Stellantis

Trump vámjai az Alfa Romeo és a Maserati eladására kényszeríthetik a Stellantist

2025.04.16.

A konglomerátum egy olyan tanácsadó céget bérelt fel, akik segítenek nekik felmérni a nehézségekkel küzdő márkáikkal kapcsolatos tudnivalókat - különös tekintettel az Egyesült Államokban uralkodó magas vámokra.



Kép forrása: Maserati

A Stellantis már jóideje szenved az eladásait illetően. A járműipari konszern végignézte azt, hogy az eladásai és a bevételei 2024-ig folyamatosan zuhantak, ami végül a vezérigazgató, Carlos Tavares hirtelen lemondásához vezetett. A 2025-ös évnek az újjáépítésről kellett volna szólnia a cég számára, viszont a Donald Trump, amerikai elnök által bevezetésre kerülő vámoknak "köszönhetően" a cég helyzete tovább súlyosbodhat. 

Különös figyelmet kap jelenleg a Maserati és az Alfa Romeo, mert ez az a két márka, amelyik a legtöbb nehézséggel küzd. A Stellantis a McKinsey and Company nevű céget bérelte fel azzal a feladattal, hogy kivizsgálják a konszern helyzetét, főként az USA által kivetett vámokra tekintettel. A cég szóvivője azt nyilatkozta az Automotive News Europe-nak, hogy a McKinsey majd "kifejti a meglátásait" a két szenvedő márkával kapcsolatosan, de további betekintést nem kaptunk a helyzet súlyosságáról, és elutasították a Motor1 kérdéseit is a téma kifejtését illetően. 

A tanácsadó cég bevonása viszont nem kecsegtet sok jóval a Stellantis helyzetét illetően. Az Egyesült Államok piacán az Alfa Romeo mindössze 8865 darab autót adott el 2024-ben, ami 19 százalékos csökkenés volt a 2023-as évhez képest, viszont a Maseratinál még ennél is súlyosabb a helyzet. A luxusmárkának 11.300 autót sikerült eladnia világszerte, amiből mindössze 4819 talált gazdára az USA-ban. Most, hogy az Egyesült Államokba importált termékekre legalább 25 százalékos vámok vannak érvényben - ideértve minden egyes Maserati- és Alfa Romeo-modellt - nem meglepő, hogy a Stellantis azon töpreng, mit tegyen. 



Kép forrása: Alfa Romeo

A megbeszélések jelenleg nagyon korai fázisban tartanak, viszont minden eshetőség felmerült. Ez magában foglalja a más cégekkel való partnerség lehetőségét, vagy akár a márkák értékesítését is. Az Automotive News Europe lehetséges együttműködésekről is ír ázsiai székhelyű autógyártókkal - főként kínai székhelyűekkel. Végső soron viszont mindkét márka jövője Trump további döntéseitől függ majd. Bármilyen megemelt tarifa jelentős pusztítással bírhat az egész autóiparban, nem beszélve a már jelenleg is szűkösen túlélő olasz márkákról. 

Az Alfa Romeo most két új termékén is dolgozik: a Stelvio és a Giulia következő generációs változatai már fejlesztés alatt állnak, bár az utcákon csak 2027-től láthatjuk majd őket. A Maserati pedig azt tervezte, hogy teljesen átáll az elektromos hajtásra, viszont a jelenlegi helyzetnek és a piacnak "hála" visszavonták az MC20 elektromos változatát.

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....