Aston Martin DB11

640 lóerős királyt avattak az Aston Martinnál

2018.05.30.

Az angol és kuvaiti tulajdonosi gárda történelmi pillanatokat él át az Aston Martinnál az elmúlt néhány évet tekintve. A DB11-es széria kelendőségét még tovább fokozzák egy különleges változattal, amely 330 km/óra feletti száguldásra képes.

2017-ben az Aston Martin rekordnak számító, negyedmilliárd fontos plusz profitra tett szert, miután eladásai először lépték át az 5 ezres küszöböt 2008 óta. A 2018-as márciusi, Genfi Autószalonon Andy Palmer elnök elmondta, sikerült stabillá tenni a céget, és egy új fejezet kezdődik a Second Century Plan névre keresztelt fejlődési ütemtervben.

A DB11-es modellcsalád 610 lóerős, V12-es motorral szerelt változatától búcsúzunk a modell harmadik évében. A trón azonban nem üresedik meg, hiszen az Aston Martin Racing (AMR) keze nyomán 639 lóerős kivitellel búcsúzik az általunk Genfben meglesett, 5.2-es erőforrás. Nyomatéka megmaradt a lenyűgöző, 700 Nm-es szinten, azonban 0-100-as sprintideje két tizedmásodperccel 3,7-re csökkent.

A sebességváltó fokozatait újra osztották, emellett finomítottak a karosszérián és a kipufogórendszeren is. A komoly, 334 km/órás végsebességhez 255 és 295 mm széles abroncsok, 20 colos felnik, elöl 400, hátul 360 mm átmérőjű féktárcsák tartoznak – 6, illetve 4 dugattyús féknyergekkel! A kizárólagos hátsókerékhajtáshoz széria az adaptív lengéscsillapítás, a rajtautomatika és a stabilitáskontroll.

Az Aston Martin Racing nemrég létesített új tesztközpontot a Nürburgringen, így nem volt indokolatlan a csúcsmodellt ehhez kapcsolódóan bemutatni. A VIP vendégek és az újságírók övezte megnyitó az Aston Martin Festival keretén belül zajlott. A létesítmény teljeskörű támogatást nyújt az ügyfeleknek, vezetéstechnikai oktatások és nürburgringi taxi szolgáltatás is szerepel a terítéken – természetesen 600 lóerő felett. A szerviz terén képesek helyben kiszolgálni a vérbeli ritkaságokat is, nevezetesen a One-77, a Vulcan és a nemrég bemutatott Valkyre modelleket is.

Az AMR gárda keze nyomán még több teljesítményorientált modell érkezhet a jövőben, mindegyik szériából terveznek egy AMR verziót is a 2017-es, genfi bejelentések alapján – a már meglévő Vantage AMR és AMR Pro mellet hamarosan a Rapide-ból is.

Andy Palmer elnök megjegyezte, idejét látták egy erősebb változat bemutatásának, az 5,2 literes motorban rejlő lehetőségek kihasználásának. Mivel a DB11 2016-ban debütált, jó ötlet volt egy átdolgozott csúcsverzió piacra dobni. A koronát viselő királymodell így nemcsak színesíti a kínálatot, de kétség kívül a korábbi ínyencségekhez hasonlóan a gyűjtők nagy kedvencévé válik idővel.

A nagy elismerések közé tartozik egyébként például a francia Aston Martin klubba való bekerülés, erről a 2018-as párizsi Rétromobile-on tudtunk meg többet. Nos, egy ilyen 639 lóerős ritkasággal ez sem lesz annyira nehéz! Hiszen egy 100 darabos különkiadás is készül a DB11 AMR-ből: három féle, egyedi dizájncsomagokból választhatunk. Az alapár ilyenkor meghaladja a 200 ezer fontot…

Akik még tovább szeretnék fokozni az alapmegjelenést és a versenyzős életérzést, azoknak karbon motortakaró burkolat, karbon kormánykerék és egyedi hátsó légterelő jár – természetesen felár ellenében. Az egyedi bőröndszett most is elérhető, a táskák méreteikben igazodnak az autóhoz, no és persze milliós nagyságrendű árukkal sem állnak távol attól.

Az alapjaiban véve inkább kényelmes, mint sportos márka egyedülálló vezetési élménnyel jutalmaz. A kínálat oszlopos részét jelenleg a James Bond-inspirált Vantage és a DB11 alkotja V8-as és utóbbihoz opcionálisan elérhető V12-es motorral.

A DB11 kiszállításai 2018 második felében kezdődnek. Németországban például közel 220 ezer eurót kell érte leszurkolni, ezt csak növelni lehet az extrákkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....