Villanyautó

Villásdugós klasszikusok

2021.05.13.

A patinás luxusmodellek után a klasszikus sportkocsik sem ússzák meg az átalakítást.

Az ötvenéves Rolls-Royce és Bentley után a kortárs roadsetereket is átoperálták, előbbiek műtétjét a brit Lunaz, a sportkocsikét az Electrogenic végezte. Az elnök cégalapító Steve Drummond szerint biztos a siker, hiszen ki ne akarna klasszikus formájú álomautót, olyat, amelyik komoly gyorsulásra és sebességre képes, miközben mégsem tiltott gyümölcs, mert lokális károsanyag-kibocsátása nulla.

Márpedig ha ez csak villamoshajtással érhető el, akkor megkapja az elektromos szerveket.

Plusz száz százalékok

Az Electrogenic eddigi művei között szerepelt Bogár, T1-es VW, Porsche, többféle Jaguar, BMW, Mini és klasszikus elődje, a Morris Minor. Filozófiáját így fogalmazta meg a cég, mely ezt ígéri ügyfeleiknek:

+ 100% elektromosság

+ 100% szépség

+ 100% klasszikus külső

+ 100% korszerű technika

+100% Electrogenic

Szóval a recept rém egyszerű, de rengeteg munka van vele, az átépítési költséget jelentősen befolyásolja a hozott autó, aminek azért jó állapotban kell lennie, bár restaurálást is bevállal a cég, jó példa erre a közelmúltban elkészült Jaguar, mely nem csak megújult, de elektromos hajtást is kapott.

Benzines helyett villanymotor hajtja a Morgant        Forrás: Electrogenic

Kicsit másképp van az...

Az Electrogenic állítja, hogy elsőként épít át klasszikus sportkocsikat villamos hajtásúra, amit azért némi kétkedéssel kell fogadnunk, mert már készült korábban is EV Aston Martin, Jaguar R Type, de az biztos, hogy a Trimph sportkocsival úttörők. A Morgan esetében már más a helyzet, hiszen az idén 111 éves brit cég már épített néhány zöld modellt.

Limitált darab                                                          Forrás: Morgan

Centenáriumi tricikli

Századik évében kicsinyített és pedálhajtású retro triciklit készített a cég, az ötszáz darabos sorozat egyetlen példánya 2500 fontba kerül. Ugyancsak 2010-ben mutatta be elektromos modelljét is: az alumíniumvázas és együléses karosszéria borítása karbonból készült, így tömege féltonna alatt maradt. Az EV3-as tricikli 20 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy feltöltéssel 240 kilométeres útra volt képes és 63 lóerős villanymotorjával kilenc másodperc alatt érte el a százat, végsebessége pedig 145 km/h volt.

Hidrogénnel táplált elektromos Morgan                                 Forrás: Morgan

Családi négykerekű

A márka őrzi hagyományait és jelenleg is gyárt kétüléses tricikliket, de a 2008-as genfi autószalonon bemutatott egy négykerekű, négyszemélyes, elektromos családi autót is: a cseppfolyós hidrogénből táplálkozó LifeCar villamoshajtású tanulmánymodell sorozatgyártására azonban hiába vártak a Morgan rajongók, mert csak egyetlen példányban készült.

Villamosított Triumph Stag                                     Forrás: Electrogenic

Megvalósult álom

Mostanság már bármilyen Morgan villamosítható, az Electrogenic első darabja egy megrendelésre készült 4/4. Az 1957-es nyitott sportkocsiból kiszerelték a négyhengeres benzinmotort és az erőátviteli rendszert, aztán belepasszíroztak némi elektronikát, mely a 80 kW teljesítményű és 235 newtonméteres nyomatékű nagyfelszültségű, szénkefe nélküli Hyper9-es villanymotort vezérli. Az energiaellátást 37 kWh-os akkupakk biztosítja 150 mérföldig, vagyis 240 kilométerig.

Azonos hajtásláncot és „üzemanyagtankot” kapott egy másik brit klasszikus, melyből kidobták a 3 literes V8-ast, így mostantól az 1976-os Triumph Stag sportkocsinak sincs kipufogója, mert nem bocsájt ki gázokat, ráadásul csendes.

Felújításra váró és villamosított Jaguar                   Forrás: Electrogenic

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.07
Az ABB E-mobility a toscanai Valdarnóban megnyitotta a vállalat eddigi legnagyobb, DC....
2022.07.07
A BMW Group lipcsei gyárában véget ér egy korszak: nyolc és fél év után befejeződik az i3....
2022.07.07
Az amerikai márkák részesedése az orosz piacon 1%-ra csökkent 2022-ben. Erre a következtetésre....
2022.07.07
Itt az Útinform friss jelentése a közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló....
2022.07.06
A magyar mérnöki tudás mindig rendelkezésre állt speciális járművek tervezéséhez és fejlesztéséhez....
2022.07.06
- Halálra gázolt egy kétéves gyereket egy kisteherautó Hajdúhadházon szerda délután - közölte a....
2022.07.06
Újabb hátborzongató videót tett ki közösségi oldalára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Mondhatnánk,....
2022.07.06
A Stellantis gyártási igazgatójától hangzott el a baljós gondolat: a villamosítás az autóipar....
2022.07.06
Életbe lépett szerdán az az európai uniós rendelet, amely a közúti közlekedésbiztonság javítása....
2022.07.06
- Személygépkocsival ütközött és meghalt egy motoros az 56-os úton Várdomb közelében - közölte....