Toyota Gazoo Racing

Újgenerációs szuperkocsit mutat be a Toyota Le Mans-ban

2018.06.16.

Miközben a Toyota a megszerzése esetén történelmi diadalt jelentő győzelemért küzd a Le Mans 24 órás versenyen, folyik a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztése is. A GR Super Sport tanulmány 1000 lóerős hajtáslánca ugyanaz, mint ami az épp a legendás versenypályán küzdő TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja, a Toyota ugyanis a FIA WEC versenysorozatban tökéletesítette világelső hibrid-elektromos technológiáját. A GR Super Sport tanulmányautó a Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Falujában” látható - írja a Toyota Central Europe sajtóközleménye.

A Toyota GAZOO Racing (TGR) bemutatta a GR Super Sport tanulmányautót a 86. alkalommal megrendezett Le Mans 24 órás futamon. Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre.

Közben a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztési munkái is megkezdődtek. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát –, s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba.

A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.

A tanulmányt az alábbi linken látható videó mutatja be:

https://www.youtube.com/watch?v=O63WzyRDkls

“Azzal, hogy világ egyik legkeményebb motorsport-ágazatában, a Hosszútávú Világbajnokságon versenyzünk, és hogy rajthoz állunk Le Mans-ban, az egyik leghíresebb pályán, még tökéletesebbé fejleszthetjük világelső hibrid-elektromos technológiánkat. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóinkban is megjelennek” – fogalmaz ShigekiTomoyama, a GAZOO RacingCompany elnöke.

“Miközben az autóipar hatalmas változások előtt áll, mi továbbra is szenvedélyesen törekszünk arra, hogy izgalmas autókat alkossunk. Mindegy, hogy az elektronika és a digitális technológia milyen mértékben formálja át a járműveket, mi mindig ügyelünk majd arra, hogy autóink ne csupán tucat-árucikkek legyenek. Azért vágtunk bele ebbe a projektbe, mert hisszük, hogy képesek vagyunk olyan szupersportkocsit építeni, ami ugyanolyan legendává válhat az utakon, mint a TS050 Hybrid a versenypályán”– teszi hozzá Tomoyama.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.31
Hiába nőtt fel a 3-as BMW, mégis olyan inspiráló tudott maradni, mint az elődjei, még plug-in....
2020.05.31
Felelőtlen román sofőrt állítottak meg a Győr-Moson-Sopron megyei rendőrök - írja a police.hu.  ..
2020.05.31
A koronavírus-járvány miatt rendkívüli - távolságtartó - szabályokat vezettek be a MÁV-Start....
2020.05.31
Megannyira furcsaság fedezhető fel a Citroen legújabb személyautóján, ami legtöbb paraméterében....
2020.05.31
Továbbra is célunk, hogy magyar űrhajóst küldjünk a Nemzetközi Űrállomásra az évtized közepéig -....
2020.05.31
Már nincs futam, amelyen ne hallanánk Lewis Hamilton versenymérnökétől a „Hammertime” utasítást.....
2020.05.31
Igor Varchenko Ciprusról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.31
A kerékpár története 1817-ben kezdődött az ősbicikli megszületésével, majd számos feltaláló tett....
2020.05.31
Az ukrán fél fogadóképtelensége miatt sem belépő, sem kilépő irányban nincs átléptetés - írja a....
2020.05.31
Dr. Werner Tietz július 1-i hatállyal a SEAT új, a kutatásért és fejlesztésért felelős végrehajtó....