Citroën

Alkatrészek és vevőszolgálat - húsz éve a Citroënnél Albrecht András

2017.06.14.

A '90-es évek közepén egyszer már dolgozott svájci Emil Frey csoportnál Albrecht András, s most újra ott van, miután a társaság megvette a magyar importjogot a PSA-tól. Citroën, Peugeot és DS - ezek a modellek tartoznak a rendszeresen edzőterembe járó, az informatikához munkaidőn is túl vonzódó, egy gyermeket nevelő igazgatóhoz.

Albrecht András, a P és a C Automobil Import Kft. alkatrész és vevőszolgálati igazgatója 1970-es születésű, a budapesti Toldy Ferenc gimnáziumban érettségizett, a vár oldalában, a jó hangulatú suliba nem volt könnyű bejutnia – és ma sem az. – Édesapám sokat motorozott és volt egy balesete, így esélyem sem volt, hogy fiatalon kismotort kapjak, úgy gondolta, a négy kerék biztosabb – emlékszik vissza tinédzser korára.



A személyautóra érvényes jogosítványt viszont a lehető leghamarabb, korengedménnyel szerezte meg, minden vizsgája elsőre sikerült. A C kategóriát főiskolán csinálta meg, a gyakorlat azonban csak a másodikra vizsgán sikerült. – Az oktatóm már a második órán megkérdezte, hogy ugye Budapesten szeretem az első jogsimat – mondja, hozzátéve, biztosan látott valamit, a fővárosban ugyanis muszáj betolni az autó orrát a kereszteződésbe, ha haladni akar a vezető.

1998-ban azért a nagymotorra is megszerezte a jogosít, eleinte a barátokét hajtva, majd később, 32 évesen lett meg az anyagi háttér arra, hogy önállóan, komolyabb motorra ülhessen. Jól be is kezdett, első saját motorja mindjárt egy 750-es Suzuki volt, 90 lóerő körül, de igyekezett megfontoltan közlekedni. Ez sokáig megvolt, utána a fia születésekor anyagi okokból elváltak útjaik. – Azóta csak vágyakozva nézem a motorosokat és várok, hogy visszaszálljak, akár egy kisebbre is – jelzi, hogy bármi megtörténhet.

Családjában kétütemű Trabant és Wartburg volt, utóbbit meg is örökölte, majd lett egy 2140-es Moszkvicsa is, ami nagyon sokat evett – ez megvolt neki még a főiskolán is. Túl sok saját kocsit nem hajtott, hiszen már a második munkahelyén, 1995-től kapott céges autót.



A győri főiskola járműgyártó szakán végezett, mehetett volna a budapesti Kandóba is, de úgy gondolta, az igazi diákélet nem az, amikor reggel az anyuka megcsinálja a szendvicset nagy fiának. Diploma után elvitték 12 hónapra katonának, fél évet Zách utcában volt a hadtápon, majd Ócsára került. – Az első munkahelyemen, a Suzukinál úgy kezdtem dolgozni, hogy néhány hétig még katona voltam, de a parancsnokom rugalmas volt, megértette, hogy nem szabad elszalasztani a jó lehetőséget – emlékszik vissza az egyenruhás időkre.

Amikor 1992-ben a Suzukihoz került Albrecht András, még gyártás sem volt és az ajánlott állás is az alkatrész-kereskedelem területére szólt. – Esztergomba jártam minden nap, érdekes, hogy az ottani első csapat jelentős része néhány év után eljött ugyan, de szinte szinte mindenki ott van most egy nagy márkánál – mondja, hozzátéve, hogy jó iskola és jó márkanév is volt. Megtudtuk, viszonylag „lapos” volt a szervezet, egy japán főnök és a Lepsényi István, nem is volt más szint.

Nem volt könnyű a mindennapos Esztergomba járás – gyakran ultival ütötték el az egy órás buszutat – , plusz a bérek sem akartak akartak emelkedni, ezért is volt viszonylag nagy az elvándorlás. – Én is próbálkoztam és az Emil Frey Magyarországtól kaptam leghamarabb választ, 1993 végén – emlékszik vissza váltásra. Ott is alkatrésszel kezdett, a kiskereskedelemmel, utána megkaptam a Chrysler és a Jeep alkatrészimportot is. Sávos Lajos ügyvezető volt a főnöke, sokat tanult tőle, szakmában és emberi tartásban is. Adott egy lehetőséget és munka mellet el tudta végezni levelezőn a külkereskedelmi főiskolát, a nemzetközi marketing szakot. – Hálás vagyok neki, ő kérdezte, hogy mi az amit szeretnék, így választottam a külkert, és ő biztosította a hátteret – emlékszik vissza második főnökére.



