Volkswagen Golf

Világító emblémával, távirányítós parkolással és ChatGPT-vel tette újra menővé a Golfot a Volkswagen

2024.01.25.

Az 50. születésnap alkalmából modellfrissítésen esett át a kompakt autó nyolcadik generációja, amely könnyebben használható és igényesebben berendezett belső teret, erősebb benzinmotorokat, és akár 100 km hatótávú plug-in hibrid hajtásokat is kapott.

Az áprilisban megjelenő 2024-es modellévű új Golffal egyértelműen az a Volkswagen célja, hogy letaszítsa Európában a tróntól a Tesla Model Y-t, amely 2023-ban a kontinens legnagyobb darabszámban értékesített új autója volt. De az utóbbi években nem csak az amerikai villanyautó, hanem a Peugeot 208, a Dacia Sandero, a Renault Clio és házon belül a Volkswagen T-Roc is megelőzte eladásokban a korábban sokáig éllovas Golfot, amelynek értékesítésre az utóbbi időben az ellátási láncok akadozása és a típust ért kritikák is rányomták a bélyegüket.

Külső változások

A felfrissített, 2024-es modellévű Golfot legkönnyebben a megvilágított Volkswagen-emblémáról lehet majd felismerni, a –főleg sötétben – látványos újítást az európai reklámtörvények közelmúltbeli módosítása tette lehetővé. Ezen kívül teljesen újratervezték az első lökhárítót is, amelynek légbeömlő nyílásait a GTI sportváltozaton szokás szerint méhsejt-mintás rácsokkal fedték be.

Természetesen a LED-technológiás fényszórók sem maradtak változatlanok, szögletesebb búrát kaptak, és felárért már a Volkswagen legkorszerűbb adaptív rendszerét, az IQ Light HD-t is meg lehet rendelni beléjük. Áttervezték a küszöböket, a LED-es hátsó lámpák rajzolatát és a hátsó lökhárítókat is, a GTI tetőszpojlerét pedig megnövelték.

Az eddig kínált 11 színt 4 új metál árnyalattal bővítették, a más típusokhoz már régóta elérhető fekete tető pedig első ízben lett választható a GTI, GTE és R-Line sportváltozatokhoz. Öt új alufelni is készült a modellfrissítésre, a legizgalmasabb az ikonikus telefontárcsa („dobócsillag”) formájú, amelyhez hasonló utoljára a hatos Golf GTI-hez volt választható, több mint tíz évvel ezelőtt.

Belső változások

Belül az új multifunkciós kormánykerék ismét gombos vezérlést alkalmaz, vagyis a kritikák hatására a Volkswagen elhagyta a facelift előtti Golf körülményesen használható kapacitív érintőfelületeit. Szintén sok kritika érte korábban az olcsó és kopogós belső anyagokat, ezért most az egész utastérben jobb minőségű burkolatokat használnak, ami hozzájárul a minőségérzet emeléséhez.

A vezető előtt egy átdolgozott műszerfal-kijelző található, amelynek új, modellspecifikus grafikus felületei közül a kormányon található gombokkal lehet választani. De a legfontosabb belső változás az új, negyedik generációs, MIB4 nevű infotainment rendszer bevezetése, amelyet korábban már az új Tiguan, Passat és ID.3, valamint az új ID.7 limuzin is megkapott. A gyorsabb processzorokkal, megújult menükkel és elegánsabb grafikával rendelkező rendszer a 10,4 colos alap, vagy a 12,9 colos feláras érintőképernyőről használható, és már ChatGPT-alapú hangasszisztenst is tartalmaz, amely a légkondicionáló, a telefon és a navigációs rendszer szóbeli vezérlésére, valamint akár internetes böngészésre is használható.

A kritikákra reagálva a Volkswagen az infotainment-képernyő alatti hőmérséklet- és hangerőszabályzó csúszkákat is átdolgozta, így azok mostantól már végre rendelkeznek háttérvilágítással, ráadásul egy új szoftver gyorsabb reakcióidőt biztosít számukra. Fejlődött a vezetéstámogató rendszerek választéka is, az új Park Assist Pro már arra is képes, hogy a tulajdonos az autó mellett állva, a telefonját távirányítónak használva parkolja le a Golfot.

Motorválaszték

Kikerült a kínálatból az egyliteres, 110 lóerős, háromhengeres TSI, így mostantól kizárólag négyhengeres motorokkal lehet kapni Golfot. A hengerlekapcsolásra képes 1,5 TSI 116 és 150 lóerővel választható, lágy hibrid technológiával és DSG-vel (eTSI), vagy anélkül és manuális váltóval (TSI). Pontosan ilyen teljesítménnyel kérhető a kétliteres TDI is, amelyből a gyengébbet kézivel, az erősebbet kizárólag automata váltóval lehet majd megrendelni.

A kétliteres turbós benzines 190 helyett már 204 lóerős, egyelőre ez az egyetlen összkerékhajtású változat. Ugyanez a blokk a GTI-ben a korábbi 245 helyett már 265 lóerőt képes az első kerekekre szabadítani, de kizárólag hétfokozatú DSG-váltón keresztül, ugyanis a hatfokozatú kézi váltót törölték a sportváltozat kínálatból a még be sem vezetett Euro 7-es szabályokra hivatkozva.

A nálunk zöld rendszámos plug-in hibrid hajtásokból az alap maradt 204 lóerős, de megjelent egy sportosabb GTE változat is 272 lóerővel. Mindkét PHEV hajtáslánc az 1,5 literes benzinmotoron alapul, amelynek a DSG-váltóba épített villanymotor segít a hajtásban, vagy hajt egyedül. Fontos előrelépés, hogy a korábbi 10,6 kWh-s akkumulátorokat 19,7 kWh-sokra cserélte a Volkswagen, így az elektromos hatótávok szinte megduplázódtak: a WLTP szerint akár 100 km-t is meg lehet tenni benzinfogyasztás nélkül, ha pedig az akkut és a tankot is teljesen le akarja meríteni valaki, akkor két töltés között akár 1000 km-t is autózhat a hibrid Golfokkal. Ráadásul az új, nagyobb akkut már nem csak 11 kW-tal (AC), hanem akár 50 kW-tal (DC) is lehet majd tölteni, utóbbival fél óra sem kell egy teljes feltöltéshez.

Az átfogó ráncfelvarrással az a Volkswagen célja, hogy a nyolcas Golf vonzerejét az évtized végéig fenntartsa, amikor a tisztán elektromos kilencedik generáció váltja majd fel a most bevezetett 8.5-ös nemzedéket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....