Dakar-rali

Van egy terepjáró, aminek a Dakar-rali csak egy teszt, a vevőket pedig kisorsolják

2025.10.11.

A Toyota Auto Body csapata sorban tizenkét győzelmet ért el a Dakaron, a szériakivitelű járművek kategóriájában. Ennek tiszteletére speciális limitált szériát építettek a masszív terepjáróból; az autóhoz egy különleges tartozékcsomag is társul.

Ha szóba kerül a Toyota részvétele a Dakar-ralin, automatikusan a T1+ géposztályban induló, Hilux alapú versenyautóra gondolunk, amely 2019 és 2025 között négy alkalommal (háromszor a Gazoo Racing, egyszer az Overdrive színeiben) nyerte meg a kíméletlen terepralit. Van azonban egy másik kategória, a T2, amelyben (csaknem) szériakivitelű autók versenyeznek. Itt immár huszonöt éve áll rajthoz a Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) csapata, és a két tucat verseny felét meg is nyerte.

A csapat szó szerint gyári üzemeltetésű: a Toyota-csoport egyik tagvállalata, a Toyota Auto Body támogatja a részvételüket, amely egyébként többek kötött a Land Cruisert is gyártja. Így már érhető, miért szorgalmazzák, hogy minden évben elinduljanak a Dakaron: a verseny a fejlesztési program szerves része, egy két héten át tartó, intenzív teszt, ahol szélsőséges megpróbáltatásoknak teszik ki a szériakivitelű Land Cruisereket – olyanoknak, amelyeket egyetlen próbapályán vagy laboratóriumban sem lehetne reprodukálni.

A legutóbbi, sorban tizenkettedik győzelmük örömére most összeállítottak egy különleges kivitelű Land Cruiser 300-ast, amely szabadon megvásárolható Japánban – szabadon, amennyiben az érdeklődőnek szerencséje van. A helyi szokások szerint ugyanis sorshúzással döntik el, hogy mely tizenkét érdeklődő vásárolhatja meg a limitált széria egy-egy darabját – a tizenkét győzelem mindegyikének ajánlottak egy-egy autót.

„Olyan autót kívántunk építeni, amely úttípustól függetlenül gyorsan és biztonságosan vezethető, anélkül, hogy elfáradnánk” – foglalta össze a fejlesztési tervet Miura Takasi, a TLC csapat pilótája, egyben a Toyota Auto Body dolgozója, a Land Cruiser modellcsalád fejlesztési csapatának a tagja. Takasi-szan igazi szaktekintély: 2007-ben, első Dakarján rögtön győzelemmel indított – igaz, akkor még navigátorként. 2016 óta pilótaként versenyez a Dakaron, 2018-ben először győzött, amelyhez azóta további három elsőséget társított.

A Rally Raid kifejlesztésekor a dízelmotoros Land Cruiser GR SPORT kivitelből indultak ki. Olyan egyedi kerekeket és abroncsokat szereltek az autóra, amelyek pontos visszajelzést adnak az útviszonyokról. A felfüggesztést, illetve a karosszéria rögzítéseit úgy módosították, hogy a jármű közvetlenül kövesse a sofőr utasításait, a kormányparancsokat, míg az üléseket kifejezetten kemény terepen való használatra, a test határozott megtámasztására tervezték. A feljavított technikához elmaradhatatlan optikai kiegészítők és logózott sárfogók társulnak, így az autó megjelenése is tükrözi annak képességeit.

Miura Takasi nem csak az autó konfigurálásából vette ki a részét, hanem az arra rímelő, különleges tartozékcsomag összeállításában is főszerepet vállalt. Ez a csomag részben a fent felsorolt alkatrészeket – esztétikai és műszaki elemeket – tartalmazza, és ugyanúgy tizenkét példányban készül, mint maga a Rally Raid Land Cruiser. Segítségével könnyen átalakíthatók korábban megvásárolt Land Cruiserek, nem csak megjelenésükben, de műszaki tartalmukban is.

A Land Cruiser 300 Rally Raid induló vételára 9 380 000 japán jen, ami jelentősen magasabb a 3,3 literes dízelmotorral szerelt GR Sport kivitel 8 136 700 jenes alapáránál (forintba átszámolva 18 helyett 20,8 millió). A tartozékcsomagot 1 511 400 jenért (3,35 millió Ft) lehet külön megvásárolni. Nem a Rally Raid egyébként az egyetlen Land Cruiser, amelyet sorsoláson keresztül értékesítenek: a modell iránti, hatalmas érdeklődés meghaladja a gyártókapacitást, ezért a Toyota jelenleg ismét felfüggesztette a típus értékesítését, hogy ne növelje tovább a várólistát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.19
Egymásnak ütközött két kamion és egy személyautó az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán,....
2025.11.19
Egy további repülőgéppel 18 tagúra bővíti a Budapesten állomásozó flottáját a légitársaság, a jövő....
2025.11.19
A Toyota idén is kitett magáért a SEMA Show-n. Ez az a Las Vegas-i autós őrület, ahol minden évben....
2025.11.19
Rust városában a polgárok a közelmúltban népszavazáson döntöttek a városközpontban bevezetendő 30....
2025.11.19
A brit közlekedés jövője nem a múlt árnyékában, hanem a technológia fényében születik újjá –....
2025.11.19
A Le Mans Daytona hybrid versenyautó kategóriában a csapatok a hibrid hajtásláncok határait....
2025.11.19
Autóversenyzők és mintegy félszáz társuk ellen indult büntetőeljárás 1,2 milliárd forintos adóhiány....
2025.11.18
Miközben a Toyota-csoport csúcsán lévő Century globális luxusikonná válik, a Lexus elengedi a....
2025.11.18
Egészen hihetetlen, de ennyiszer futott neki az elméleti vizsgának egy tanuló Angliában. Meglepő....
2025.11.18
A MotoGP 2025-ös idényének BMW M Különdíját Marc Márquez nyerte el, aki ezzel a guruló trófea....