autókereskedelem

Ügynök lesz a kereskedőkből?

2022.05.30.

Egyre több autógyártó áll át a hagyományos kereskedői működésről az ügynöki modellre. De mi is ez, kik használják már és miért?

A jelenlegi chiphiány-válság szinte minden kereskedőnek segített az új és használt gépjárművek értékesítésében és nyereségrekordok felállításában, a kínálat és a kereslet történelmileg példátlan egyensúlyhiánya miatt. Magyarul sokkal több autót akarnak venni az emberek, mint amennyi elérhető kocsi van a piacon.

Ha azonban alaposan megvizsgáljuk az új autók kiskereskedelmében az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalható trendeket, világossá válik, hogy bizonyos kereskedők számára aggodalomra okot adó folyamatok zajlanak.

A teljesen digitális járműértékesítési tranzakciókat biztosító platformokkal egyes gyártük az értékesítési folyamatot gyakorlatilag az elejétől a végéig irányítják, és az új elektromos járművek bevezetésére összpontosítanak. A Volkswagen volt az első és a legagresszívebb, amikor 2020 májusában bejelentette, hogy az ügynökségi üzleti modell minden németországi kereskedésre érvényes lesz az összes elektromos jármű eladásnál.

Ez az ügynökségi modell a következőképpen működik: A franchise-kereskedő többé nem az új jármű értékesítője, ehelyett az ügyfél közvetlenül a Volkswagennél ad le rendelést, akár offline, akár online, és megnevezi az előnyben részesített szállítókereskedőt. Az árat és a kereskedő jutalékát a Volkswagen határozza meg, a kereskedő pedig csak egy ügynök, akinek nincs tárgyalási felelőssége, hanem egyszerűen egy tesztvezetéseket lebonyolító, tranzakciófeldolgozó és szállítási pont.

A kereskedő már nem finanszírozza az eladásra szánt járműveket, nem tart raktári autókat, szinte az összes költséget a gyártó viseli. Ez nem a jövő, Európában sokfelé már megérkezett az ügynökségi modell.

A Daimler körülbelül egy évvel később vezette be az ügynökségi modellt az Egyesült Királyságban, és más európai régiókban is ezt tervezik.

„Az ügynökségi modell megteremti a szerződéses alapot az online üzlet és a bemutatóterem-alapú üzlet integrálásához” – mondja Holger B. Santel, a VW németországi értékesítési részlegének vezetője.

A kereskedőből lett ügynök minden egyes eladás után jutalékot kap, és többé nem határozza meg egyénileg az árakat vagy a kedvezményeket. Viszont cserébe mentesül minden jelentős kereskedelmi kockázat alól, és többé nem terhelik olyan adminisztratív feladatok, mint a számlázás és a fizetési tranzakciók lebonyolítása, vagy a raktárán lévő autók gondozása.

A felelősség és a kockázat csökkenése mellett azért is vonzó lehet ez egy kereskedő számára, mert egy tisztességes, rögzített árrés az új gépjárművek értékesítésére a normál időkben, amikor bőséges új járműkínálat van, hosszú távon megnövelheti a legtöbb kereskedő újautó-osztályának nettó bevételét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..