undefined
A Ford egyik legismertebb modellje a Fiesta, amit néhány éve búcsúztatott el a gyártó, miután áttért az SUV-k gyártására. Azonban most, három évvel később lehetséges, hogy mégis visszatér mindenki szeretett hatchbackje, ráadásul nem is akárhogyan: a Volkswagen segítségével. A két cég ugyanis belekezdett egy új projekt feltérképezésébe, amelynek hatására visszatérhet a híres modellnév.
A Fiesta óta a Ford főleg SUV-kkal foglalkozik és a gyártó vezérigazgatója is elmondta, hogy izgalmasabb autókat szeretnének készíteni, mint a Fiesta. Mégis, modelljeik között nincs sok különbség, a lineup nagyrésze városi terepjáró. A gyártó emellett a Volskwagennel is együtt dolgozik, az Explorer és Capri modellek a német márka ID.4-es és ID.5-ös modelljeinek alapját használja.
2022-es visszavonulása előtt az egyik legkedveltebb modell volt a Fiesta.
Ezt kihasználva állt össze a két brand, hogy valami újat és izgalmasat alkosson. Martin Sander, a Volkswagen marketingfőnöke elmondta, hogy a Ford és a Volskwagen korábbi együttműködéseit "nagyon, nagyon, nagyon sikeresnek" találta és nem akarja kizárni annak a lehetőségét, hogy "a jövőben is osztozzanak a technológiákon". Sander korábban a Ford európai részlegén dolgozott, főleg a kis- és miniautókon, mint a Fiesta is. Sander szerint nincs kizárva a lehetőség, hogy az újonnan érkező ID.1-es és ID.2-es modelleket is hasonlóan használják, mint a nagyobbakat korábban, azaz kis túlzással rájuk csapjanak egy Ford emblémát és kész is az új autó. Mivel a német cég EV modelljeinek eladásai szárnyalnak, a Ford csak nyerhet az üzleten. Ha a két gyártó tényleg megvalósítja az ötletet, akkor egy teljesen elektromos Fiestával állhatunk szemben, aminek 450 kilométeres hatótávja és 125 kWattos töltési sebessége van.
Sander szerint a Volkswagen kereste meg a Fordot az ötlettel, ami "egy lehetőség volt [a Volskwagen számára], hogy még inkább terjeszkedhessen, és erősítse a céget." Kisebb, környezetkímélőbb modellekkel pedig még hatásosabb lehet a terv, hiszen a Volkswagen minden egyes eladással részesedést kap, a Ford pedig bővítheti a palettáját, ráadásul ezt egy olyan modellel, ami mindig is a rajongók kedvence volt.
A Ford legújabb modellje, a Capri - ami egyébként szintén egy régi név újraélesztése - is Volkswagen alapokra épül.
A Ford nagy döntés előtt áll az európai piacon: a legkisebbnek számító Puma modellt továbbra is sokan viszik, azonban magas ára miatt mégsem annyira vonzó belépőmodell, mint más gyártók autói. A Fiesta, majd a Focus és az utolsó, még raktáron álló Mondeók eltűntével nem marad más, így félő, hogy sokan elpártolnak az amerikai márkától. A Ford nem erősítette meg, hogy tényleg szó volna a Fiesta volkswagenes újraélesztéséről, azt elmondták, hogy "mindig figyelünk arra, hogy a jó szegmensekben veresenyzünk", jelezve, hogy a kisebb autók újbóli térnyerésével ők is visszaléphetnek a szegmensbe.
A Ford személyautó-terveiről szinte biztos, hogy többet fogunk hallani a következő hónapokban. A gyártó tavaly augusztusban is megerősítette ezt, mivel azt mondta, hogy "2025 első felében fog fejleményekről beszéni elektromosítást, technológiát, profitabilitást és fő elvárásokat illetően".
Képek forrása: Ford