ICDP

Zsúfolt a nyár

2016.07.24.

Azt már megszokhattuk, hogy az autóipari kutatásokkal foglalkozó ICDP nemzetközi kutatócsoport soha nem unatkozik, de ezen nyáron saját bevallásuk szerint is van mit tenniük. „Zsúfolt időszak” címmel adták ki legújabb hírlevelüket, melyben beszámolnak a nyári találkozóról, melynek előadásait már mi is elkezdtük feldolgozni, szó van egy július 5-i webináriumról, melyben a gépjármű finanszírozás egyes kérdéseit veszik górcső alá, és egy Tesla autószalon megnyitásáról is örömmel írnak. Naná, hiszen az ICDP főhadiszállásától néhány mérföldre létesült, felvértezve a kutatócsoport által javasolt „jó gyakorlatokkal”.

Az ICDP legfrissebb, június 29-én publikált hírlevele kedves felütéssel indít a tagok irányába: „Mielőtt a tengerpart felé veszed az irányt, még figyelmedbe ajánljuk az újautó finanszírozásról szóló webináriumunkat, és bepakoláskor ne feledkezzünk meg a remek nyári szakmai olvasmánynak számító, letölthető ICDP kutatási anyagokról sem.”

Ha már oly sokat tárgyaltuk itt az Autószektoron az autókereskedések online jelenlétének jó gyakorlatait, mi magunk is kipróbáltuk, vajon a Tesla hogyan alkalmazza ezt, az ICDP „fejesei” milyen gyorsan tudnának bejelentkezni mondjuk egy tesztvezetésre. Az eredmény: kb. 3 kattintással. Ugye emlékszünk az online kutatások következtetéseire? Ez az eredmény ma még lenyűgöző, de holnap már alapvető elvárás lesz.

A Tesla oldalán egy szempillantás alatt rátalálni az új Solihull-i szalonra, és szinte „kiveri” az érdeklődő szemét a tesztvezetés lehetősége (forrás: tesla.com)

Hozzánk hasonlóan gondolkodott az ICDP menedzsmentje is, így amikor megnyílt a szalon a szomszédban lévő Touchwood Bevásárlóközpontban, Andrew, Gareth és Lucy fogták magukat, autóba pattantak, és elgurultak megnézni, hogyan is alkalmazza a Tesla azokat a fogásokat, amiket az ICDP kutat, fejleszt, és igyekszik az autóipari szereplők szájába rágni. Le voltak nyűgözve attól amit tapasztaltak. A Tesla ésszel kezdett, nem sok-sok ezer négyzetméteren, hanem csak egy pláza üzlethelyiségnyi helyen, ami untig elég ahhoz, hogy kipróbálják magukat ezen a helyen, és többet megtudjanak a potenciális vásárlók helyi szintű igényeiről. Most is éppen két autó feszít a placcon, az élmény pedig a rengeteg interaktív kijelzővel válik teljessé… élménnyé. Ha már ott voltak, a szakértők – felfedve kilétüket – örömmel üdvözölték a Tesla munkatársait, és rögtön szakmáztak is egy kicsit, összeraktak egy közös bemutatkozó anyagot, amit bármelyik ICDP tag a kezébe vehet, aki éppen Solihullban jár. A kollégák figyelemmel fogják kísérni az új kereskedés működését, és beszámolnak majd nekünk a fejleményekről.

A maga futurisztikus módján mégis egyszerű, és éppen a logikus megvalósítása miatt egyben nagyszerű a Tesla vadonatúj, ICDP tőszomszédságában található autószalonja (forrás: solihullbid.co.uk)

A finanszírozás szerepe az újautó értékesítésben címmel tartott webináriumot az érdeklődő szakmai közönségnek július 5-én az ICDP. A téma talán aktuálisabb mint valaha, hiszen az elmúlt két évtizedben a finanszírozási konstrukció keretében vásárolt járművek száma ugrásszerű emelkedést mutat. Alapvetően mindig az a fontos, hogy a kiszemelt autó így vagy úgy, de megfizethetőnek tűnjön a vásárló szemében. De vajon a finanszírozási konstrukciók jelentik az egyetlen megoldást? Milyen szerepe lehet ezeknek a jövőben a gépjármű értékesítés piacán? A webinárium a jelenlegi helyzet elemzésével kezdett, melyet számos releváns statisztikai adattal támasztották alá, így a résztvevők képet kaptak a legfontosabb európai piacok finanszírozott újautó értékesítési trendjeiről. Ezek után került sor a vásárlói attitűdök feltérképezésére, vagyis annak elemzésére, hogyan viszonyulnak a vevők a finanszírozási konstrukciókhoz, mivel lehet elnyerni a kegyeiket, és milyen szempontokat tartanak fontosnak a vásárlás során. Ehhez segítséget nyújtott az ICDP 2015-ös átfogó elemzése, melynek eredményeit ezúttal ebből az aspektusból vizsgálták a szakemberek. Amint felkerül az összefoglaló, az Autószektor hasábjain is megosztjuk a nagyérdeművel.

Időszerűbb mint valaha – a vásárlók élnek vele, de vajon mi lesz a jövője a gépjármű finanszírozási konstrukcióknak? (forrás: ICDP.net)

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Jeep 99.255 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Oka: hibás szoftver – írja az auto-motor-....
2021.11.27
Az olasz pilóta közel 40 év versenyzés után akasztja szögre a bukósisakot, az utolsó versenye....
2021.11.27
Mindössze fél évvel azután, hogy megjelent a német piacon, a Hyundai IONIQ 5 elnyerte a 2022. év....
2021.11.27
December 12-én életbe lép a Volánbusz Zrt. 2021/2022. évi autóbusz-menetrendje, amely az idén is....
2021.11.27
Az autóipar ismét vonzóbbá válik munkáltatóként Németországban. Közvetlenül elöl: a Porsche.  A....
2021.11.27
Alkohol hatása alatt közlekedett autójával az a 21 éves férfi, aki balesetet szenvedett, majd....
2021.11.27
A Győri Balett premierjén jelentették be az Audi Hungaria Minőségi Táncművészetért díj idei....
2021.11.27
A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari....
2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....