autópálya-díj

Vége lehet az ingyenes német autópályáknak

2014.06.09.

A német autópályákon várhatóan 2016-tól már fizetni kell majd a használatért.

A matricás rendszer egyszerű és nem túlzottan bürokratikus - indokolta a megoldást Alexander Dobrindt közlekedési miniszter német hírportálok hétfői beszámolója szerint. Azzal kapcsolatban, hogy az éves díj a várakozások szerint 100 euró lesz, a tárcavezető a bajor közszolgálati televíziónak azt mondta, hogy "a száz egy érdekes szám", de "lehet egy kicsit kevesebb is, főleg akkor, ha van ökobónusz" az alacsony károsanyag-kibocsátású kocsit használó autósok számára.

Az autópályadíj a bajor CSU követelésére került be a német kormány programjába. A bajor konzervatívok azt akarják elérni, hogy a külföldiek  fizessenek a német autópályák használatáért. Az uniós jogi előírások miatt azonban valamennyi autósra ki kell vetni a díjat, a németeket pedig valamilyen formában kompenzálják. Ennek részleteiről Alexander Dobrindt nem árult el részleteket, de hangsúlyozta, hogy a rendszer megfelel majd az uniós előírásoknak. "Egyetlen külföldi sem kerül hátrányos helyzetbe" - húzta alá a CSU politikusa.

A közlekedési minisztérium még a nyári parlamenti szünet előtt bemutatja a koncepciót, az idén megalkotják a szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert. 

Ellenzéki pártok támadják a tárca tervét. A kompenzációt csak a gépjármű üzemben tartási adó csökkentésével lehet elérni - emelte ki a Zöldek közlekedéspolitikai szóvivője, Valerie Wilms, aki a ZDF közszolgálati televíziónak nyilatkozva kiemelte, hogy "csak a németek profitálnak abból, ha egyszerre vezetik be az autópályadíjat és csökkentik a gépjárműadót, ez pedig a külföldiek egyértelmű diszkriminációja."

A Zöldek szerint  az autópályadíj bevezetése helyett a német és a külföldi teherautókra egyaránt vonatkozó úthasználati díjat kell kiterjeszteni - tette hozzá.

A Baloldal szerint a CSU a külföldieket terhelő autópályadíjjal közlekedéspolitika helyett a külföldieket célzó "kocsmai szintű, populista" hangulatkeltést folytat. 

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. 2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....