WTCC

WTCC 2014 – amit eddig a szezonról tudni lehet

2014.01.22.

Kicsivel több mint két hónapot – azaz 72 napot és 15 órát – kell már csak várni az idei Túraautó Világbajnokság első futamáig, de hát ki számolja pontosan. Az elkövetkező hetekben láthatóvá válik a háttérben már rég beindult gépezet és a meglepetések sorozata sem tekinthető még lezártnak. Nézzük hogy áll a WTCC 2014-es szezonja, pillanatkép következik.

Kicsit úgy érezhetjük, hogy a bajnokság jelenlegi állapota leginkább az időjárást tükrözi számunkra: se hideg, se meleg, szürke, ám olykor elkapunk egy nagy zuhét. Nem véletlen ez, hiszen január közepén járunk és bő tíz hét választ el minket attól, hogy Marokkóban elrajtoljon az első verseny. Mert, hogy mostantól mindkét futam állórajttal indul, ez az egyik változás a tavalyi szabályokhoz képest. Izgatottan és kicsit félve várjuk már ezt a pillanatot, új autók és új sofőrök mutatkoznak majd be a Moulay El Hassan pályán. Nem véletlenül keveredik félelemmel az izgalom: erősebb (380 lóerős) ugyanakkor könnyebb (1100 kg-os) autók fogjak egymás lökhárítóit üldözni, miközben a kasztnikat általában szélesítették. Előrejelzések szerint törékenyebbek is lettek a gépek, ami a szűk utcai pályán bizony elég nagy hátrányt jelent, gondoljunk csak a tavalyi makaói nagydíjra.

A csapatokon belül is történtek változások, amelyek tovább fűszerezik az eddig érzékelhető benzingőzös ködöt. Seat-okat gyári csapatban nem látunk sajnos az idei szezonban, ám TC2-es kategóriában még két csapat használja majd a tavalyi Leónokat, az ALL-INKL.COM és a Campos Racing. Ez utóbbi TC1-es csapatot is indít, Chevrolet Cruze-okkal. A Honda is négy autóval vesz részt a bajnokságon, a gyári csapat mellett a Proteam Racing valamint büszkeségünk, a Zengő Motorsport használja majd a japánok autóit. A tavalyi év végére Michelisz Norbi Civic-je gyorsabb lett a gyáriaknál és a 2014-es típus eddigi adatai alapján elmondható, hogy a fejlesztések náluk se álltak meg. Az egyik legtöbb változáson keresztül ment csapat a Lada Sport. A Grantán rengeteg átalakítás történt s mind e mellett a kasztnija is számottevően szélesebb lett. A csapat háromfősre bővült: Thompson és Kozlovskiy mellett Rob Huff is megjelent harmadikként, ez új löketet adhat a gárdának. Pletykák szerint néhány versenyen egy negyedik pilóta is indul a futamokon, ám erről még hivatalos információ vélhetően jó ideig nem lesz.

Január elején igen pompás bejelentés született: az Onyx Racing az Arlington Industries csoporttal karöltve ismét belevág a túraautózásba, egy saját fejlesztésű túraautóval. Sajnos se a gépről, se a pilótáról nem tudni többet, de legyen annyi elég, hogy több mint fél éve tervezik a részleteket, ami bizakodásra ad okot.


A Citroën C-Elysée WTCC

Idáig az egyik legmeghatározóbb hír azonban, ami már a tavalyi szezon vége előtt kiderült, hogy a Citroën Racing beszáll a túraautózásba. Tavaly júliusban került nyilvánosságra, majd a csepegtetéses információ áramoltatás augusztusban folytatódott: az akkor még koronázatlan Yvan Muller Sébasiten Loeb, a kilencszeres rali világbajnok csapattársa lesz a WTCC-ben. Nem kell részletezni, hogy egy efféle társulás milyen eksztázisba hozza a benzinvérűeket, hisz két világklasszis fog egymás mellett indulni a győzelemért. A Citroën versenycsapata nem meglepő módon a C-Elysée modellt választotta WTCC autónak, mellyel már nyár óta folynak a tesztek, s többek között a Hungaroringre is ellátogattak. December 16-án tovább fokozták a hangulatot a franciák, mikor is elárulták, hogy José Maria López lesz az elzásziak harmadik társa. S mi több azt a szösszenetet is hallhattuk a hivatalos sajtótájékoztatón, hogy a kínai versenyen esetleg feltűnhet még egy negyedik Citroën is, helyi sofőrrel.

Amit tehát eddig tudunk, hogy a csapatok közötti átrendeződés valamint az izmosabb autóknak hála egész biztosan az egyik legizgalmasabb szezon előtt állunk. A WTCC egyébként is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hazánkban azonban kifejezetten nagy szeretettel róják a köröket ikonjaink: a magyar állomáson követte tavaly a legtöbb néző a versenyt. Idén a május harmadikával kezdődő hétvégét lesz érdemes felszabadítani, hisz a verseny mellett szinte egészen biztos, hogy mindkét nap érdemes lesz kilátogatni Mogyoródra a különböző programok miatt. Már csak 72 nap!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....