magyarok a világ járműgyártásában

Álmodj velem! Ha elég szorgalmas vagy, eljuthatsz a világ tetejére – 5. rész

2018.03.19.

Pénteken nyitja meg kapuit a budapesti vásárváros Magyarország legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye előtt. A Hungexpo területén 13. alkalommal megrendezésre kerülő Automobil és Tuningshow 2018-ban százezer négyzetméteren, 5 pavilonban, 10 tematikával, azaz tíz különálló rendezvénnyel várja a nagyérdeműt, ezúttal az élményekre fókuszálva. Az Autós Nagykoalíció szervezésében zajló „Magyarok a világ járműgyártásában” tematika viszont az élményeken túl egy rendkívüli időutazásra invitálja az odalátogatókat, bemutatva a földi, vízi és légközlekedés világraszóló innovációit és azok magyar vonatkozását.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: ANK

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a „Magyarok a világ járműgyártásában” kiállítás házigazdája a járműipar több dimenzióját, múltját, jelenét és jövőjét lefedő eseményről az alábbiakat mondta: „a Hungexpo G-pavilonjában található tárlat minden egyes kiállítója élő bizonyítéka annak, hogy a magyar szakértelem, kellő szorgalommal és tehetséggel párosulva hihetetlen potenciált hordoz magában. A világ mobilitásában hagyott lábnyomunk pedig elvitathatatlan ténnyé teszi, hogy műszaki találmányok és formatervek tekintetében Magyarország a járműipar Szilícium-völgye. Március 23-25 között erről mindenki egyénileg is meggyőződhet, ugyanakkor a nyitónapon 13 órakor kezdődő élő show-ban színpadra lépő meghívottak személyes történeteikkel is megerősítik a kiállítás szlogenét, miszerint ha elég szorgalmas vagy, eljuthatsz a világ tetejére!”

Knezsik István (j) – az Autós nagykoalíció elnöke a járműipar Oscar-díjasaival: dr. Hanula Barna (b) - a Bugatty Veyron motorjának fejlesztője, a Széchenyi István Egyetem dékánja, dr. Anisits Ferenc - a "dízelpápa" és prof. Stefan Lengyel, a MOME formatervező tanszékének vezetője, világcégek tanácsadója és több mint 30 dizájn díj birtokosa.

A nemzetközileg is elismert kiállító cégek sorában megtalálható lesz a tisztán, elektromos hajtású vízi járművek fejlesztésével és építésével nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként foglalkozó vállalat, az Aqwia Kft. Az immár 15 éve teljes egészében az elektromos hajtásra optimalizált, sajátos arculatú hajóparkkal az Aqwia Kft. a piac ismert és vezető szereplőjévé vált. A cég termékei az elmúlt évek során folyamatos elismerésben részesültek, így a hajókiállítások újdonság díja mellett a Magyar Formatervezési Nagydíjat is magukénak tudhatják, e mellett az elektromos hajózás elterjesztésében és megismertetésében is oroszlánrész jutott a balatonfűzfői székhelyű vállalkozásnak.

A kiállításon a Wia330 Pleasure-rel képviseli magát a balatonfűzfői cég

A kiállításon egy 10 méter hosszú, 3,35 méter széles, 4,8 tonnás össztömegű, 11 fős személyzet befogadására képes hajót tekinthet meg a nagyközönség. A Wia330 Pleasure névre keresztelt hajó egy feltöltéssel 8-12 órán keresztül képes üzemelni, economy fokozatban 10-12 km/h-ás sebességgel. Gyors fokozatban 3 üzemórát és 14 km/h-ás maximális sebességet ígér a gyártó a 8 db speciális zselés, trakciós akkumulátoroknak köszönhetően.

Az Aqwia Kft közel tucatnyi típusával és évről évre jelentősen fejlődő műszakilag tökéletesedő, sajátos arculatú hajóparkjával a piac ismert és vezető szereplőjévé vált, miközben Magyarországon egy olyan iparág is létrejött, amely európai, sőt világszínvonalú termékek előállítására is képes

A korábbi közleményekben említett világszínvonalú beszállító cégek sorát erősíti továbbá az érdi székhelyű Dräxlmaier Group, mely 1996 óta olyan prémium autógyártóknak tervez középkonzolokat, ajtópaneleket, műszerfalakat és ezek magasabb szintű moduljait, mint például az Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Mini és Volkswagen. A Dräxlmaier Group továbbá az egyik legjobb autóipari beszállító a világon, innovatív termékeik több mint 100 prémiumkategóriájú járműben vannak jelen világszerte.

Az új Audi A7 beltere is a Dräxlmaier Group érdi csapatának egyik büszkesége...

Az érdi telephelyen tehát prémium kategóriás autók enteriőr elemeinek fejlesztése zajlik. A fejlesztési központban jelenleg 100 fős mérnökcsapat végez számítógéppel támogatott tervezést és projekt menedzsmentet. A kiállításon legfrissebb munkájuk, az új Audi A7 és a Range Rover Velar beltéri modulja lesz látható.

...mint ahogy a Range Rover Velaré is a hazai fejlesztőcsapat dicsőségét öregbíti

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....