Tűzoltóság
A Német Tűzoltó Szövetség úgy érzi, magára hagyják az autógyártók elektromos autók tüze esetén. A gyártóknak tűz esetén szakembereket kellene küldeniük.
Kigyulladt Tesla Sanghajban. Forrás: Youtube
A Német Tűzoltó Szövetség nagyobb támogatást követel az autóipartól az elektromos autók tüzeinek kezelésében. "A gyártók még nem teljesítették megfelelően a felelősséget az elektromos autókért és az ezzel járó kockázatokért egy tűzvész után" - mondta Peter Bachmeier a a szövetség tűz- és veszélyvédelmi szakbizottságának elnöke a Spiegelnek.
A tűzveszély elektromos autónál nem nagyobb, mint benzinmotornál - folytatja a szakértő. Az égő akkumulátor eloltása azonban gyakran bonyolultabb. "Egy normál autó negyed óra alatt kialszik, és 500 liter víz kell hozzá" - mondta Bachmeier a hírmagazinnak. "Másrészről, amikor az elektromos autókról van szó, a tűzoltóság gyakran két -három órán át oltja és 10 000 liter vízre van szüksége."
Ezenkívül az elektromos járműveket 72 órával a tűz után is figyelni kell annak érdekében, hogy az akkumulátor ne gyulladjon ki újra. Ez nem lehet a tűzoltóság feladata - mondta Bachmeier. Ehelyett a gyártókat kérik: tűz esetén szakembereket kell küldeniük, ahogyan a vegyiparban szokás, és később elszállítani a járművet.