Volkswagen

Volkswagen Multivan Bulli teszt: belefér a világ

2019.07.13.

Mindig öröm a különleges, múltidéző Multivant vezetni. Ez az autó azt bizonyítja, hogy egy dobozos személyszállító is lehet vonzó, egyedi, vágykeltő álomautó. Mert a Bulli az.

Hogy néz ki?

Erre a kocsira ránézve senki sem marad közömbös. A Bulli ékszere a 18 hüvelykes felniszett és az egyedi kettős fényezés, amelynek láttán beindultak az autósok és a gyalogosok. Számtalan elismerő mosolyt, feltartott hüvelykujjat és bólogató pillantást gyűjtött be nap mint nap, helyszíntől függetlenül.

Sötétítettek az üvegek az utastérben, így a diszkréció garantált, teljesen LED-esek a fényszórók és a hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része. Széles műszerfalának geometriája letisztult, ergonómialailag is jól berendezett. Az automatikus váltó karját túl közel találjuk a kormányhoz, így a legkisebb gesztikulálással könnyedén üresbe kapcsolhatjuk a DSG-t.

Hátul tologathatók, a második sorban forgathatók is a kétszínű, bőrös ülések, miként az összehajtható asztalka is. Az ülésekből kihajtható gyerekülések pedig a kicsik biztonságos szállításáról gondoskodnak. Az utastérbe lépcsőn keresztül kell bejutni, az első ülésekbe is fellépővel lehet behuppanni.

A Volkswagen Transporter T6 Multivan hossza 5 méter, magassága 1,97 méter, tengelytávja 3 méter. Méretei dacára könnyedén manőverezhető, fordulókörének átmérője 11,9 méter. A modellváltásnál nagyobbra cserélték a hátsó szélvédőt, megújult a rendszám környéke és a két hátsó LED-es lámpa E betűt formáz.

A Highline szériában elektromos tolóajtókat kapunk mindkét oldalon, kékkel megvilágított fellépőkkel, a nehéz csomagtérajtó emelésében sem kell megszakadnunk, de a lecsukáshoz kell a lendület - elektromos nyitást felárért rendelhetünk. Teljesen hátratolt ülésekkel kicsi a csomagtartó, de annyi a hely a kocsiban, hogy nem tudunk semmi otthon hagyni, két bringát simán bepakoltam, úgy hogy sokat origamizni sem kellett a drótszamarakat. Kiszedett ülésekkel a legnagyobb hasznos térfogat 4,3 köbméteres. Bár van a Multivannek lakóautó változata is, a Bulli is megteszi, ha esetleg mégis elcsábulunk a badacsonyi borkóstolón és must helyett kéknyelűt nyelünk. Pár mozdulattal viszonylag elfogadható franciaágyat varázsolhatunk a vízszintesbe dönthető hátsó üléspadból, de ha nem akarunk túl szorosan társunkkal együtt aludni, akkor a ledöntött foteleket is bevonva, hosszában is elfér két ember a kabinban. Ha van nálunk matrac, akkor még a kényelmet sem kell feladnunk. A kis ablakokon szellőzést is biztosíthatunk, mégsem lesz olyan meleg reggel, mint egy szűk sátorban. A Dynaudio hangszórókból pedig szólhat Cseh Tamás…

Hogy megy?

A kétliteres biturbó TDI legnagyobb teljesítménye 150 kW (204 lóerő), amelyet percenként 4000-es fordulatnál ad le. Maximális forgatónyomatéka 450 Nm, ami már 1400-as fordulattól a rendelkezésünkre áll. 4Motion összkerék-meghajtással végsebessége 199 kilométer/óra, az üresen 2,3 tonnás doboz álló helyzetből 100 kilométer/órára 10,1 másodperc alatt gyorsul fel.

Milyen vezetni?

Csendes még autópályán is, ahol 130 kilométer/órás sebességnél alig 2200-at forog a főtengely percenként. A DSG megbirkózik a feladattal, de a lassú elindulás nagy művészet, sportmódban ugrik, de nem elegáns, amikor lihegve siet. Sokféle segéddel felszerelték, pályán hasznos a távtartós tempomat.

Teherautós múltja ellenére a Multivan elöl elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futóművet kapott. Van benne Haldex-kuplungos összkerékhajtás, sőt, a tesztautóból a feláras hátsó diffizárat és a lejtmenetvezérlőt sem spórolták ki. Ennek ellenére nem terepre való, hasmagassága kicsi.

A futómű leginkább C, azaz komfort fokozatban a legbarátságosabb, de keresztbordákon és kátyúkban csúnyán felüt a hátsó futómű. Sportállásban felkeményednek a gátlók, de nem lesz sportosabb a Multivan, csak jobban csattog, ha rossz az út.

Mennyibe kerül?

A Volkswagen a haszonjármű hetven évvel ezelőtti megszületésének állít emléket a Bulli 70 nevű limitált szériával. Az ős T1-esre emlékező Bulli drága mulatság, így felextrázva közel 30 millió forintot elkérnek a luxus csapatszállítóért (alapváltozata kb. 17 millió forint). Mondjuk azt, hogy megéri? Akinek van ennyi pénze kisbuszra, annak mindenképpen! A fiatalság örülhet, van benne wifi is (persze csak akkor, ha előfizettünk rá). Ha már megvettük, sokat nem kell rá költeni, tesztünkön 100 kilométerenként beérte 8,8 liter gázolajjal, igaz autópályán nem közlekedtünk vele.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....