntés még nem született a telephelyről.

A Győri Ipari Park bővítését az Audi támogatja, a városnak ez az érdeke – fogalmazott sokat sejtetően arra a kérdésre, hogy vajon Győr lesz-e a Volkswagen akkumulátorgyárának közép-európai helyszíne?

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....