hajózás

A Toyota külön hidrogén üzemanyagcellás rendszert fejlesztett a földet megkerülő katamarán számára

2020.02.12.

A Toyota külön üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki és helyezett üzembe az Energy Observeren, az első olyan hidrogén-meghajtású hajón, ami megkerüli a Földet. A 2017 óta működő sikeres partnerség keretében a Toyota tengeri alkalmazásra fejlesztett hidrogénrendszerrel támogatja a Energy Observer világkörüli útját.

A Toyota üzemanyagcellás rendszerét moduláris megoldásként alakították ki, ami egyaránt alkalmazható teherautókban, buszokban, hajókban, illetve helyhez kötött, fixen telepített rendszerként is. Ez komoly előrelépést hozhat a jövő környezetbarát, zéró emissziós, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajóinak fejlesztésében.

A Toyota a kezdetektől részt vesz az Energy Observer projektben, mert ezen az elképesztő utazáson fontos szerepet játszik a hidrogén. A 2017 óta tartó, hatéves odüsszeia során az Energy Observer csapat körbehajózza a földet a világ első, energia tekintetében önellátó hajójával. A jövő elektromos meghajtású hajója többféle megújuló energiával működik, illetve egy olyan rendszert is használ, ami szénmentes hidrogént állít elő a tengervízből.  A Toyota Environmental Challenge 2050 nevű programjával összhangban az Energy Observer ökológiai és energetikai átállást szolgáló megoldásokat mutat be, ezzel támogatva a jövő energetikai hálózatainak hatékony, nagy léptékű megvalósulását. A Fenntarthatósági Fejlesztési Célok (SDG) első francia nagyköveteként az Energy Observer a jövőben megvalósítandó, a környezet védelmét szolgáló innovatív megoldásokat keres, hogy bizonyítsa, lehetséges egy tisztább világban élni. Az Energy Observer útjának következő szakaszán a hajó legénysége szorosan együttműködik a Toyotával, hogy a vállalat élvonalbeli üzemanyagcellás technológiáját eredményesen alkalmazhassák a hajón. A Toyota európai Műszaki Központja külön e célra fejlesztett ki egy üzemanyagcellás rendszert a Toyota Mirai modellben már alkalmazott komponensek felhasználásával, és azokat beépítette egy tengeri használatra alkalmas, kompakt modulba. Ez a modul nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosít, és megbízhatóan hajtja majd a hajót az atlanti és csendes-óceáni vizeken. Az európai K+F csapatnak sikerült hét hónap alatt megterveznie és legyártania az alkatrészeket, majd összeállítani és beszerelni a kompakt üzemanyagcellás modult, ami jól érzékelteti a Toyota üzemanyagcellás technológiájának sokoldalú használhatóságát. A tavalyi év végén a hajógyárban tesztelték az elkészült üzemanyagcellás modult, aminek jelenleg teljes terheléssel zajlik a tengeri tesztelése, mielőtt az Energy Observer február közepén elindulna 2020-as utazására.

“Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszerét mi próbálhatjuk ki az óceánon, ahol a legkeményebb körülmények között teszteljük majd. Három évnyi, közel 20 000 tengeri mérföldes fejlesztőmunkát követően az Energy Observer energiaellátó és tároló rendszere immár nagyon megbízhatóan működik, így készen állunk a projekt következő szakaszára – ez pedig egy megbízható és a hajósok számára megfizethető rendszer összeállítása. Hiszünk abban, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszere tökéletes részegység lesz e tekintetben, mivel ipari léptékben gyártják, hatékony és biztonságos. Az SDG nagyköveteiként az a küldetésünk, hogy népszerűsítsük a tiszta energiát alkalmazó megoldásokat, ugyanakkor osztjuk a Toyota jövőképét a hidrogénalapú társadalmat illetően is.” – avat be Victorien Erussard, az Energy Observer létrehozója és kapitánya.

A Toyota üzemanyagcellás rendszere korábban már bizonyította előnyeit a Mirai modellben, illetve a közelmúltban más alkalmazásoknál, például autóbuszokban és teherutókban is. A technológia tengeri alkalmazása újabb lépést jelent a hidrogénalapú társadalom megvalósulása felé. A Toyota hisz abban, hogy a hidrogén lesz az energiaellátás szénmentesítésének katalizátora, és ennek a technológiának az elfogadottsága gyorsuló ütemben növekszik majd a Toyota üzemanyagcellás rendszer moduláris megoldásának megjelenésével, ami sokféle alkalmazást tesz lehetővé.

"Örülünk, hogy ismét alkalmunk nyílik bebizonyítani a Toyota üzemanyagcellás rendszerének sokoldalúságát. Európai K+F csapatunk keményen dolgozott az Energy Observer szakembereivel e modul a létrehozásán, illetve a meglévő hajóba történő beszerelésén. Ez a projekt jól mutatja, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszere bármilyen környezetben alkalmazható, és számos üzleti lehetőség kiaknázására felhasználható. Mindig inspiráló érzés olyanokkal dolgozni, akikkel közösek a céljaink, és ez a projekt újra megerősíti a hidrogénalapú társadalommal kapcsolatos jövőképünket.” – teszi hozzá Dr Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.27
Egy Mondeo kombinál több egy méterrel hosszabb áruszállítóval beállni a parkolóhelyre egy zsúfolt....
2020.02.27
Több éve az európai uniós átlag csaknem kétszeresével nő a magyar lízingpiac - közölte a Magyar....
2020.02.27
A Genfi Autószalonon (2020. március 5-15.) az új Touareg R világpremierjével a Volkswagen 2020-ban....
2020.02.27
Az idei Genfi Nemzetközi Autószalon számos új és izgalmas jármű és fejlesztés találkahelye lesz,....
2020.02.27
Az új technológiák sokszor annyira fellelkesítik az érdeklődőket, hogy egy minimális előrelépés egy....
2020.02.27
A Japánba visszatéréssel egy fontos piacon folytatja exportoffenzíváját az Opel. Jövő évtől,....
2020.02.27
A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki....
2020.02.27
Összeütközött egy gépkocsival és felborult egy mentőautó a XX. kerületben, a Nagysándor József utca....
2020.02.26
Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon....
2020.02.26
Jól mutat a fotókon, pompa veszi körbe, néha még szórakoztat is, mégsem jó igazán semmiben. Pont,....