opciók

Utólagos extrák - hol áll a technológia?

2022.07.14.

Egyre több autóban elérhető az opció, hogy a járművet utólagosan is lehet extrákkal felszerelni, mindössze néhány kattintással.

A gyártók számára minél kisebb különbség van a legyártott autók között, annál jobb. Megéri beszerelni egy-egy a vásárló által nem kért extra felszereltséget, mert csökkenti a komplexitást és így gyorsabb és költséghatékonyabb a gyártás.

A héten sok helyen megjelent a hír, mely szerint a BMW számos országban ajánl előfizetéseket fűtött ülésekre. A havi előfizetés a BMW első üléseinek fűtésére nagyjából 18 dollárba kerül, és lehetőség van egy évre (180 dollár), három évre (300 dollár) előfizetni, vagy 415 dollárért fizetni a „korlátlan” hozzáférésért.

Más gyártók is alkalmaznak hasonló megoldásokat. A Volkswagen például számos modellje esetében alapfelszereltségként a „Ready to Discover” nevű rádiót kínálja, amely könnyen alakítható navigációvá, mindössze néhány kattintás és 615 euró az ára.

A németek számos autót gyártanak már valamilyen szinten egységesítve, így a Volkswagen tulajdonosok választhatnak utólag például hangvezérlést, távolsági fényszóró asszisztenst és távolságtartó tempomatot is az autóba. Ők egyelőre inkább az egyszeri kifizetésekre mentek rá, a BMW féle előfizetés egyelőre nem jellemző.

A megoldás elsőszámú úttörője egyébként a Tesla, bár az ötlet elég régi, de mint relatíve új gyártó, könnyebb dolga volt a megvalósítással. Ők jellemzően a fejlett vezetéstámogató rendszereiket ajánlják utólag, de amikor az Egyesült Államokban a vihar elöl menekülők autóját nagyobb hatótávúra frissítették, szintén ezen a megoldáson alapult a dolog.

A legtöbb gyártó már elindult ezen az úton és többnyire már tartanak is valahol, de kérdéses, meddig lehet elmenni az autók egységesítésében. Jellemzően az szórakoztató rendszereket lehet könnyen standardizálni, de sok egyéb megoldás is elterjedt.

A jövőben várhatóan az előfizetés lesz az általános ajánlat. Az ember télen előfizet az ülésfűtésre, nyáron pedig egy jobb klímára.

Most, hogy az éteren keresztüli frissítések mindennapossá válnak a folyamatosan az internethez csatlakozó autókban, az előfizetésen alapuló szolgáltatások túl jó bevételi forrást jelentenek a márkák számára ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyják.

Például a Stellantis és a GM azt jósolta, hogy 2030-ra évi 23, illetve 25 milliárd dollár bevételre tesznek szert az előfizetésekből és a szoftverszolgáltatásokból. Ez óriási pénz egy olyan időszakban, amikor az autógyártók hatalmas kutatási és fejlesztési költségekkel néznek szembe a teljesen elektromos járművekre való gyors átállás miatt.

Az elkövetkező évtizedben ezekkel a fenyegető számlákkal szembesülve az autógyártók most úgy érvelnek, hogy pénzt hagynak az asztalon, ha csak egyszer fizet valaki egy olyan szolgáltatásért, amelyet többszörösen is felszámíthatnak, ha csak előfizetésként kínálják.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....