Hidrogén meghajtás

A világ legzöldebb meghajtásával tervez Észak-Amerika számára teherautót a Toyota

2020.10.16.

A Toyota és haszongépjárműveket, teherautókat és buszokat gyártó leányvállalata, a Hino  közösen fejleszt ’Class 8’ besorolású hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautót az észak-amerikai piacra. A nagy teherbírású, hidrogénhajtású teherautó  károsanyag-kibocsátás nélkül működik majd, a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás mellékterméke ugyanis nem más, mint a tiszta víz.

Az elektromos nehéz teherautók iránti erősödő érdeklődés miatt a Toyota Motor North America (TMNA) és a Hino USA megállapodtak egy Class 8 besorolású, üzemanyagcellás, elektromos hajtású teherautó (FCET) fejlesztéséről az élszak-amerikai piac számára. A vállalatok felhasználják az újonnan kifejlesztett Hino XL Series alvázat, illetve a Toyota bevált üzemanyagcellás technológiáját, hogy a jármű kiemelkedő teljesítményét nulla károsanyag-kibocsátással biztosítsák. Ez az együttműködés kibővíti a japán piacra szánt, 25 tonnás FCET kifejlesztését szolgáló, idén bejelentett és már folyamatban lévő projekt kereteit. Az első bemutató jármű várhatóan 2021 első felében gördül ki a szerelőcsarnokból.

"A Hino XL Series jármű üzemanyagcellás változata igazi win-win helyzetet jelent mind a vásárlóink, mind a közösség egésze számára. Csendes és erőteljes teherautó lesz, ami semmi mást nem bocsát ki, csak vizet. A Toyota több mint húszévnyi tapasztalata az üzemanyagcellás technológiával, illetve a Hino nehéz teherautók terén felhalmozott tudása révén innovatív és sikeres terméket alkothatunk." – avat be Tak Yokoo, a Toyota kutatás-fejlesztési részlegének vezető fejlesztőmérnöke.

"A Hino hagyományaira építkezve, illetve a Toyota üzemanyagcellás technológiája révén hamarosan egy gazdaságilag rentábilis, nagy hatótávolságú, nulla károsanyag-kibocsátású járművet kínálhatunk majd vásárlóink számára. A Hino és a Toyota azonos módon látják a tartósság, a megbízhatóság és az innováció szerepét a tervezésben, így ez az együttműködés újraírja majd a játékszabályokat ebben a szegmensben."teszi hozzá Glenn Ellis, a Hino vásárlói élményért felelős ügyvezető alelnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.17
Annak a gyorshajtónak, aki 50 helyett 117 km/órával közlekedett, 312 ezer forintos bírságot kell....
2025.07.16
A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet. ..
2025.07.16
Sem személyautóból, sem haszonjárműből nem értékesített annyit még az év első hat hónapjában a....
2025.07.16
Kínai megállapodás új lendületet ad a Steyr Automotive-nak – írja az orf.at.   ..
2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....