VW

Visszatér a buggy – mégpedig elektromos formában!

2019.02.01.

Legendát hív újra életre a Volkswagen – március elején a modern buggy első tisztán elektromos hajtásrendszerű tanulmányát mutatja be a wolfsburgi vállalatcsoport. A népszerű amerikai strand-buggy mintájára készülő koncepciómodell a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) műszaki alapjaira épülve érzékelteti annak sokoldalúságát - írja a cég közleménye.

„A buggy több mint autó, valójában egyfajta autós életérzés. Az új E-Buggy is ezt tükrözi, egyben jól mutatja, hogyan fest egy ilyen klasszikus jármű modern, retromentes interpretációja – s mindenekelőtt azt, milyen érzelemdús is lehet az elektromos mobilitás” – hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű buggy koncepciója eredeti kaliforniai példaképeire összpontosít, ám míg akkoriban a Bogár technikája szolgált alapként, ma a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) bizonyul hasonlóan sokoldalúnak. A vérbeli buggy újszerű megfogalmazása stílusosan nélkülözi a szilárd tetőt és a hagyományos ajtókat, összhatását emellett terepes gumiabroncsokkal szerelt, szabadon álló kerekek és nyitott oldalküszöbök határozzák meg.

A MEB-alapokra épülő új tanulmány jól bizonyítja, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) korántsem kizárólag nagysorozatú modellekhez használható, hanem – akárcsak egykor a Bogár technikája – egyéni kisszériás autók építésére is lehetőséget kínál.

A Volkswagen-technikájú élményautók története igencsak hosszú, a Bogár Kabriótól az olyan gyártók különleges karosszériáin át, mint a Hebmüller és a Rometsch, egészen a teljesen nyitott változatokig – mint a Meyers Manx Buggy – évtizedeken át kreatív és részben exkluzív különleges megoldások egész sora született a Bogár műszaki alapjaira. Egészen a nyolcvanas évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.

A legújabb egyedi modell, azaz a tisztán elektromos buggy-tanulmány pedig a 89. Genfi Nemzetközi Autószalon (2019. március 7-17.) alkalmával tartja világpremierjét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.27
Könnyen koszolódnak, és úgy tűnik, elég könnyen rozsdásodnak is a Tesla Cybertruckok. ..
2024.02.26
Hétfőn az éjszakai órán két súlyos baleset is történt - jelenti a Katasztrófavédelem. ..
2024.02.26
Idén a kínai márkáké lesz a főszerep, de a Renault Csoport is jelen lesz a Daciával együtt. ..
2024.02.26
A 2024-es év autója a Renault Scénic. A modell 329 ponttal nyerte el az Év Autójaként is emlegetett....
2024.02.26
És rekord mennyiségű víz kellett az eloltásához.    ..
2024.02.26
Helyben előállított villamosenergia segíti a Magyar Suzuki energiaellátását: hétfőn hivatalosan is....
2024.02.26
Négykerekű, három személyt egymás mellett szállító, nagy teherbírású, mini terepjáró a Polaris....
2024.02.26
Ezúttal sem úszták meg a gyorshajtók. A Budapesti Rendőr-főkapitányság XVII. Kerületi....
2024.02.26
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának új elnöke és Alfons Dintner, a vállalat leköszönő....
2024.02.26
„Innováció, hatékonyság, megújulás – képzésfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban” címmel....