elektromos autó

5 luxus SUV, amelyek az elkövetkezendő években érkeznek

2023.04.14.

Az elektromosság jelenti az autózás jövőjét, efelől semmiféle kétség nem lehet. A megújuló energia legnagyobb előnye a hagyományos hajtásokkal szemben, hogy, nos, megújuló, vagyis majdhogynem korlátlan mennyiség áll belőle rendelkezésre. Emiatt minden gyártó EV-ket, vagyis elektromos autókat is kínál palettáján. Legtöbbjük már ismert, belső égésű modellek elektromos változata, de van, amelyik teljesen elektromos platformra tervezett autó. De konkrétan van olyan márka, amely az elmúlt években jött létre és kifejezetten elektromos hajtásra fókuszál. Lássuk, melyek a legizgalmasabbak, legexkluzívabb EV-k, amelyek a következő pár évben várhatók!

Acura ZDX

Az Acura a Honda család luxus márkája és a '90-es évektől kezdődően igencsak lenyűgöző modelleket dobtak piacra. Az EV-hajtásból ők sem akartak kimaradni és emellett az egyre inkább minden márkát átitató SUV-hatást sem tudták elkerülni. A két trend ötvözetéből jött létre a ZDX, amely a Honda Prologue alapjaira épült. Mivel a gyártó elektromos autó-kínálata eléggé foghíjas, a ZDX remek lehetőség lehet, hogy megmutassák, mire képesek.

Mivel a gyártó megállapodást kötött a General Motors-szal, a ZDX valószínűleg a GM Tennessee-i üzemében készül majd, a Cadillac Escalade-del együtt. Az SUV tisztán elektromos hajtása 340 lóerőt ígér az alap motorral és akár 500-at a felső kategóriás felszereltséggel, de emellett S-változatot is ígért a Honda, amely a cég performance járműveit takarja. Hogy az 500 lóerős szörnyeteg ezen sportváltozaton belül lesz, vagy az S akár egy még erősebb hajtást kap, egyelőre nem tudni.

A ZDX-et 2024-re ígérik és bár fő piaca az amerikai kontinens, a Honda Európába is szállít Acura-modelleket, így azok, akik egy az átlagostól eltérő EV-modellt keresnek, megbízható minőséggel, könnyen választhatják a ZDX-et.

Forrás: Acura

Alfa Romeo Giulia EV

Az új Giulia leleplezésekor sokaknak tátva maradt a szája, mivel az Alfa Romeo igazán kitett magáért. Nem csak kinézetét tekintve csavarta el a fejeket, hanem motorja is bivalyerősnek ígérkezett és végül be is bizonyította, mit tud. Nem is meglepő, mert Alfáék a Ferraritól kölcsönöztek egy V-elrendezésű, hathengeres motort, amely 505 lóerőt képes kipréselni magából. Nemrég azt is bejelentették, hogy a Giulia 2025-től elektromos hajtással is elérhető lesz.

Az EV-modell semmilyen külső változtatást nem kap, így nem kell félni attól, hogy az elektromos hajtás esetleg rontana az autó összképén, épp ellenkezőleg. Az alapmodell 350 lóerős lesz, a Veloce csomag pedig 800 körül és a legnagyobb, legexkluzívabb kivitel pedig továbbra is a Quadrifoglio lesz, amelynek teljesítménye elérheti az 1000 lóerőt is. A Giulia EV a Stellantis STLA Large platformját kapja majd, amely 800 voltos, gyorstöltésű akkumulátorokkal van felszerelve és a kiszámított hatótávja 800 kilométer is lehet.

Forrás: Stellantis

Cadillac Celestiq

Pár éve a Ford és a GM is bejelentette, hogy nem fognak többé szedánokat gyártani, hanem teljes mértékben az SUV-k és a pickupok felé fordulnak. A General Motors alá tartozó Cadillac azonban mégis bemutatott egy szedánt, amellyel úgy tűnik, vissza akarják szerezni régi presztízsüket. A Celestiq névre hallgató, hihetetlenül hosszúnak, már-már hajó alakúnak látszó autójuk ugyanis pontosan olyan hatást kelthet, mint a régi Eldoradók az '50-es években.

