Continental
A forgalomnövekedés jelentős részét a középkategóriás termékek (Quality) 14,9%-os bővülése eredményezte, de 9,3%-kal a prémiumkategóriás és 10,8%-kal az alsókategóriás (Budget) szegmensbe tartozó abroncsok eladásai is növekedtek” mondta el Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. „Idények tekintetében a nyári abroncsok forgalma 14,6%-kal, a téli abroncsoké pedig 8,6%-kal nőtt” fűzte hozzá Rábai Dániel.
A kereskedőket segíthetik a csökkenő üzemanyagárak
Tavaly kereskedői szinten a prémiumkategóriás gumiabroncsok szegmense erősödött
2013-hoz képest, de az továbbra is igaz, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók. „A 2015-ös év a gumiabroncs-kereskedők számára további bővüléssel kecsegtet, habár ennek mértéke várhatóan nem fogja meghaladni a tavalyi 10% körüli növekedési szintet. A pozitív hatások között fontos megemlíteni a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyag árának csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is” mondja Rábai Dániel. „Az enyhe ősz a kereskedőknek okoz némi nehézséget, a téliabroncs-készleteik mértéke jellemzően meghaladja az átlagos szintet. Becsléseink szerint a normál 10% körüli mértékkel szemben ez most 15-20%-os. A magasabb raktárkészleteket ugyanakkor még csökkenthetik azon külföldre utazó autósok vásárlásai, akik az utolsó pillanatig várnak az abroncscserével, hiszen a környező országokban érvényes szabályozások szerint téli abroncsok nélkül komoly bírságokat kockáztatnak határainkon kívül.” fűzi hozzá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
Nő a flottaértékesítés és az internet szerepe
A flották számára értékesített gumiabroncsok mennyisége a hazai piacon növekvő tendenciát mutat. Ez a szektor eddig csak a haszongépjármű-gumiabroncsok piacán volt jelentős, de mára a személygépjármű-abroncs piacán is egyre nagyobb igény tapasztalható. Emellett érdemes megemlíteni az internetes webáruházak piacélénkítő hatását is, mivel a fogyasztók a döntésük meghozatala előtt több webáruházat is felkeresnek tájékozódás céljából. A tényleges vásárlás továbbra is inkább személyesen történik, de az online értékesítés dinamikus növekedése tagadhatatlan. A Continental szakértői 10%-os szintre becsülik az internetes gumiabroncs-értékesítést a teljes hazai forgalomból.
Nem csak az akciókat nézzük
A gumiabroncs-piacon is megfigyelhető, hogy ár- és akcióérzékenyek a magyar vásárlók, azonban a kereskedők véleménye és ajánlása jelentős súllyal esik latba az abroncs márkájának, valamint típusának kiválasztásánál. Érdemes megemlíteni az abroncstesztek (pl: ADAC, ÖAMTC, AutoBild) fontosságát is, amely a kereskedők és a végfelhasználók véleményét, így pedig a vásárlási preferenciáikat is segítik. Az erős verseny miatt a hazai piacon az utóbbi években átlagár-csökkenés volt jellemző, ami kedvező a vásárlók számára.