autóipar

A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban

2020.10.01.

 A Volkswagen csoport (VW) megerősíti 2020-ra szóló várakozását, amely szerint a koronavírus-világjárvány ellenére valamennyi üzletágban nyereséget érnek el - közölte a német autógyártó csoport

A VW a január-augusztusi időszakban 5,6 millió járművet szállított ki a megrendelőknek, ami ugyan 21,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 7,1 millióhoz képest, de így is felülmúlja a teljes piac teljesítményét, és azt is jelenti, hogy a csoport 13 százalékra növelte globális piaci részesedését az egy évvel korábbi 12,6 százalékról - emelték ki a társaság közleményében.Hozzátették, hogy a prémium és luxusmárkák kisebb visszaesést produkáltak az úgynevezett volumenmárkáknál és a teherautókat és buszokat gyártó üzletágnál (Truck & Bus), a vállalatcsoport legnagyobb piacán, Kínában pedig a világrégiók közül a legkisebb mértékben - 11,5 százalékkal - csökkent az értékesítés. A legnagyobb - 30,9 százalékos - visszaesés a hazai, nyugat-európai régióban ment végbe, de ott is növekedett a piaci részesedés, 22,9 százalékról 23,7 százalékra.

Az év második felében elkezdődött a kilábalás, a szeptemberi beérkező megrendelések és kiszállítások pedig már az előző éviek felett alakulnak, és a növekvő tendencia várhatóan az év további részében is folytatódik. Ennek megfelelően a VW megerősíti azon célkitűzését, hogy összességében minden üzletágában nyereséges maradjon, és pozitív működési eredményt érjen el az idén. Ugyanakkor  minden közép- és hosszú távú előrejelzés továbbra is jelentős bizonytalansággal jár, és a világjárvány további alakulásának függvénye - mondta Herbert Diess vezérigazgató.

A vállalatcsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a járvány nem lassítja, hanem gyorsítja az átalakításokat, amelyek célja, hogy a VW "az elektromos és digitális mobilitás vezető szolgáltatójává váljon".

Az elektromos mobilitás területén 2024-ig 33 milliárd euró értékben terveznek beruházásokat, azzal a céllal, hogy piacvezető pozíciót szerezzenek az  akkumulátorhajtású elektromos járművek körében.

Az informatikai szaktudás bővítésére és az automatizált vezetés fejlesztésére 14 milliárd eurót kívánnak fordítani 2024-ig. Ezzel kapcsolatban Herbert Diess kiemelte: a hajtásrendszer-technikák átalakulásánál sokkal mélyrehatóbb átalakulás, hogy "az autó az elkövetkező tíz év során teljes mértékben hálózatba kapcsolt mobilitási eszközzé fejlődik".

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja. (mti)

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.24
A  Hockenheimring 90. évfordulója alkalmából bemutatja elektromos sportautójának első különleges....
2022.05.24
A szlovák szakszervezetek általános sztrájkkal fenyegetőznek – írja az automobilwoche.de   ..
2022.05.23
A BMW Motorrad bemutatta a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét. ..
2022.05.23
Sokszor bizonyul elégtelennek az autósok természetes intelligenciája, gyakori a tahó megnyilvánulás....
2022.05.23
Súlyos karambol történt délután Hajdúböszörményben – számolt be róla az Országos Katasztrófavédelmi....
2022.05.23
Új támogatási alappal ösztönzi a vállalati napenergia-termelés kiépítését a főváros: akár 200 ezer....
2022.05.23
A Toyota házi tuningcégének számító japán Modellista a prémium szabadidő-autó megjelenését....
2022.05.23
Technológiai színház, monumentális nappali, térugró űrhajó a BMW iX, amit nehéz lenne bármihez is....
2022.05.23
„Hétfőn reggel az M1-es 68-as kilométerszelvényénél található forgalomfigyelő kameránk képén....
2022.05.23
A következő modellévre egy sor fejlett kényelmi technológiával egészíti ki a Highlander....