fejlesztés

A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben

2020.05.12.

A Volkswagen-csoport és a svéd Northvolt AB akkumulátorgyártó cég közös vállalata további lendületet nyer. Úgy döntöttek, hogy a Volkswagen maga építi fel a közös vállalkozás „Northvolt Zwei” gyárának épületeit és infrastruktúráját, amelynek célja lítium-ion akkumulátor cellák előállítása a Salzgitter telephelyen fennálló szinergiák kiaknázása érdekében - a meglévő Akkumulátor Tudásközpontra támaszkodva. 

Körülbelül 450 millió eurót kell befektetni ebbe a projektbe. A közös vállalkozás ezután bérli majd a gyárépületeket. Az akkumulátorcella gyártását a tervek szerint 2024 elején kezdik el az új gyárban, kezdeti termelési kapacitása 16 gigawatt óra lesz.

Fotó: Volkswagen AG

"Optimalizáljuk a Volkswagen-csoport jövőbeli stratégiai helyzetét a kulcsfontosságú akkumulátorok területén" - mondta Dr. Stefan Sommer, a Volkswagen-csoport alkatrészek és beszerzés területekért felelős igazgatósági tagja, valamint a Northvolt AB Igazgatóságának tagja. "A külső gyártókkal meglévő rendkívül biztonságos ellátási bázis mellett szisztematikusan fejlesztünk további kapacitásokat."

2019 szeptemberében a Volkswagen és a Northvolt közös vállalkozást hoztak létre, hogy felkészüljenek a lítium-ion akkumulátorok nagyszabású előállítására Németországban. A Volkswagen következő fontos stratégiai döntése a kötelezettségvállalás az épületek és az infrastruktúra felállítására. Az építkezés a tervek szerint még ez év vége előtt megkezdődik.

"Az akkumulátorcellák előállítása Salzgitterben fontos lépés az e-mobilitásra történő átalakulásban" - mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója. "Összekapcsoljuk a Salzgitter telephely meglévő termelési képességeit és az Akkumulátor Tudásközpont meglévő kompetenciáit, így folytatjuk az akkumulátorcellák fejlesztését, új szabványok kidolgozását és továbbítását közvetlenül a gyártási folyamatba."

A Volkswagen-csoport elektrifikációs stratégiájának részeként technológiai szakértelemmel rendelkezik az akkumulátorcella gyártás területén. Ezen felül a csoport stratégiai kapcsolatokat tart fenn számos gyártóval az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a világ összes régiójában. Jelenleg ezek a szállítók az LG Chem, a Samsung és a SKI Európában, valamint a CATL Kínában és Európában. Ezen felül az SKI akkumulátor cellákat szállít az Egyesült Államok piacára is. A Volkswagen igénye csak Európában 2025-től várhatóan meghaladja a 150 gigawatt órás éves szintet, az ázsiai kereslet is hasonló szintű.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..