Yamaha

A Yamaha egy kicsit magyar is

2020.06.18.

A motorok, robogók, golf autók, zongorák és szinterizátorok, jet-skik ismerőinek és kedvelőinek igazán nem kell bemutatni a Yamaha márkát. Az egymásba fonódó hangvillák hosszú évtizedek óta a kifinomult minőséget, tradíció és innováció kvinteszenciáját, legendás járműveket, hangszereket és egy, az átlagosnál sokkal szimpatikusabb multicéget jelentenek. Akik kicsit behatóbban ismerik vagy csak érdeklődnek a motorkerékpárok, a motorsport iránt, azt is pontosan tudják, hogy a Yamaha, bár ízig-vérig japán vállalat, azért egy kicsit olasz is. Nem csak, és nem is elsősorban azért, mert minden idők talán legismertebb és legsikeresebb gyorsasági motorversenyzője Valentino Rossi neve és sikerei visszavonhatatlanul és végérvényesen összeforrtak a Yamahával. De azért is, mert a "hangvillás" márka nevéhez fűződik az egyik legjobban sikerült és legszimpatikusabb motorkerékpár ipari felvásárlás, amikor is a Yamaha az olasz nemezeti kincsnek számító Minarelli Bologna melletti motorkerékpár gyárát úgy tette világbirodalma részévé, hogy mind nevében, szellemiségében és minőségében megőrizte az olasz nemzeti hősnek számító alapító Vittorio Minarelli emlékét és szellemiségét. Az akvizició után évtizedekkel mind a mai napig büszkén hivatkoznak azokra a Yamahákra, amelyekben "Minarelli", pontosabban az olasz Yamaha-Minarelli gyárban készült minőségi motorblokkok találhatók. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Abba pedig talán kevesen gondolnak bele, hogy a Yamaha egy kicsit magyar is...

Számomra Puskás Öcsi és Papp Laci mellett a magyar sport történet legnagyobb világszerte elismerésnek és megbecsülésnek örvendő sport ikonja a tragikusan fiatalon, 37 évesen versenyzés közben elhunyt Drapál János. Bár Magyarországon emléke és legendája méltatlanul el lett feledve, Giacomo Agostinitől kezdve szinte az összes világhírű kortársa és a világ tekintélyes motorsport szakírói is a legnagyobbak között emlegetik a négy világbajnoki futamgyőzelmet szerzett Drapált, akinek sport karrierje szinte a kezdetektől egybeforrt a Yamahával. Sorsának tragikuma kisértetiesen egybe cseng Papp Laciéval. Ahogy a kemény öklű boxolónknak az akkori világ legnagyobb boxpromóterei könyörögtek, hogy álljon profinak és mutassa meg az egész világ előtt, hogy mit tud, majd hogy nem ugyan így kérlelték Drapált, hogy legyen a Yamaha gyári gyorsasági motorversenyző pilótája, költözzön Olaszországba, és legyen világbajnok. Papp Lacihoz hasonlóan azonban ő is maradt, erősebb volt a hazaszeretete még a mélységesen romlott és erőszakos Kádár rendszer alatt is, minthogy itthagyva hazáját a külföldi sport karriert válassza. Ha ugrunk egy nagy generációt, akkor minden sport iránt érdeklődő előtt megjelenik az a feltűnő sárga super bike versenymotor, amivel Harmati Árpád hétszeres magyar bajnok megmutatta, hogy a profiknál sokkal kevesebb pénzből, nagyságrendekkel szolidabb műszaki feltételek között is ott tud lenni egy magyar a Yamahájával a világ legjobb Super Bike versenyzői között. Harmati Árpád egyébként nem csak a versenypályán, de az üzleti életben is hosszú évek óta öregbíti a hangvillás márka kétkerekűinek méltán nagy hírét. A Yamaha Harmatinál motort vagy robogót venni és akár a legendás bajnoktól személyesen átvenni a kulcsokat és meghallgatni egy-két jó tanácsát, motorrajongóknak mindenképpen különleges érzés. És ha szabad megrögzött állatbarátként egy szubjektív megjegyzést tenni, olyan cuki motorkerékpár kereskedés weboldalt sem láttam még Harmatiékén kívül, ahol macskák és kutyák kedves fotóival illusztrálják az ott dolgozók és a tulajdonosok, köztük Harmati Árpád stáblistáját. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Magyarországi Yamahás időutazásunkból visszaérkezve a jelenbe, nem mással találkozhatunk, mint az egyre többek szerint hazánk első számú Moto GP reménységével, a Super Sport kategóriában egyre ügyesebben vitézkedő Sebestyén Petivel. Ő annak a Graz melletti YART Racing tuning cégnek a kifejezetten számára és vele együttműködésben felkészített Yamaha motorjával versenyez, amely a világ műszaki élvonalát jelenti, és ami egyfajta előszobának számít a hangvillás márka gyári versenyistállóihoz. Szomorú magyar sors, hogy a karrierje során a Yamaha legendás versenymotorjaival összeforrt Drapál János és Harmati Árpád sem tudta azt a versenyzői pályát Yamaha gyáripilótaként befutni, amit kivételes tehetségük és elkötelezettségük jobb és innovatívabb társasadalmi, gazdasági környezetben lehetővé tett volna. Ha elfogadjuk, hogy három a magyar igazság, akkor most a sorban harmadikként fiatalon, tehetségesen itt van a YART Yamahával versenyző Sebestyén Peti, reméljük sem a Yamaha, sem Magyarország, sem pedig ő maga nem mulasztja el azt a lehetőséget, hogy a zseniális japán motor márka és egy kivételes képességű magyar pilóta végre közösen eljusson a legmagasabb csúcsra. 

Képre kattintva galéria nyílik!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....