Wolfsburg

VW: Jelentősen nő az üzemek áramellátásán belül a megújuló energia aránya

2021.04.02.

A Volkswagen Csoport jelentős lépést tett 2020-ban a gyártási helyszínek elektromosáram ellátásának megújuló forrásból történő fedezése felé. A megújuló elektromosáram aránya egy éven belül 80 százalékról 95 százalékra emelkedett az Európán belüli gyártási egységeknél. A Kínán kívüli üzemek esetében világszerte hasonlóan jelentős emelkedés volt tapasztalható, esetükben 76 százalékról 91 százalékra emelkedett ez az arány. 2023-ra az európai gyárak 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos árammal üzemelnek majd. 2030-ra ugyanez a cél a Kínán kívül található összes gyártási helyszín esetében.

2020-ban összesen nyolc európai üzemet és két további, Európán kívüli termelési helyszínt állították át megújuló energiaforrásból származó külső áramellátásra. A három legnagyobb gyár ezek közül az Audi Győrben és Neckarsulmban található létesítménye és a Volkswagen márkának a portugál Palmelaban található egysége. A Bugatti, Skoda, SITECH, MAN Truck&Bus és MAN Energy Solutions által működtetett gyárak 2020-ban szintén 100 százalékban megújuló energiára váltottak.

Fotó: VW

Az említett üzemek hét országban, Németországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Portugáliában, Ausztriában, Mexikóban és az Amerikai Egyesült Államokban működnek. Az idei évben további létesítmények is tisztán megújuló energiára váltanak, többek között a SITECH németországi üzemei és a MAN gyártási egysége Oberhausenben.

Oliver Blume, a konszern igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja elmondta: „A Volkswagen Csoport szén-dioxid semleges vállalattá való átalakulása újabb lendületet vett. Ennek megfelelően a teljes szén-dioxid-mentességet célzó stratégia lényeges részét képezi üzemeink megújuló elektromos árammal történő működtetése. Következetesen haladunk terveink végrehajtásával az összes márka és régió együttműködésével és 2020-ban már igen közel kerültünk ahhoz a célhoz, amelyet valójában csak 2023-ra és 2030-ra tűztünk ki magunknak. Ez igen bíztató mérföldkő, azonban nem ülünk a babérjainkon. A gyártás területén megvalósult energiarendszer átalakítás részét képezi egy igen nagyratörő terv, amely a kínai gyártási helyszínek energiaellátásának átállítását célozza. Ezen túlmenően tovább kívánjuk csökkenteni a saját elektromosáram termelésünk során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.”

2020-ban a konszern teljes, gyártással összefüggő energiafogyasztásának 46 százalékát megújuló elektromos árammal fedezte, amely az előző évhez képest öt százalékpontos növekedésnek felel meg. A Volkswagen Csoport jelenleg is azon dolgozik kínai partnereivel, hogy a kínai üzemek számára saját célszámokat határozzanak meg. A kínai villamosenergia mixen belül a széntüzelésű energia nagy aránya és a nagymértékben szabályozott elektromosáram piac kifejezetten nagy kihívássá teszi ezt a projektet.

A Volkswagen különös figyelmet szentel saját elektromosáram termelésének átállítására is. Például a wolfsburgi üzem területén működő két, széntüzelésű erőművet 2022-re teljesen átállítja földgázra. 2023-tól ez a szén-dioxid kibocsátás 60 százalékos csökkenését eredményezi majd.

A gyártáshoz használt megújuló energiák növekvő részaránya segített abban, hogy a Csoport által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége jelentősen csökkenjen 2020-ban. 2019-hez viszonyítva ez az arány 14 százalékkal 1,1 millió tonna szén-dioxidra esett vissza.

„A klímavédelem a felelősségünk és a szemléletünk alapja. Jól haladunk ezen a területen és egyértelmű tervvel rendelkezünk környezeti hatásunk további csökkentésére.” – foglalta össze Oliver Blume.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....