Peugeot 508

Új Peugeot 508 – sikerre ítélve

2018.11.23.

Tatán mutatkozott be a Peugeot új zászlóshajója, az 508-as, amely határozott lépésekkel indul el a prémiumszegmens irányába. Vezetni élmény, formája lenyűgöző, felszereltsége felső kategóriás. Minden adott ahhoz, hogy a Peugeot 508 sikeres legyen Magyarországon éppúgy, mint a világban.

Az új Peugeot 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, a Peugeot  i-Cockpit egyedi felfogását tükröző látványos beltér. Mindez hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új Peugeot 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában – hangzott el a bemutatkozó sajtótájékoztatón.

A Peugeot 508, amelyet formabontó limuzinként apasztrofálnak, bátor lépésre szánta el magát. Köztudott, hogy D-kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémiumgyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára.

Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt a Peugeot 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.

A külső

Az új Peugeot 508 kifejezőerejével és dinamikus fellépésével első pillantásra lenyűgöz. Alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik.  

Az orr-rész egyenesen lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot kétoldalt a márka legújabb tanulmányáról, a PEUGEOT INSTINCT-ről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a Peugeot 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg.  

Az új Peugeot 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásáig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét.

A lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra került. Úgy lett kialakítva, hogy mind elöl-, mind oldalnézetből maximálisan letisztult vonalakat mutasson. Ezt a fajta karosszériamegmunkálást az autóiparban csak a prémiummodelleknél és az egészen különleges autóknál szokás alkalmazni.

Az említett adottságok karakteres személyiséggel ruházzák fel az új Peugeot 508-at, és a prémium minőség konkrét megtapasztalását teszik lehetővé.

Oldalnézetből az új Peugeot 508 határozott stílusjegyeket és tökéletesen harmonikus arányokat mutat. A prémiumkategória hagyományainak megfelelően feszesen ívelő, áramvonalas tetővonal alacsonyan húzódik. Az autó kompaktnak tűnik, és valóban nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, amelyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Íme az esztétikum és a minőség szolgálatába állított szakértelem!

Hátul itt is megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, expresszív hatású, csillogó fekete vízszintes vonal, amelyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák, amelyek a QUARTZ-cal kezdődött legújabb Peugeot-tanulmányokon alkalmazott megoldások közvetlen leszármazottai. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás.

Az új Peugeot 508 hátsó része egy másik eredeti megoldással is szolgál, ez pedig nem más, mint az ügyesen elrejtett csomagtérajtó, amely egyszerre stílusos, funkcionális és kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.

A belső

Az új Peugeot 508 belsejében egy meglepő, eredeti és minden elemében minőséget sugárzó új világ tárul elénk. A szemünk rögtön megakad az attraktív, felső kategóriás kiképzésű műszerfalon. Az új Peugeot 508 ugyanis a Peugeot i-Cockpit® legújabb változatát kínálja.

A PEUGEOT i-Cockpit lényegi jellemzői:

a kisméretű kormány,

a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelző

és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregység.

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify (lásd lentebb)) bármikor közvetlenül elérhetők.

A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

Az új Peugeot 508 i-Cockpit® Amplify funkcióval is rendelkezik. A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és  „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi:

a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel,

a hallásét az akusztikai beállításokkal,

a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal.

Az i-Cockpit® Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

Az autó 1.5 és 2.0 dizelmotorral, valamint 1.6-os benzinmotorral is rendelhető. Előbbiek 130 és 180 lóerő között mozognak, utóbbi 180 és 225 lóerős változatban kapható. Jövőre plug-in-hybrid változatban is elérhető lesz a Peugeot 508.

A mindenre kiterjedő bemutató után birtokba vettük a Peugeot 508-ast. Hamar meggyőződhettünk arról, hogy a hallottak nem PR-kategóriába, hanem a valóságba tartoznak. Az autó gyorsan megszeretteti magát. Vezetni valóban élmény, a 225 lóerős benzinmotor pörgős, a kényelem pedig lenyűgöző. Tele vezetőt segítő asszisztensekkel, ahogy illik egy felső kategóriába tartó autóhoz. Egyedül az éjjellátót nem tudjuk kipróbálni, mert szikrázó az őszi napsütés Tatán, de miért ne hinnénk el, hogy az is működőképes a márka új zászlóshajóján.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....