utánpótlás

Utánpótlás - Az autóiparban dolgoznál?

2017.09.30.

Magyarország rengeteg szakembert adott a világ járműgyártásának. Elég csak megemlíteni a BMW dízelpápáját, Anisits Ferencet, Stefan Lengyel világhírű formatervezőt vagy éppen Hanula Barnát, a Bugatti Veyron motorjának fejlesztőjét. Ugyanakkor fontos, hogy a számos, jelenleg is aktív magyart követve a megfelelő utánpótlás is biztosítva legyen és még sokan letegyék névjegyüket az autógyártás világában. 

Az autóiparnak az a szépsége, hogy bármihez értesz, bármit tanultál, bármilyen diplomád van vagy éppen nincs, mindenképpen van olyan terület, ahol hasznosítani tudod ismereteidet és képességeidet. Ráadásul magyarként különösen szerencsés helyzetben vagyunk, gazdaságunk egyik motorja az autóipar, az importőrök és kereskedések mellett jelen vannak a gyárak és a nekik beszállító számtalan magyar és külföldi vállalkozás. 

Hanula Barna, Anisits Ferenc és Stefan Lengyel. A követendő példa

Adja magát, hogy az első gondolatunk a gyárak jelentette lehetőségek kiaknázása legyen. Audi, Mercedes, Opel, Suzuki: óriási válallatok több ezer alkalmazottal és rengeteg lehetőséggel. A gyárakban való munkavállalás elsősorban azoknak való, akik aktív részesei szeretnének lenni az autógyártásnak. Látni, hogyan lesz az alkatrészek tömegéből egy tökéletesen működő gép válik, ami érzelmeket vált ki az emberekből. Egyetlen probléma van: Henry Ford még tartotta, hogy az autóit a dolgozói fogják megvenni, mert fizetésükből megtehetik, de sajnos ez ma már nem feltétlenül áll fenn. Persze ez nem azt jelenti, hogy alacsony fizetésért kell dolgozni a gyárakban, sőt! De papírforma szerint a gyártosorra nem a legújabb modellekkel érkeznek a dolgozók.

Folyik a munka a győri Audi gyárban.                                                               Járműipar.hu

Aki otthonosabban érzi magát az iskolapadban, választhat olyan egyetemi szakot, ami ilyen-olyan módon kapcsolódik a járműgyártáshoz és tervezéshez. Ilyen lehet akár a közlekedésmérnöki szak is, ezen belül pedig például a járműmérnökség. Persze nem muszáj mérnökké válni, a mai sikeres magyarok többsége sem mérnök, hanem formatervező. Mindehhez persze kell egy bizonyos szintű veleszületett tehetség és annál jóval több kitartás, de mérnökként vagy formatervezőként - ha megfelelő tehetséggel és kitartással vagyunk megáldva - eljuthatunk oda, ahol már nem csak összeszerelik a megtervezett autót, hanem a tervezési folyamatban is részt vehetünk. 

Figyelj és tanulj!

Az autókat megtervezik, a gyárban elkészülnek, de még közel sem ért véget a folyamat. Mi Magyarországon szerencsés helyzetben vagyunk gyárainkkal, de természetesen a Magyarország útjain járó modellek közül alig néhány készült hazánkban. Épp ezért fontosak az importőrségek, amik pontosan úgy működnek, mint bármelyik nagyvállalat, így sokrétű feladatok várják a munkavállalókat. Itt szükség van marketing-szakemberekre, pénzügyi szakértőkre, logisztikusokra és még millió egyéb feladat várja a lelkes munkavállalókat.

Végül pedig ott van a kereskedelem, mert végső soron a cél az, hogy az autókat megvegyék. Ehhez kellenek az értékesítők és az őket segítő személyzet. Itt aztán tényleg egész nap az új modellek között dolgozhatsz, ráadásul úgy kell ismerned őket, mint a tenyeredet, mert a feladat az, hogy segíts a potenciális vásárlóknak megtalálni a számukra legideálisabb autót. 

Emellett persze még millió lehetőség van: ott a Formula Student bajnokság, amelynek keretein belül a magyar egyetemisták rendszeresen kiemelkedő eredményeket szereznek, de a hazánkban oly népszerű autósportok világában is rengeteg lehetőség kínálkozik a kihívásokat kereső fiataloknak. 

Bármelyik utat is választjuk, fontos, hogy a lehető leghamarabb próbáljunk bekerülni az autóipar vérkeringésébe. Csináld azt amit szeretsz, és sosem kell dolgoznod. Magyarországon az autóipar fiatal szerelmesei előtt ott a lehetőség. Ahogy a Magyarok a világ járműgyártásában mottója is szól, ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, elérhetsz a világ tetejére. Ehhez adjunk egy kis hitet önmagunkban, és bármire képesek lehetünk. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....