Egy visszautasíthatatlan ajánlat mozdította ki második munkahelyéről 1997-ben. Ekkor volt 1,5-2 éves a Citroën Magyarországon és alkatrész-kereskedelmi vezető lett egy francia vevőszolgálati főnök beosztottjaként. – Angolul beszéltem, franciául egy szót sem, ám elég hamar kiderült, hogy  gördülékenyebb a munka, ha megtanulom a nyelvet – mondja, és hozzáteszi, hogy ez ma ez már nem annyira lenne elvárás. Megtudtuk, a PSA központjában 2-3 nyelvet mindenki beszél és a franciák az angol után jellemzően egy latin nyelvet tanulnak meg és ez többnyire a spanyol.

Albrecht András 2005-ben Szegeden házasodott, 2006-ban született fia most ötödikes. – Jobb gyerek mint az apja, dicséretesen tanul és nem ad extra munkát a szülőknek – mondja büszkén, hozzátéve, erősen gondolkoznak egy 6 osztályos gimnáziumon, ami a gyerek tovább tanulását illeti. Otthon, a gyereklogisztikába egy háromhengeres C3 segít be, még a nagy szélvédős, kellemes városi autó,  jól látni belőle a jelzőlámpákat.

– Én hetente kézszer háromszor járok edzőterembe, utána úszással és szaunával vezetem le, régebben kosárlabdáztam is, de ez elmaradt – mondja. Szeret a fiával bárhova menni, legyen az város-, vagy várlátogatás, állatkerti túra. Kifejezett hobbija nincs, sok minden érdekli, például a számítástechnika, és abból több, más, mint ami a munkához kell. Többször is nekifutott már annak, hogy megismerjen egy-egy programnyelvet. – Szeretem a gasztronómiát, de inkább az fogyasztók térfelén, plusz a jó bort hozzá, magam nem igazán főzök – mondja.



Visszatérve a munkára, 2003 körüli évek nagyon erősek voltak, mostani helyükön kezdték el építeni egy Citroën tulajdonú márkakereskedést, amiről a későbbi szűkösebb években kiderült, hogy elfér ott a Peugeot is. A legerősebb évben 200 ezernél több új autó kelt el Magyarországon – sok önerő nélkül –, ez már nem tér vissza, szerinte a 150 ezer azonban reális szám lehet. Nekik lökést adott, hogy a 3008-as modell lett a 2017-es Év Autója, ami természetesen megmozdította az értékesítést és – ahogy az várható volt – megnőtt a várakozási idő is. 2012-ben komoly átszervezések történtek, utána már a Peugeot alkatrészek és a vevőszolgálat is Albrecht Andráshoz tartoztak. – Ugyan mindkettő a javításhoz kapcsolódik, de az egyik kereskedelem, a másik ügyfélszolgálat – hangsúlyozza.

Mint ismert 2016-ban a svájci Emil Frey csoport megvette a magyar importjogot a gyártól, egy időben Csehországgal, Szlovákiával, Szlovéniával és Horvátországgal így Albrecht András ismét egykori munkáltatójánál dolgozik. – Van akinek újra kollégája lettem, Sávos úr még visszadolgozik a csoporthoz, de már nem napi szinten – jelzi, hogy az élet mekkora rendező.



Eredeti vagy utángyártott alkatrész, kérdezzük a legilletékesebbtől. – Mi csak gyárit forgalmazunk, a minőség és a garancia miatt nincs más, de a kopó, forgó alkatrészekből van kedvezőbb árú is, a gyár által idősebb járművekhez forgalmazott Eurorepar paletta. Ezen kívül fut a Peugeot Főnix Program, ami értékeli a hűséget és rendszeresen vannak akciók is – érvel az igazgató, aki hozzáteszi, mindig azt szokta mondani, hogy kérjünk egy ajánlatot a márkaszerviztől és utána is eldönthetjük, mit akarunk.

Egy érdekes példát is hallunk tőle. Egy időben nagyon fogytak az olajnívó pálcák, a bontók vásárolták komoly tételben és adták el az ügyfeleknek a 4 ezer forintost hatért. Mutatja, hogy érdemes a márkát is megkeresni az alkatrészvásárláskor. Vevőszolgálatban is próbálják az átláthatóságot és az ügyfél kényelmét biztosítani, egyre több a munkadíjat és alkatrészt is tartalmazó „fixdíjcsomag”, valamint hamarosan indul az online bejelentkezés lehetősége is szervizidőpont foglalására.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....