magyarok a világ járműgyártásában

Zalából a Porsche stuttgarti központjába

2019.01.18.

Az autóiparban dolgozni váltófutás, csak egyedül futunk. Ez egy kemény világ, sikeresek lehetünk, de gyorsan el is tűnhetünk – fogalmazott portálunknak adott interjújában Varga Péter, a Porsche AG exteriőr részlegének vezetője.

Budapesten, a Design Héten egy kerekasztalbeszélgetésen vett részt. Utána megrohanták a magyar fiatalok. Sugallta nekik a reményt, hogy Magyarországról indulva is van perspektíva, ahogy a beszélgetésen fogalmazott, ha tehetséges, szorgalmas és kitartó?

Fotó: Porsche AG

Én ebben hiszek, főleg azóta, hogy Magyarország az Európai Unió tagja lett és szabadon mozoghatunk. Teljesen mások a lehetőségek, mint anno, amikor én kikerültem Németországba és kerestem az esélyt. Vagyis fenntartom, hogy aki tehetséges, szorgalmas és kitartó, esélye van arra, hogy egy nagy európai autógyártónál vezető lehessen.

Említette, hogy Zalaegerszegről származik, ott érettségizett. Ha akkor Önnek valaki azt mondja, a kétezertízes évek végére a Porsche egyik vezetője lesz, elmeorvoshoz küldte volna?

Valószínűleg igen. Egyik professzorom említette a minap, hogy én már akkor a Porsche-nál akartam dolgozni, amikor még semmilyen kapcsolatom nem volt velük. Vagyis önbizalom nélkül nem megy, a jelek szerint nekem már akkor is volt, amikor a főiskolára jártam.

Megkérdezhetem, milyen autót használ?

Egy Porsche Panamera Sport Turismoval járok.

Kitalálhattam volna. Mi a fontos önnek egy autóban?

Fotó: club-international.de

A márka. Meg az, hogy élmény legyen vezetni. Ha elrepülök valahová, bérautót használok, szeretek sokféle márkát kipróbálni. A Porsche nekem ideális. Nagy a csomagtartója, családos emberként ez sem utolsó szempont.

Szereti az erős és gyors autókat?

Mivel régebb óta a Porschénál dolgozom, ezt már megszoktam, hogy van alattam elég lóerő. De ha kisebb teljesítményű a kocsi, az sem okoz gondot, hogy eljussak A-ból B pontba. Ha azonban az autópályán szabad, Németországban nincs korlát, akkor szívesen rálépek a gázra.

A kerekasztalon elmondta, hogy 20 éve Németországban él. Milyen gyakran jön Magyarországra?

Az elmúlt években gyakran jöttem haza, most egyszer egy évben, mióta a kislányunk megszületett. Ezen szeretnék változtatni, hogy többször jöjjünk.

A rokonság itt él Magyarországon?

Fotó: Porsche AG

Az édesanyám, a nővérem a kislányaival itt él Budapesten. Azon kívül Zalaegerszegen van egy hétvégi házunk, amit anyukám megtartott, s ott szoktunk találkozni nyáron.

Hogyan fogadják itthon, ha egy Porsche Panamerával feltűnik Magyarországon?

Próbálom az autót normálisan kezelni, mert ez az én életemhez hozzá tartozik. Azt remélem, hogy egy szép autó másnak is tetszik.

Arra próbáltam kilyukadni, vajon amióta elment, húsz év óta mennyit változott Magyarország?

Ezt nagyon nehezen tudom megítélni. Ha Ausztrián át belépek Magyarországra, felveszem a magyar oldalamat és örülök, hogy újra itthon vagyok.

Komoly beosztást tölt be Stuttgartban, a Porschénál. Voltak nehezségek az oda vezető úton? Volt olyan pont, hogy feladja, és esetleg visszatér Magyarországra?

Nem volt ilyen pont. Nehéz időszakok voltak, ez tény, ami nem öl meg, az megkeményít, mondja a német, s ez rám is igaz. Túléltem a nehéz helyzeteket. A design nagyon emocionális műfaj. Van úgy, hogy az ember nagyon sok munkát beletesz, s mégsem az jön ki, amit szeretne. Ilyenkor az ember elszontyolodik, de ez el szokott múlni.

Hogyan fogadják a beosztottai, hogy egy magyar a főnökük az exteriőr részlegen?

Régóta Németországban élek, sok mindent felvettem az ottani kultúrából, s a nyelvet anyanyelvi szinten beszélem, így sosem éreztem, hogy emiatt bárki is máshogy nézne rám.

Mi az, ami Stuttgartban hiányzik Magyarországból?

A zalai dombságon teljesen mások a fényviszonyok, ilyet Németországban nem látok. Ez néha hiányzik.

A kerekasztalbeszégetésen olyan szenvedéllyel beszélt a munkájáról, hogy bizonyára nyugdíjig tervezi a németországi életet. Vagy tévedek?

Budapesten magyar egyetemistákkal.

Ott alapítottam családot. De szívesen vagyok itthon is. Amire ki lettem képezve, és amit tudok, ezt valószínűleg Magyarországon nem tudnám ilyen színvonalon kamatoztatni, mint a Porschénál. Most visszajönni Magyarországra, ennek nincs realitása. Hogy a világban esetleg másutt, más cégnél dolgozni? Majd meglátjuk. A Porschénál nagyon jól érzem magam.

Önön kívül vannak még magyarok a cégnél?

A studióban három magyar van, a telefonkönyvbe pedig látok magyar neveket, akik ott dolgoznak.

A fiatalok meglepték a beszélgetés után, elhalmozták kérdésekkel. Elképzelhető, hogy közülük néhányan pár éven belül Varga Péter beosztottjai lesznek?

Ha tehetségesek, erősek, és jobbak a többieknél, akkor igen.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....