Az extravagáns külsejű szedán az olyan európai márkákkal veheti fel a versenyt, mint a Rolls Royce vagy a Bentley, miközben olyan teljesítményt ígérnek neki, mint az Audi e-tron GT-nek, vagy a Porsche Taycannak. A Celestiq-nek 600 lóerős teljesítményt és 3,8 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ígérnek, miközben az autó nem sportos hatást kelt, hanem inkább azt a fajta érzést, amely akkor fogja el az embert, amikor a Cadillacre gondol, vagyis kényelmet, hatalmas férőhelyet és luxust.

A kézzel összerakott jármű árát 110 millió forintra becsülik, amely persze a leggazdagabbak számára megfizethető összeg, a Cadillac mégis úgy gondolja, a Celestiq remek lehhetőség, hogy megmutassák az új irányt, amerre a cég halad. A Celestiq jövőre várható, de a rendeléseket már most el lehet kezdeni leadni.

Forrás: Cadillac

Genesis GV70

A Genesis a Hyundai luxus osztálya, és hatalmas, GV70 nevű SUV-jük sorra hódítja a világ útjait és a Hyundai nem titkolt célja, hogy az olyan luxus márkákkal állítsa szembe, mint a Mercedes-Benz vagy az Audi. Nemrég azt is bejelentették, hogy az autó elektromos hajtással is elérhető lesz az idei évtől, amely újabb vásárlókör felé nyithat kaput. Az elektromos GV70 ugyanolyan lesz, mint hagyományos hajtással felszerelt társai, csupán a töltőnyílás, a kipufócső hiánya és a valamivel átformált hűtőrács fogja megkülönböztetni őket.

Na, meg persze a teljesen eltérő hajtás, amely az EV-ben két elektromos motor képében nyilvánul meg, egy elöl, egy pedig a jármű hátuljában kap majd helyet és a kettő összteljesítménye 483 lóerő lesz. Arról nincs hír egyelőre, hogy egyetlen motor opció lesz-e csupán a GV70-hez, de ha igen, akkor az az egy is meg fogja érni. Ha a Hyundai folytatja azt az utat, amelyen elindította luxus márkáját, néhány éven belül könnyen emlegethetik őket egy lapon a fent említett gyártókkal.

Forrás: Genesis

Maserati Grecale Folgore

A Maseratit hajlamos elfelejetni az ember és őszintén nem is sok vizet zavart a gyártó az elmúlt években, de amikor mégis piacra dobott egy-egy modellt, azok ütöttek. Nincs ez másképp az új Grecale crossoverükkel sem, amelyet a gyártó az EV-palettájának szélesítésére hozott létre. A második Maserati SUV a korábbi, nagyobb Levante alatt helyezkedik el és 296 lóerős, turbóval felszerelt benzinmotorral is elérhető, legerősebb Trofeo felszereltsége pedig 523 lóerős, ikerturbós, V6-os motort kapott.

Az EV motor sem fog elmaradni a belső égésű társai mögött, a 2024-től érkező változatnak 105 kWórás akkumulátort ígér a Maserati, de lóerőkről egyelőre nem esett szó, azonban az akksi teljesítménye azzal kecsegtet, hogy az elektromos változat is képes lesz teljesíteni. Mivel a folgore szó villámlást jelent, amely nevet egyébként minden elektromos Maserati megkap, így elvárható, hogy a Grecale legalább olyan gyors legyen mint a villám. Ha ez kicsit túl nagy kérés, legalább a annyit tudjon, mint benzines társa.

Forrás: Maserati

Forrás: 
Car and Driver

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.17
Csaknem másfél millió kilométert futott hat év alatt egy Toyota Tundra motorgenerál nélkül. Az autó....
2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....