kormányrendszerek

Versenypályán kormányoszlop nélkül

2019.08.04.

Ez az Audi R8-as versenyautó a nürburgringi 24 órás versenyen mutatkozott be, és nélkülözi a klasszikus, a kormánykerék és a kerekek közti fizikai kapcsolatot.

A nürburgringi 24 órás versenyen debütált az első versenyautó, amelybe nem kerül kormányoszlop. A Schaeffler Paravan Technologie Audi R8 LMS GT3-as versenyautója irányításáról úgynevezett steer-by-wire megoldás gondoskodik, vagyis elektromos jelet továbbít a kormánykerék a kerekek felé, ez alapján zajlik az irányítás. Az ilyenfajta, jövőbe mutató megoldást bővebben tárgyalja alábbi cikkünk.

A steer-by-wire kormányzás teszteléséhez ideális környezetet jelent egy versenyautó, amelyben a jelterjedés gyorsasága, az információ gyors továbbítása és hatékony feldolgozása, a zavaró tényezők kiszűrése fontos - egy lépéssel közelebb kerülve az önvezető autózáshoz.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.14
Meghalt egy motoros péntek hajnalban a 6-os úton Pécs és Hird között - közölte a Baranya Megyei....
2020.08.14
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinfom péntek reggeli összesítése....
2020.08.14
Látszólag marad ugyanaz, ám mégis színesebb, és lemezei alatt fejlettebb lesz az új Kia Stonic....
2020.08.13
Nyáron történik a legtöbb közlekedési baleset a magyar közutakon és külföldön is - mondta az....
2020.08.13
Egy újabb márka, a Fiat-Chrysler csatlakozik az elektromos autók egyre bővülő táborához. A....
2020.08.13
A tavasz jellemzően nagyon csapadékos. A francia Közúti Kockázatok és Mobilitás Új....
2020.08.13
A Magyar Közút Nonprofit Zrt., az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, az ORFK Országos....
2020.08.13
Filip Karan Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.13
Hiába várták a MOL Racing Team versenyzői a Liepaja Ralit, a COVID-19 járvány újra felülírta a....
2020.08.13
A nemzetközi motorsportok globális visszatérésével kezdetét veszi az Aston Martin Racing Driver....