Mazda

Új Mazda3 hibrid és CNG változatok az idei Tokiói Autószalonon

2013.10.24.

A Mazda idén Tokióban is az újonnan bemutatott Mazda3-at helyezi standjának középpontjába, de az európai változatokon kívül további hajtásláncokkal is megjelenik, az új modellt egyfajta „multi-megoldásként” pozícionálva. A már ismert SKYACTIV benzines és dízel modellek mellett Japánban az új Mazda3 hibrid-hajtással is elérhető lesz, valamint a gyár első alkalommal lép egy sűrített földgázzal hajtott Mazda3 SKYACTIV CNG koncepcióval a nagyközönség elé.

Az újgenerációs modellek mellett bemutatkoznak a Mazda legújabb technológiái és a jövőbeni modellekkel kapcsolatos fejlesztések egyes részletei is. A 43. Tokiói Autószalon november 23-án nyitja meg kapuit a Tokio Big Sight területén.

A Mazda3 a vállalat legfontosabb modellje, a globális összeladás több mint 30%-át képviseli, ill. már a harmadik modell, amelyet újraterveztek, teljesen az alapoktól. A Mazda az új kompaktot többféle igény kielégítésére szánja; amellett, hogy számos üzemanyaggal használható lesz, nem veszik el belőle a vezetés öröme. Az hajtáslánc-változattól függetlenül a Mazda3 mindegyik verziójában SKYACTIV motor dolgozik majd – ezzel is alátámasztva a technológia rugalmasságát.

A CNG-hajtású autók keresletének növekedésére válaszként a SKYACTIV-CNG tanulmány egy olyan dual-fuel rendszert használ, amely mind benzinnel, mind sűrített földgázzal működőképes. Mivel a CNG motorok nagy nyomáson égetik el az üzemanyagot, és a SKYACTIV-G benzinmotorok 14:1-es sűrítési arányuk miatt már eleve teljesítik ezt a feltételt, a CNG-hajtás pár apró módosítással előállítható volt. A CNG-vel hajtott motorok 20%-kal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, mint az ugyanakkora benzinmotorok.

A kizárólag japán piacra szánt SKYACTIV-HYBRID modellekben egy elektromos motort építettek egy speciális felépítésű, kétliteres SKYACTIV-G benzinmotor mellé, így a modell kiemelkedő menetteljesítményt nyújt, extra-alacsony fogyasztás mellett.

A tokiói stand további szereplője lesz a Mazda Atenza (Európában Mazda6) ASV-5 is, amely egy futurisztikus biztonsági rendszerekkel ellátott autó. A világon elsőként a rendszerek egyike lehetővé teszi, hogy az autó érzékelőn keresztül kommunikáljon a forgalomban részt vevő többi autóval, így megelőzve egy esetleges ütközést, ill. támogatva a forgalom egyenletes és biztonságos haladását.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.12
A Porsche gratulál Rudi Linsnek 80. születésnapja alkalmából – írja honlapján a német sportautó....
2024.06.12
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, és a magyar nemzetgazdasági miniszter is bírálta....
2024.06.12
Sci-fibe illő látvány tárul az elé, aki belép a Dongfeng egyik dél-kínai gyárába: mesterséges....
2024.06.12
Június 15. és 16. között rendezik meg a 92. Le Mans-i 24 órás autóversenyt, amelyen a japán gyári....
2024.06.12
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közzétette azokat a szabályváltozásokat, amelyeknek meg kell....
2024.06.12
..
2024.06.12
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai....
2024.06.12
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint az akkumulátoros elektromos járműgyártás Kínában....
2024.06.12
Az elsőkerék-meghajtású RZ 300e nem csak jelentősen olcsóbb, de nagyobb hatótávot is kínál az....
2024.06.12
Az 57. Mecsek Rallye-n június 14-15. között 6 különböző mezőnyben, több mint 150 hazai és....