sportautó

Van még igény a luxus sportautókra?

2022.02.20.

Most még szép számban kaphatunk sportautókat, de folyton ennek a korszaknak a végét hirdetik. Vajon tényleg leköszönnek a klasszikus sportautók hamarosan?

Éppen a napokban olvastam, hogy bár silány eladási adatokat produkált a Mercedes-Benz SL luxus roadster az utóbbi években, mégis úgy gondolta a német autógyár, hogy szánnak neki egy hetedik generációt. Amíg a 2000-es évek elején tízezer példány is könnyedén elfogyott, addig tavaly mindössze 1300 SL-t értékesítettek, ami jól mutatja a csökkenő igényt. Azonban az SL név olyan presztízs értékkel bír a márka életében, hogy mégis életben tartották, és bár a leköszönő modell felett eljárt az idő, most egyszerre próbálják lefedni az egykori agilis roadster és az ultrabrutál AMG GT szegmensét.

Én pedig elgondolkoztam. Miközben minden a környezetkímélésről és a fenntartható életmódról szól, van még létjogosultsága az SL-hez hasonló hedonista, nagymotoros, ám mégis csak kétüléses sportautóknak? Michael Knoller, az AMG marketing igazgatója elmondta a Car and Driver magazinnak egy interjúban, hogy az SL hanyatlásához nagyban hozzájárult az SUV-k térnyerése, ráadásul egyre több házon belüli versenytárssal rendelkezkezett a nyitott tetős sportautójuk, például az AMG GT Roadster vagy az S-Class Cabriolet személyében.

Eközben más márkák hasonló modellje, mint például a Lexus LC, ugyanebben az évben 3000 példányt értékesített, ami egy méregdrága japán ufótól mindenképp szép adat. Rétegmodellektől ennél többet nem is érdemes várni. Ugyanakkor az Alexander Edwards kutatása szerint egyre többen tekintik a Tesla márkát és modelljeit sportautóknak, még a hagyományosan teljesítménymodellt vásárló közönség tagjai között is. Jól látszik tehát, hogy a sebességre és a luxusra mindig lesz igény, csupán az élményforrás alakul át és lesz zöldebb. És ebben hatalmas szerepe van a Teslának.

Ma már egyre kevésbé fér bele az imidzsbe a nagyköbcentis élvezkedés, miközben a legtöbb villanyautó tudja egy szupersportautó gyorsulási adatait produkálni. Egy ennyire változó és kiszámíthatatlan autóipari közegben nehéz megjósolni, hogy mivel lehet megnyerni a vásárlókat, de most erre vállalkozik a Mercedes az új SL-lel is. Vajon van még igény egy oldschool roadsterre? A piac majd eldönti.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.17
A Dél-Afrikai Köztársaság megpróbálja elejét venni a környezetszennyező használt autók tömeges....
2024.09.17
A Duna magas vízállása miatt a lezárták a Győr-Moson-Sopron vármegyei 14-es főúton található....
2024.09.17
Az autóiparban mindig vannak slágertémák, amiket felkap a mainstream sajtó, majd annak ellenére,....
2024.09.17
Barcelonában mutatta be a spanyol Cupra márka legújabb modelljét: a Barcelonában tervezett és....
2024.09.17
Lezárult a nevezés az Autós Nagykoalíció által szervezett Év Magyar Autója verseny 2025-ös díjaira....
2024.09.17
A golf világának egyik legismertebb lifestyle márkájával, a Malbonnal fogott össze a Lexus, hogy....
2024.09.17
A szállító visszatér: a Volkswagen Haszonjárművek új reklámkampányt mutat be Jason Statham....
2024.09.17
Közlekedésrendészeti akciót tartottak szeptember 14-én éjjel a Budapesten a rendőrök. ..
2024.09.17
Az Európai Bizottság illetékes szóvivője szerint a magyar olajellátás biztonsága nincs veszélyben. ..
2024.09.17
Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az....