November utolsó hétvégéjén Ausztráliában több helyen is megemlékeztek az évtizedeken át dédelgetett nemzeti autómárka, a Holden 75. születésnapjáról. Sajnos a Holden ma már csak emlék.
Amikor egy legenda halálhírét költik, azonnal akadnak lelkes követők, akik sajátosan újraértelmezik a klasszikust, ám ezért olykor bíróságra kell menni.
A német prémium márkák mellett amerikaik is benyomultak a szófia pártparkolóba.
Több kelet-európai diktátor autója leginkább akkor lett ismert, amikor árverésre került, íme a Conducator flottája.
Az új ferdehátú limuzin, amelyet a szaksajtó akkoriban a "világ legbiztonságosabb autójaként" ünnepelt, már megrendelhető volt, amikor 1944-ben, a háborús időkben debütált, de valójában a Volvo PV444, amelyet rajongói szeretettel csak Púposnak neveztek, mindenekelőtt az európai autóipar háború...
Mérföldkövek és kisebb találmányok, melyekről örök kérdés, hogy melyik volt az első és kinek az alkotása?
A legendás Peking-Párizs távot többször megtették autóval, az elsőn drogériából tankoltak és nem mindig motorhajtást használtak.
Kilencven évvel ezelőtt született meg az első Peugeot modell, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. A széria azóta lépésről-lépésre írja újra az ideális családi autók receptjét: lássuk, hogyan számolt el 301-től 308-ig a Peugeot.
Jöttem, láttam, győztem, volt részem tapsban, ünneplésben, békés nyugalomban, aztán utcára kerültem. Pedig én voltam Magyarország új csillaga.
Ha a BMW vagy éppen a Chevrolet márkákra gondolunk, azonnal autók jutnak eszünkbe, pedig számos másik ismert márkához hasonlóan ők sem autógyártással foglalkoztak kezdetekben. Hogyan kezdték a világ ismert autógyártói?