Brüsszel

A Toyota megkezdte a 2. generációs üzemanyagcella modulok európai gyártását

2022.01.17.

A Toyota megkezdte a 2. generációs üzemanyagcella modulok gyártását Brüsszelben: a kompaktabb és könnyebb, két különböző formátumban elérhető modulok változatos felhasználási területeken történő alkalmazást tesznek lehetővé, kibővítve ezzel az autóiparon túli alkalmazás opcióit.

A Toyota elkötelezte magát amellett, hogy a széndioxid-kibocsátás csökkentése és a karbonsemlegesség elérése érdekében az autózáson túlmenően is továbbfejleszti hidrogéntechnológiáját. A vállalat a karbonsemleges társadalom létrehozását tűzte ki célul, e cél elérése érdekében a vállalat többféle elektrifikációs technológiát fejleszt, beleértve a hidrogént is, amelyet a széndioxid-csökkentés egyik kulcsfontosságú alkotóelemének tart. A Toyota hidrogén iránti elkötelezettsége jóval túlmutat a személygépjárműveken, ezért üzemanyagcellás technológiáját könnyen használható modulokban teszi elérhetővé a más alkalmazási területek számára.

2. generációs üzemanyagcella modulok

A Toyota Mirai üzemanyagcellás rendszerét kompakt üzemanyagcellás modulokba csomagolták át annak érdekében, hogy megkönnyítsék a hidrogéntechnológia kiterjesztését az autóktól kezdve az egyéb, sokszínű felhasználási módokig. 2022 januárjától a Toyota megkezdi a 2. generációs modulok gyártását, amelyek a fejlett, 2. generációs üzemanyagcellás rendszerén alapulnak. Az új megoldás, amely kompaktabb, könnyebb modulokba van csomagolva, nagyobb teljesítménysűrűséget is biztosít. A modulok kétféle formában állnak rendelkezésre: egy kocka és egy lapos, téglalap alakú, hogy ezzel is nagyobb rugalmasságot és könnyebb beépíthetőséget tegyenek lehetővé a különféle eszközök számára.

Európai gyártás

A Toyota még 1992-ben kezdte meg az üzemanyagcellák fejlesztését, és a vállalat azóta is folytatta hidrogéntechnológiájának finomítását. Az új, második generációs üzemanyagcella modulokat a Toyota Motor Europe (TME) kutatási és fejlesztési üzemében, a brüsszeli Zaventemben gyártják. 2022 januárjától az új létesítményben egy kísérleti összeszerelő sor működik, amely a fejlett technológiai tartalmat és a kiváló minőségű összeszerelést egyesíti.  A Toyota úgy döntött, hogy második generációs üzemanyagcellás moduljait Európában szereli össze, mivel úgy látja, hogy a kereslet jelentősen nő a régióban. A Toyota technológiájának felhasználásában érdekelt vállalkozókkal együttműködve a Toyota európai üzemanyagcellás üzletága biztosítja az integrációhoz szükséges mérnöki támogatást. A partnerekkel való közeli kapcsolat és a feltörekvő üzleti lehetőségek szoros figyelemmel kísérésének lehetősége lehetővé teszi a vállalat számára, hogy gyorsan bővítse a kínálatot.

Hidrogén klaszterek

Az európai hidrogéngazdaság kibővítése kulcsfontosságú lesz a Green Deal azon célkitűzésének megvalósításában, amely szerint 2050-re nullára csökkentse a globális felmelegedést okozó károsanyagok nettó kibocsátását. Az EU egyértelművé tette, hogy annak érdekében, hogy meg tudjanak birkózni ezzel a kihívással, az iparnak szüksége lesz olyan élmenőkre, akik a kulcsiparágakban 2030-ig ki tudják fejleszteni az első sorozatgyártású alkalmazási formáit az áttörést hozó technológiáknak éghajlati és erőforrás szempontból. A hidrogén klaszterek európai megjelenése azt eredményezi, hogy a különböző ágazatok egyesítik és megosztják egymással tudásukat, technológiáikat és eszközeiket – mint például teherautók, buszok taxiflották és hidrogén-infrastruktúra –, ezzel életképes üzleti lehetőségeket létrehozva, amelyek virágozhatnak, és ezzel a nagyobb léptékű tevékenységek kiindulópontjaként szolgálhatnak.  Mivel a hidrogéntechnológiai megoldások széles körben felhasználhatók, a Toyota támogatja a hidrogénes környezet, mint egy „élő oázis” létrehozását, ahol a kereslet és a kínálat találkozik a további növekedés érdekében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.16
A Hyundai és a Motional közösen fejlesztik az IONIQ 5 alapú robottaxit, amelyet fejlett autonóm....
2022.05.16
Sopronból, Győrből, Budapestről, de számos más nagyvárosból és a környező országokból is érkeznek....
2022.05.16
A sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba lépett a BMW M GmbH első hálózatról....
2022.05.16
Bárki is nyeri meg a 7-Eleven nyereményautóját, mostantól nem lesz gondja arra, hogy hova tegye a....
2022.05.16
Az ABB Robotics bemutatja a világ első, robotfestésű, műalkotásnak minősülő “art car” autóját. ..
2022.05.16
A világ lakosságának több mint a fele jelenleg városi területeken él és ez az arány az emberiség....
2022.05.16
A Renault Rosszija részvényei Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő részesedését pedig az....
2022.05.16
A tisztán elektromos hajtású Niro EV 460 kilométeres hatótávolságot kínál és a plug-in hybrid is....
2022.05.16
Megrongálták Nyíregyházán, a KRESZ-tanpályán kihelyezett közúti jelzőtáblákat – írta a police.hu. ..
2022.05.16
Két kategóriában is magyar győzelem született a motorcsónakosok Hydro GP világbajnoki sorozatának....