Volkswagen Golf GTI
A Volkswagen bemutatta az első hivatalos képeket minden idők legerősebb Volkswagen Golf GTI-jéről, a Clubsport változatról. Bár a kocsi egyelőre még csak tanulmány, hamarosan már szériaautóvá válik, a Volkswagen ugyanis elárulta, hogy biztosan gyártásba veszik 2016-tól, az első generációs Golf GTI 40. születésnapjának tiszteletére.
A Golf GTI-t eddig 220 és 230 lóerős kétliteres turbómotorokkal lehetett megvásárolni, az új Clubsport kivitelbe azonban a Seat Leon Cuprából már ismert, 265 lóerős változata kerül az EA888-as erőforrásnak. A motorban a túltöltés funkció rövid ideig 10 százalékkal nagyobb teljesítményt biztosít, ami előzéseknél jön majd jól. Az erőt egy hatfokozatú DSG váltó és egy elektronikusan vezérelt, lamellás első önzáró differenciálmű továbbítja az első kerekek felé, a szériaváltozat azonban kézi váltóval is kapható lesz.
A Clubsport kívülről is különbözik a normál GTI-ktől, mivel eltérő lökhárítókat, 19 colos felniket, fekete tükröket, tetőt és tetőszpojlert, valamint Clubsport feliratú, részben fekete küszöböket kap. Hátul két kipufogócsövet és egy speciális diffúzort rejtettek a lökhárító aljába, amely egy ívelt elemmel lett leválasztva a fényezett résztől. Az új aero-elemek révén a Clubsport jóval nagyobb leszorítóerővel rendelkezik a normál GTI-nél, ezért nagy tempónál is stabilabb, és komolyabb kanyarsebességre képes.