WTCC

WTCC 2014 – amit eddig a szezonról tudni lehet

2014.01.22.

Kicsivel több mint két hónapot – azaz 72 napot és 15 órát – kell már csak várni az idei Túraautó Világbajnokság első futamáig, de hát ki számolja pontosan. Az elkövetkező hetekben láthatóvá válik a háttérben már rég beindult gépezet és a meglepetések sorozata sem tekinthető még lezártnak. Nézzük hogy áll a WTCC 2014-es szezonja, pillanatkép következik.

Kicsit úgy érezhetjük, hogy a bajnokság jelenlegi állapota leginkább az időjárást tükrözi számunkra: se hideg, se meleg, szürke, ám olykor elkapunk egy nagy zuhét. Nem véletlen ez, hiszen január közepén járunk és bő tíz hét választ el minket attól, hogy Marokkóban elrajtoljon az első verseny. Mert, hogy mostantól mindkét futam állórajttal indul, ez az egyik változás a tavalyi szabályokhoz képest. Izgatottan és kicsit félve várjuk már ezt a pillanatot, új autók és új sofőrök mutatkoznak majd be a Moulay El Hassan pályán. Nem véletlenül keveredik félelemmel az izgalom: erősebb (380 lóerős) ugyanakkor könnyebb (1100 kg-os) autók fogjak egymás lökhárítóit üldözni, miközben a kasztnikat általában szélesítették. Előrejelzések szerint törékenyebbek is lettek a gépek, ami a szűk utcai pályán bizony elég nagy hátrányt jelent, gondoljunk csak a tavalyi makaói nagydíjra.

A csapatokon belül is történtek változások, amelyek tovább fűszerezik az eddig érzékelhető benzingőzös ködöt. Seat-okat gyári csapatban nem látunk sajnos az idei szezonban, ám TC2-es kategóriában még két csapat használja majd a tavalyi Leónokat, az ALL-INKL.COM és a Campos Racing. Ez utóbbi TC1-es csapatot is indít, Chevrolet Cruze-okkal. A Honda is négy autóval vesz részt a bajnokságon, a gyári csapat mellett a Proteam Racing valamint büszkeségünk, a Zengő Motorsport használja majd a japánok autóit. A tavalyi év végére Michelisz Norbi Civic-je gyorsabb lett a gyáriaknál és a 2014-es típus eddigi adatai alapján elmondható, hogy a fejlesztések náluk se álltak meg. Az egyik legtöbb változáson keresztül ment csapat a Lada Sport. A Grantán rengeteg átalakítás történt s mind e mellett a kasztnija is számottevően szélesebb lett. A csapat háromfősre bővült: Thompson és Kozlovskiy mellett Rob Huff is megjelent harmadikként, ez új löketet adhat a gárdának. Pletykák szerint néhány versenyen egy negyedik pilóta is indul a futamokon, ám erről még hivatalos információ vélhetően jó ideig nem lesz.

Január elején igen pompás bejelentés született: az Onyx Racing az Arlington Industries csoporttal karöltve ismét belevág a túraautózásba, egy saját fejlesztésű túraautóval. Sajnos se a gépről, se a pilótáról nem tudni többet, de legyen annyi elég, hogy több mint fél éve tervezik a részleteket, ami bizakodásra ad okot.


A Citroën C-Elysée WTCC

Idáig az egyik legmeghatározóbb hír azonban, ami már a tavalyi szezon vége előtt kiderült, hogy a Citroën Racing beszáll a túraautózásba. Tavaly júliusban került nyilvánosságra, majd a csepegtetéses információ áramoltatás augusztusban folytatódott: az akkor még koronázatlan Yvan Muller Sébasiten Loeb, a kilencszeres rali világbajnok csapattársa lesz a WTCC-ben. Nem kell részletezni, hogy egy efféle társulás milyen eksztázisba hozza a benzinvérűeket, hisz két világklasszis fog egymás mellett indulni a győzelemért. A Citroën versenycsapata nem meglepő módon a C-Elysée modellt választotta WTCC autónak, mellyel már nyár óta folynak a tesztek, s többek között a Hungaroringre is ellátogattak. December 16-án tovább fokozták a hangulatot a franciák, mikor is elárulták, hogy José Maria López lesz az elzásziak harmadik társa. S mi több azt a szösszenetet is hallhattuk a hivatalos sajtótájékoztatón, hogy a kínai versenyen esetleg feltűnhet még egy negyedik Citroën is, helyi sofőrrel.

Amit tehát eddig tudunk, hogy a csapatok közötti átrendeződés valamint az izmosabb autóknak hála egész biztosan az egyik legizgalmasabb szezon előtt állunk. A WTCC egyébként is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hazánkban azonban kifejezetten nagy szeretettel róják a köröket ikonjaink: a magyar állomáson követte tavaly a legtöbb néző a versenyt. Idén a május harmadikával kezdődő hétvégét lesz érdemes felszabadítani, hisz a verseny mellett szinte egészen biztos, hogy mindkét nap érdemes lesz kilátogatni Mogyoródra a különböző programok miatt. Már csak 72 nap!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.29
A következő napokban érkezik a legtöbb szaharai por fölénk, több helyen sáros eső is előfordulhat....
2024.02.29
Nemrég közölte az Európai Autógyártók Szövetsége az 2022-es európai járműparkról. Ez alapján az....
2024.02.29
Összeroncsolódott személyautó az 1-es főút 10-es és 11-es kilométerszelvénye közötti szakaszon 2024....
2024.02.29
A Mazda Motor Corporation a saját fejlesztésű festési technológiáját, a Takuminurit[1] alkalmazta,....
2024.02.29
Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat GR Corollát vezető főhőse társai segítségével száll szembe egy....
2024.02.29
Tragikus eset történt kedden kedden reggel a vasúton: kinyílt a mozgásban lévő gyorsvonat ajtója,....
2024.02.28
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetése a lezárt 2023-as év eredményei alapján úgy....
2024.02.28
Több más autósporots sikertörténethez hasonlóan ez is a magyar M1RA csapathoz köthető. ..
2024.02.28
A Wizz Air légitársaság lesz a magyar csapat hivatalos utaztatója a párizsi ötkarikás játékokra a....
2024.02.28
A szállodai szoba biztonságosabb megoldás.   ..