FIA WRC

WRC: Tänak vezet Görögországban, de a mezőnyt megtizedelték a nehéz körülmények

2024.09.07.

Az észt pilóta az első nap utolsó gyorsaságiján vette át a vezetést a műszaki problémával küszködő Sébastien Ogier-től. Az Akropolisz-rali jelentősen befolyásolhatja az idei világbajnokság kimenetelét.

Görögország hírhedten nehéz, köves útjai ezúttal is méltóak voltak a hírnevükhöz, a bajnokság első öt helyezettje közül négyen is bajba kerültek és jelentős időt veszítettek az Akropolisz-rali első napján. Tänak azonban sértetlenül vezette át a Hyundai i20 N Rally1-et a káoszon, és jelenleg fölényesen vezeti a versenyt. Rég volt ilyen jó napja a Hyundai csapatnak, mivel az első három helyen a koreai autók állnak.

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier, aki a második helyen kezdte a ralit, 11,7 másodperces előnyre tett szert Tänakkal szemben öt szakasz után. A nap végén azonban Ogier-t is elérte a katasztrófa, amikor egy törött turbófeltöltő miatt körülbelül két és fél percet vesztett a nap utolsó gyorsaságiján, és a negyedik helyre szorult vissza.

 

Ogier szerencsétlensége csak tetézte a Toyota katasztrofális napját. A francia csapattársa, Elfyn Evans közel kilenc percet veszített a nap korábbi szakaszában egy hasonló turbóprobléma miatt, míg Kacuta Takamoto a harmadik szakaszon a hátsó felfüggesztés sérülése miatt esett ki, miután kicsúszott, mert félrehallott egy információt a navigátorától.

Az M-Sport Ford versenyzője, Adrien Fourmaux már a második helyen állt összetettben, amikor a negyedik szakaszon egy törött kormányösszekötő miatt feladta a versenyt. A francia egy kemény landolás után ráhajtott egy nagy kőre, ez okozta azt, hogy irányíthatatlanná vált a Puma Rally1 Hybrid.

„Úgy tűnik, hogy Séb elvesztette a turbófeltöltő nyomását. Elfyn autója ma reggel ugyanezekkel a tünetekkel volt nálunk. Ez hatalmas csalódás, mert nyilvánvalóan ez egy újabb rali Finnország után, ahol igazán erős teljesítményt tudna nyújtani a csapat. Finnországban nem tudtuk ezt kihasználni, és úgy tűnik, hogy itt sem fogjuk kihasználni azt a potenciális teljesítményt, ami az autóban és a versenyzőkben is megvan” – nyilatkozta Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója.

Ezzel szemben a Hyundai ünnepelt, mivel Tänak 21,8, illetve 45,2 másodperccel vezet a csapattársai, Dani Sordo és Thierry Neuville előtt. Jelen állás szerint a koreai márka jelentősen növelheti az előnyét a gyártók bajnokságában.

„Hálásak lehetünk a problémamentes napért. Kemény volt a hőség és a zord körülmények miatt” – mondta Tänak, aki jelenleg a harmadik helyen áll a pilóták bajnokságában. „Ez egy nagyszerű nap volt a Hyundai számára, de mindannyian tudjuk, hogy még sok minden vár ránk” – tette hozzá a 2019-es világbajnok.

Sordo, aki a júniusi Szardínia-rali óta először állt rajthoz, szintén kihívásokkal nézett szembe, mivel a délután nagy részében egy hibás, nem működő hibrid egységgel kellett megbirkóznia. A bajnokságot vezető Neuville – aki a görög verseny előtt jelentette be, hogy szerződést hosszabbított a Hyundai-jal 2025-re –szintén problémákkal küzdött, mivel délelőtt csökkentett teljesítményen, néha három hengerrel jár a motorja, de aztán a nagy közbeni szervizben kijavították a hibát a Hyundai szerelőit. A belga a nap végére 1 perc 41,2 másodperccel megelőzte Ogier-t, aki este a riporterek előtt beszólt vetélytársának amiatt, hogy az sokat panaszkodik az első helyről való rajtolás, és az azzal járó pályatakarítás miatt. Ez a gesztus vélhetően a pszichológiai hadviselés része volt, ami így, a szezon vége felé haladva valamennyire érthető is.

Az M-Sport Fordját vezető Grégoire Munster a hatodik szakaszon kerékcserére kényszerült, így a WRC2-ben élen álló Robert Virves és Sami Pajari nagy meglepetésre feljött az összetett ötödik és hatodik helyére. A páros megelőzte azt a Yohan Rosselt is, aki délelőtt még uralta a WRC2 kategóriát, mielőtt defekt miatt időt veszített. Munster a hetedik helyen zárta a napot, a WRC2-es kategória versenyzői, Kajetan Kajetanowicz, Fabrizio Zaldivar és Nikolay Gryazin zárták a top 10-et.

A szombati nap még több kihívást ígér: hat szakaszon 116,23 km-t kell megtenni a Lamiától délre fekvő, kíméletlen utakon.

Az állás péntek este:

1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 1:40:16.9s

2. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +21.8s

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +45.2s

4. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2:26.4s

5. Robert Virves/Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) +3:10.9s

6. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +3:12.4s

7. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +4:08.4s

8 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +4:09.0s

9. Fabrizio Zaldivar/Marcelo Der Ohannesian (Škoda Fabia RS Rally2) +4:19.7s

10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +4:22.5s

20 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +9:55.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....