Toyota

A Toyota 2017-ben kezdi a hidrogénes buszok értékesítését

2016.10.31.

A buszokat, amelyek közúti tesztek során már többször bizonyították praktikus felhasználhatóságukat, Tokió önkormányzata állítja forgalomba: a két darab Toyota FC Bus menetrend szerinti járatként, fix útvonalon fog közlekedni.

A Toyota a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokra készülve több mint 100 db FC buszt kíván bevezetni, elsősorban a tokiói térségben. Ezzel összhangban az FC buszok már 2017 elejétől megvásárolhatók Japánban, hogy a nagyközönség minél szélesebb körben megismerje a tömegközlekedésben részt vevő FC buszokat.  

A Toyota FC buszt a Toyota fejlesztette ki, felhasználva a Hino Motors, Ltd (Hino) vállalattal közös FC buszfejlesztési tevékenységek során szerzett tapasztalatokat. A Toyota üzemanyagcella rendszert (TFCS)1, amelyet eredetileg a Mirai üzemanyagcellás gépkocsi (FCV) számára fejlesztettek ki, azzal a céllal alkalmazták, hogy a belső égésű motoroknál kedvezőbb energetikai hatásfokot biztosítson, valamint hogy kivételesen jó környezetvédelmi teljesítményt nyújtson: a rendszer ugyanis működése közben egyáltalán nem bocsát ki CO2-t, sem más káros anyagot.

A busz ezen felül nagykapacitású külső energiaforrásként is szolgál. A 9 kW2 maximális kimenő teljesítményre és összesen 235 kWh3 kapacitásra képes FC busz ilyenformán elektromos áramforrásként is szolgálhat például természeti katasztrófák esetén, evakuációs központokban (pl. iskolai tornatermekben4), vagy az általa megtermelt elektromos energia háztartási gépek működtetésére is alkalmas.

A Toyota csoport a jövő rendkívül ígéretes energiaforrásának tekinti a hidrogént. A Mirai FCV piacra bocsátása mellett a Toyota üzemanyagcellás buszok és villás targoncák fejlesztésében, valamint háztartási célú, telepített üzemanyagcellák fejlesztésében is részt vett.

 

A Toyota FC busz főbb műszaki adatai

Jármű

Hosszúság / szélesség / magasság

10 525 / 2 490 / 3 340 mm

Férőhelyek száma (ülő, álló, sofőr)

77 (26+50+1)

Üzemanyagcella köteg

Név

Toyota üzemanyagcella köteg

Típus

Szilárd polimer elektrolit

Maximális teljesítmény

114 kW × 2 egység (155 LE ×2 egység)

Villanymotor

Típus

Szinkron váltóáram 

Maximális teljesítmény

113 kW × 2 egység (154 LE ×2 egység)

Maximális forgatónyomaték

335 Nm× 2

Nagynyomású

hidrogén tartály

Tartályok száma

10

Névleges üzemi nyomás

70 MPa (kb. 700 bar)

Tank tárolási sűrűség

5,7 wt%

Tartály belső térfogata

600 liter

Hajtó akkumulátor

Típus

Nikkel-metál hidrid

Nagykapacitású külső energiaforrás

Maximális teljesítmény

9 kW

Kapacitás

235 kWh

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....