ICDP

Újdonságok az ICDP háza táján

2015.12.01.

Szokásuknak megfelelően egyáltalán nem unatkoztak az ICDP tagjai az őszi hónapokban. Új tagokat avattak, webináriumokat szerveztek az óév utolsó hónapjára és jövő januárra, továbbá meghatározták a tavaszi találkozó programját is. Az ICDP legfrissebb hírleveléből szemezgetünk.

Ki sem kell mozdulni otthonról, mégis mélyen beleáshatja magát az, aki regisztrál az ICDP soron következő online konferenciáinak valamelyikére. December 2-án 11 órai kezdettel egyórás webinárium keretében tárgyalják a VMS (Vehicle Management System) és OEM (Original Equipment Manufacturer) kereskedések teljesítményét, működésének tapasztalatait, és jövőbeli hatékony működésének lehetőségeit. Még ugyanazon szerdai nap délutánján a „Bomlasztó erők – felkészülés a fekete hattyú eseményekre” címmel is lesz egy másik izgalmasnak ígérkező online konferencia, ahol a résztvevők arról beszélgetnek majd, hogy jelenkorunk felgyorsult világában mennyire feleltethetőek meg az autóipar hosszú távú (3-5 éves stratégiái) a rohamosan változó körülményeknek. Szó lesz arról, hogy felkészülni csak az ismert körülmények és a várható kockázatok tükrében lehet az eseményekre, de a valóság néha egészen különös dolgokat produkál. Példaként a 2008-ban begyűrűzött gazdasági világválságot említik a szakértők, mellyel kapcsolatban megjegyzik, hogy az akkor induló folyamatok jelentős részét tökéletesen alábecsülték, és ennek sajnos meg is lett a hosszú távú következménye. Az is igaz – teszik hozzá –, hogy még ha időben fel is ismerték volna a helyzetet, akkor sem biztos, hogy képesek lettek volna meghozni azon – egyenként is vélhetően igen fájdalmas – döntések sorozatát, melyekkel csillapítani lehetett volna a krízis hatásait. Ezek az úgynevezett fordulópontok teljesen át tudják rendezni a piacot, a szektor, vagy akár a társadalom egészét.

Karácsonykor az ICDP-nél is leteszik a lantot, legalábbis ami a konferenciákat illeti (kép forrása: blog.usrentacar.co.uk)

Másfél hónap téli álom után, az új esztendő harmadik hetében folytatódik a szakmai tapasztalatcsere, mégpedig az új gépjárművek 21. századi ellátási láncának témakörében. Az ICDP németországi bázisán, a frankfurti repülőtéren január 21-ére szervezett workshop keretében.

Az első januári ICDP workshopot a szervezet frankfurti székhelyén tartják (kép forrása: ICDP)

5 nappal később az ICDP értékesítői csoport tagjai ülnek a számítógépeik elé, hogy tevékenységi területük digitális teljesítményének fokozásával kapcsolatban egyeztessenek. Február 9-én a használtautó szupermarketekről lesz szó (a használtautó trendekkel foglalkozó cikksorozatunkban érintettük a témát), február 23-án pedig a gépjárműszervizekkel kapcsolatos kérdőívekről értekeznek online a tagok. Két fontos dátumot már most érdemes bevésni a naptárba: március 15-16-án lesz a szervezet rendes tavaszi találkozója, június 14-15 között pedig a nyári konferenciára invitálják a tagságot. A Berlinben tartandó tavaszi találkozónak már körvonalazódik a programja, melynek fő témája a 2015-2016-os kutatási program lezárása lesz.

 

Telnek-múlnak az évek, de egy biztos: az ICDP tagok jövőre sem fognak unatkozni

Felkerültek az ICDP portálra a kizárólag az ICDP tagsága számára elérhető szakmai anyagok (amiből mi is rendre szemezgetünk itt az Autószektor hasábjain – a szerk.). Feltöltötték a vásárlók igényeiről, elvárásairól és viselkedéséről szóló, valamint a „szerencsés vesztesek” című webináriumok előadásait, emellett szintén megtalálhatók a honlapon Steve Young legutóbbi „A vásárlói szokások hálózatokra és kereskedőkre gyakorolt hatás” című prezentációja. Az előbbi, Christophe Guillaneuf által jegyzett téma kiindulópontjául szolgált, hogy a főbb európai piacokon az autógyárak franchise egységei átlagosan 14%-os csökkenést szenvedtek el. Igaz, hogy ez a hanyatlás számos külső tényezőnek köszönhető, ugyanakkor a gyártók és a nagykereskedők stratégiai döntései is hozzájárultak a hatás erősödéséhez. Az életben maradt kereskedőket nevezi a szerző „szerencsés veszteseknek”. Az előadás 4 részből épült fel: az EU7 országokban felméri a piac megmaradt szereplőit, megnézi az átalakulásukhoz vezető okokat (sokan független kereskedésekké avanzsáltak). Megvizsgálja, hogy mennyiben változtatta meg a függetlenedés a kereskedők szokásait, elsősorban az alkatrész értékesítést, szerviz szolgáltatásokat és vásárlói profilok menedzselését tekintve. Végül, de nem utolsósorban megkongatja a vészharangot, figyelmeztetve a túlélőket, hogy egy újabb óriási visszaesés kockázatával kell szembenézniük az alkatrészellátás piacán.

Az ICDP szakértők a tagok számára fenntartott oldalakon keresztül ugyancsak megismerkedhetnek részleteiben az orosz autóértékesítési piac elemzésével (ebben a témában mi többször írtunk már az Autószektor hasábjain), vagy éppen az indiai értékesítési hálózat fejlesztésével. Az érdekesebb anyagokba a következő hetekben-hónapokban mi is betekintést nyújtunk majd szakmázó olvasóközönségünk számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....
2021.11.27
Megtörtént az új Jaguar és Land Rover szalon műszaki átadása a Váci úton. ..
2021.11.27
Az év sötétebb hónapjaiban a rossz időjárási és látási viszonyok miatt megnő a közlekedési....
2021.11.27
A Mercedesnek vannak a legfiatalabb vásárlói, ha új autóról beszélünk, míg a Smartnak a....
2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....