autókereskedelem

Ügynök lesz a kereskedőkből?

2022.05.30.

Egyre több autógyártó áll át a hagyományos kereskedői működésről az ügynöki modellre. De mi is ez, kik használják már és miért?

A jelenlegi chiphiány-válság szinte minden kereskedőnek segített az új és használt gépjárművek értékesítésében és nyereségrekordok felállításában, a kínálat és a kereslet történelmileg példátlan egyensúlyhiánya miatt. Magyarul sokkal több autót akarnak venni az emberek, mint amennyi elérhető kocsi van a piacon.

Ha azonban alaposan megvizsgáljuk az új autók kiskereskedelmében az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalható trendeket, világossá válik, hogy bizonyos kereskedők számára aggodalomra okot adó folyamatok zajlanak.

A teljesen digitális járműértékesítési tranzakciókat biztosító platformokkal egyes gyártük az értékesítési folyamatot gyakorlatilag az elejétől a végéig irányítják, és az új elektromos járművek bevezetésére összpontosítanak. A Volkswagen volt az első és a legagresszívebb, amikor 2020 májusában bejelentette, hogy az ügynökségi üzleti modell minden németországi kereskedésre érvényes lesz az összes elektromos jármű eladásnál.

Ez az ügynökségi modell a következőképpen működik: A franchise-kereskedő többé nem az új jármű értékesítője, ehelyett az ügyfél közvetlenül a Volkswagennél ad le rendelést, akár offline, akár online, és megnevezi az előnyben részesített szállítókereskedőt. Az árat és a kereskedő jutalékát a Volkswagen határozza meg, a kereskedő pedig csak egy ügynök, akinek nincs tárgyalási felelőssége, hanem egyszerűen egy tesztvezetéseket lebonyolító, tranzakciófeldolgozó és szállítási pont.

A kereskedő már nem finanszírozza az eladásra szánt járműveket, nem tart raktári autókat, szinte az összes költséget a gyártó viseli. Ez nem a jövő, Európában sokfelé már megérkezett az ügynökségi modell.

A Daimler körülbelül egy évvel később vezette be az ügynökségi modellt az Egyesült Királyságban, és más európai régiókban is ezt tervezik.

„Az ügynökségi modell megteremti a szerződéses alapot az online üzlet és a bemutatóterem-alapú üzlet integrálásához” – mondja Holger B. Santel, a VW németországi értékesítési részlegének vezetője.

A kereskedőből lett ügynök minden egyes eladás után jutalékot kap, és többé nem határozza meg egyénileg az árakat vagy a kedvezményeket. Viszont cserébe mentesül minden jelentős kereskedelmi kockázat alól, és többé nem terhelik olyan adminisztratív feladatok, mint a számlázás és a fizetési tranzakciók lebonyolítása, vagy a raktárán lévő autók gondozása.

A felelősség és a kockázat csökkenése mellett azért is vonzó lehet ez egy kereskedő számára, mert egy tisztességes, rögzített árrés az új gépjárművek értékesítésére a normál időkben, amikor bőséges új járműkínálat van, hosszú távon megnövelheti a legtöbb kereskedő újautó-osztályának nettó bevételét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....